Doar 16% dintre lideri consideră că organizațiile lor nu îndeplinesc obiectivele de inovare

0
Sursa foto: Wall-Street.ro

În timp ce majoritatea companiilor consideră că o culturăbazată pe inovare este importantă din punct de vedere strategic, majoritatealiderilor consideră că organizațiile lor nu îndeplinesc obiectivele de inovareși că nu au competențele de conducere pentru a inova cu success- câtevaconcluzii ale unui studiu sponsorizat de DHR International, realizat de Harvard Business Review Analytics Services.

Alt rezultat-cheie al sondajului arată că doar 16% dintre liderii chestionați consideră despre companiile lor că au fost eficiente în atingerea obiectivelor legate de inovare.

Studiul a măsurat opiniile a 636 de respondenți din diverse regiuni, incluzand America de Nord, EMEA, Asia/ Pacific și America Latină. Aproape 50% dintre respondenții sondajului provin din organizații cu venituri de 1 miliard de dolari sau mai mult și 25% din respondenți din organizații cu 10 000 sau mai mulți angajați.

Alte constatări cheie ale sondajului includ următoarele:

• 85% dintre respondenți consideră că CEO-ul este cel mai important lider pentru a conduce eforturile de inovare.

• Doar 14% dintre respondenți consideră că organizațiile lor sunt eficiente în atragerea, dezvoltarea și reținerea liderilor cu seturi de competențe adecvate; companiilecu performante major în domeniul lor de activitateprezintă rezultate mult mai bune, aproape jumătate dintre liderii acestora indicând faptul că organizațiile lor sunt eficiente în atragerea, menținerea și dezvoltarea liderilor.

• 44% dintre cei chestionați consideră că liderii companiilor au viziunea strategică de a inova cu succes.

• 45% dintre respondenți consideră că accentul pe inovare îi ajută în transformarea modelelor de afaceri, a produselor și serviciilor existente în mod competitiv; 28% au afirmat că vor să țină pasul cu schimbările din industrie.

• Numai 16% dintre respondenți, în ansamblu, au declarat că majoritatea membrilor consiliului director actual dețin competențele necesare pentru a supraveghea procesul de inovare; aproape o treime dintre respondenți au raportat că aceste consilii au un comitet dedicat inovării.

,,În activitatea de recrutare pentru poziții de conducere executivă, nu amvăzut niciodată și nu am experimentat o schimbare fundamentală a industrieinoastre așa cum se întâmplă astăzi, datorată în mare parte ritmului rapid alinovării la nivelul industriilor și organizațiilor”. Hoffmann a adăugat:”După cum arată acest studiu, există o discrepantamajora. În timp cemajoritatea companiilor consideră inovația drept o componentă strategicăimportantă, marea majoritate a respondenților din sondaj consideră că organizațiilelor nu îndeplinesc obiectivele inovării. Opinia noastră este că vor exista schimbarisemnificative, pe măsură ce organizațiile, deși lent, vor aplica din ce în cemai mult lecțiile învățate de la cei mai inovatori reprezentanți aiindustriilor cărora le aparțin”, a declarat
CEO-ul DHR Internațional, Geoff Hoffmann.

Alex Clemente, Managing Director, Harvard Business ReviewAnalytic Services, a declarat: „După cum reiese din rezultatele sondajului,problema primordială pare a fi faptul că cele mai multe companii nu au definitclar ce reprezintă conducerea inovatoare pentru ei, nici nu au construitprograme pentru dezvoltarea competențelor cheie pentru abordări eficiente.Clemente a adăugat: „Comparând pionierii industriilor cu alte organizații chestionate, a avea liderii executiviși membrii consiliilor de administrație cu competențele potrivite reprezintăfundația pe care se construiește o organizație inovatoare”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here