Revolutia masinilor electrice

     O prioritate si necesitate in acelasi timp pentru dezvoltarea viitoare a omenirii este reducerea poluarii. Trebuie sa intelegem ca nu putem trai si supravietui decat in simbioza cu Mama Natura.

     Două proiecte de legi ale Uniunii Europene, susținute de membrii Comisiei pentru mediu au ca scop reducerea cu 30% a dioxidului de carbon (CO2) emis de fabrici si uzine industriale ,mijloacele de transport in special in marile aglomeratii urbanistice, deșeuri , etc., iar CO2 emis și absorbit de silvicultură (paduri , zone cu spatii verzi,etc) și utilizarea terenurilor  să fie echilibrat până în anul 2030.

     Conform acestor legi  fiecare tara membra a Uniunii Europene începând cu 1 iunie 2019 trebuie sa isi stabileasca propriile obiective naționale obligatorii pentru reducerea emisiilor de CO2 și creșterea absorbției de CO2 de către păduri .

     Reducerea  emisiilor de gaze cu efect de seră cu un procent de 40% în toate sectoarele, față de nivelurile din anul 1990 are care scop menținerea creșterii temperaturii pe glob în condiții de siguranță.

     Silvicultura – rol important in combaterea schimbărilor climatic

     O modalitate de combatere a schimbărilor climatice o reprezinta legea menită să reducă emisiile de gaze cu efect de seră și să stimuleze absorbția din păduri .

     Stoparea taierii padurilor sau taierea rationala in paralel cu reimpadurirea zonelor defrisate reprezinta un factor determinant in pastrarea echilibrului ecologic in natura.

     Pe termen lung până în anul 2050 Uniunea Europeana are ca obiective :

– reducerea  emisiilor de gaze de seră cu 100% ;

– decarbonizarea parcului imobiliar care este responsabil pentru aproximativ 36% din totalul emisiilor de dioxid de carbon din Uniunea Europeană.

     In acest sens începând cu anul 2020 toate clădirile finalizate vor trebui sa respecte aceste reglementari prin partiţionarea spaţiului ,soluţii tehnice pentru reducerea zgomotului, creşterea luminozităţii şi folosirea unui sistem de ventilaţie eficient urmarindu-se a se realize un echilibru intre variantele pentru reducerea costurilor şi  creşterea  confortului angajaţilor şi ocupanţilor spaţiului respectiv .

In anul 2018 a crescut emisiile de dioxid de carbon ale statelor dezvoltate industrial

          Emisiile de gaze – nivel record in anul 2018

    După un declin de cinci ani, datorat in principal  intensificării folosirii de combustibili fosili în industrie, emisiile de dioxid de carbon ale statelor dezvoltate industrial au crescut  în anul 2018. O analiză arată că emisiile de gaze cu efect de seră la nivel mondial au atins la niveluri record în 2018.

     Potrivit datelor preliminare anunțate de catre Agenţia Internaţională pentru Energie (AIE), emisiile de dioxid de carbon din America de Nord, Uniunea Europeană şi din alte state dezvoltate ale Asiei sunt în creştere faţă de anul 2017 cu aproximativ 0,5%.

    Conform datelor preliminare ale aceleiasi agentii şi economiile emergente au poluat mai mult anul acesta decât anul trecut.

      Datele finale privind emisiile de CO2  pentru anul 2018 vor fi publicate de Agenţia Internaţională pentru Energie  în martie 2019.

      La o analiză la care au participat 70 de autori de la 53 de instituții de cercetare, Global Carbon Budget 2018, arată că după o perioadă de trei ani între 2014 și 2016 în care emisiile de gaze cu efect de seră au stagnat, acestea au urmat un trend ascendant ajungand la un nivel record de emisii globale de gaze de 37,1 miliarde de tone de dioxid de carbon pe an .

2019 ar putea fi anul în care maşinile electrice cuceresc piata automobilistica

      In vederea reducerii poluarii globale de emisiile de gaze o importanta deosebita se acorda folosirii pe scara cat mai larga a mijloacelor de transport electrice .

     Tarile dezvoltate din Uniunea Europeana au luat deja masuri in acest sens prin restrictionarea folosirii mijloacelor de transport cu motoare diesel si alocarea de fonduri mari in vederea sustinerii cercetarii si fabricarii pe scara larga a masinilor electrice.

     ConstructoriI auto vor fi nevoiţi să investească mai mult, să nu se mai concentreze pe dezvoltarea motoarelor cu combustie internă, ci pe modelele acţionate electric.  

     Se preconizeaza ca in anul 2019 sa fie aplicate interdicţii de circulaţie pe arii mari.

     Pentru producătorii de maşini, noile reglementări privind reducerea poluării presupune renunţarea la motoarele diesel şi trecerea la tehnologia hibrid .

    Tesla este cel mai avansat  producător de maşinilor electrice. Firma americana a reuşit să producă Tesla Model 3 în serie.

    În unele perioade Tesla a produs şi până la o mie de maşini pe zi. În America, Tesla a crescut vanzarile  cu 25% mai mult decât Audi .

    In anul 2019 Germania estimeaza ca va vinde 80.000 de maşini electrice, comparativ cu 35.000 în 2018.

   O problema care ramane inca nerezolvata si in acelasi timp reprezinta un impediment important in cresterea vanzarilor de automobile electrice este aceea a staţiilor de alimentare insuficiente si a duratei acesteia.

   Bineinteles ca mai ramane si problema preturilor. Se preconizeaza ca cele mai mari reduceri de preturi se vor inregistra după anul 2025.

   Cea mai scumpă componentă a unei maşini electrice este bateria.

   Pe masura ce  producătorii de baterii îşi vor extinde capacitatea de producţie ,deşi acumulatorii vor fi mai scumpi, după 2025 vor ajunge pe piaţă suficient de mulţi încat sa se scada preturile.   

     In anul 2018 cele mai apreciate mașini electrice au fost :

  • Tesla Model 3, cea mai bună mașină electrică

          Acest model se detaseaza in clasamnet datorita tehnologiei inovatoare ,a designului futurist și prețul accesibil care pornește de la 49.000 de dolari.

  • Nissan Leaf, cel mai accesibil automobil electric

          Este mașina electrică cu cele mai mari vânzări datorate prețului scazut.

 In România pretul porneste de la 35.000 euro și oferă garanția a 378 de kilometri parcurși fără oprire, cu un motor electric cu 150 de cai. Vehiculul poate fi încărcat în doar 30 de minute pentru încă 300 de kilometri.

  • BMW I3, cea mai apreciată mașină electrică de lux

          Este un model confortabil, care se parcheza ușor și are un design aparte. La vanzare prețul de pornire, în România, este de 35.000 de euro.

  • Jaguar I-Pace, cel mai bun SUV electric

         Are interior confortabil, high-tech și este complet conectat la nevoile șoferului și ale pasagerilor. Motorul are o putere de 400 de cai, atinge 100 km/h în 4 secunde și are o autonomie de 500 km la o singură încărcare. In schimb prețul crește spre 78.000 de euro.

  • Chevrolet Bolt EV, cea mai bună alternativă în raportul preț/autonomie

Reprezinta cea mai bună opțiune pentru cumpărătorul obișnuit cu un preț de pornire de 37.000 de dolari, 200 de cai putere și o autonomie de 380 de kilometric.

     Va reusi Dacia electrică sa fie competitive pe piata de automobile ?

      La noi in tara cel mai mare producator de automobile este Dacia.

     Aceasta promite ca  va lansa o mașină electric la un preț “șocant de accesibil” în cel mai scurt timp.

     Compania românească trebuie să vină cu oferte foarte bune pe piață,pentru ca intra in competitie pe piata cu jucători economici mamut, precum Nissan, Audi si Volkswagen. 

     Daca Dacia va scoate pe piață mașinile electrice cu cel mai mic preț va atrage un numar mare de client, în special în Europa. Tinand cont de faptul ca multi romaninu isi permit sad ea pe o masina noua 15000 – 20000 euro , este interesant de vazut cu ce pret la masinile electrice va veni Dacia .

     Avantajului brandului de la Mioveni este alianța Renault-Nissan-Mitsubishi de la care va împrumuta tehnologie.

     Brandul românesc va împrumuta foarte mult de la modelul Renault Zoe, deoarece aceasta companie franceză are deja experiență în domeniu.

     Se estimeaza ca prima Dacia electric va fi lansata pe piață  in anul 2020 sau 2021.

Roxana Petcu
Director economic | Auditor financiar
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here