Feroviarii anunţă miting de protest

sursa foto: bucurestifm.ro

Pichetări timp de o lună în perioada 16 septembrie 2019- 10 octombrie 2019, de luni până joi timp de 4 săptămâni, în loc de miting de protest în data de 16 septembrie 2019

Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) vă face cunoscut că la întâlnirea dintre președinții Federațiilor Sindicale Feroviare: FSTFR, FMLR și FNDF, din 20 august 2019, ținută la sediul Federației Naționale Drum de Fier (FNDF) s-a luat în discuție anunțul de Miting de Protest al FSTFR din data de 16 septembrie 2019 și Scopul manifestării protestului anunțat de FSTFR și s-a ajuns la concluzia că se impun pichetări timp de o lună în perioada 16 septembrie 2019-10 octombrie 2019, de luni până joi timp de 4 săptămâni, între orele 10.00-12.00, în loc de miting de protest în data de 16 septembrie 2019, pichetări ce vor fi organizate de: Federația Mecanicilor de Locomotivă (FMLR) cu circa 50 de protestatari zilnic, Federația Națională Drum de Fier (FNDF) cu circa 50 protestatari zilnic și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) cu circa 50 protestatari zilnic, precum și de Uniunea Spitalelor CFR și alte Federații Sindicale Feroviare din Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare (AFTF) după următorul program de protest:

-În ziua de luni în fața Ministerului Transporturilor între 10.00-12.00;

-În ziua de marți în fața Parlamentului României între 10.00-12.00;

-În ziua de miercuri în fața Guvernului României între 10.00-12.00 și

-În ziua de joi în fața Ministerului Finanțelor Publice între 10.00-12.00.

Astfel:

– S-a hotărât că FMLR va avea şedințe ale organului său de conducere în 28 și 29 august 2019 când vor discuta de pichetări și de scopul acestora.

– S-a hotărât că FNDF va avea şedințe ale organului său de conducere în 27 și 28 august 2019 când vor discuta de pichetări și de scopul acestora.

– S-a hotărât că FSTFR va avea Ședință a Biroului Permanent al FSTFR în 28 august 2019 când vor discuta de pichetări în locul mitingului de protest din 16 septembrie 2019 și de scopul acestora.

– S-a hotărât că se vor discuta în perioada următoare despre pichetări și de scopul acestora și cu alte Federații Sindicale Feroviare.

În consecință, Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) vă face cunoscut că data începerii pichetărilor, durata acestora, locul de desfășurare și scopul acestor manifestări de protest se vor stabili de comun acord după ședințele conducerilor: FSTFR, FMLR și FNDF din luna august 2019 și a altor federații sindicale feroviare care în urma discuțiilor vor comunica că vor să participe la organizarea pichetărilor.

Precizăm că membrilor de sindicat participanți la pichetări le sunt interzise acțiuni care să tulbure organizarea adunării astfel încât aceasta să nu se poată desfășura în condiții pașnice, civilizate și să degenereze în acte de violență.

Scopul propus de FSTFR pentru pichetări îl constituie exprimarea protestului faţă de:

  1. falimentarea sistemului feroviar de călători de stat datorată numirii ca Director General al CFR Călători-Domnul Valentin Dorobanțu, Director General ale cărui strategii pentru CFR Călători par a fi mai mult pentru eficientizarea operatorilor de transport feroviar de călători privați și care sunt neadecvate la necesitățile de transport ale călătorilor nefiind logic permis:

– atunci când cererea pentru transportul feroviar de călători este în creștere, să anulezi din Mersul de Tren în vigoare, în plin sezon, trenuri de călători zilnice și altele de sâmbătă și duminică etc;

– să dispui pensionarea mecanicilor de locomotivă fără a angaja alții pe locurile vacante și fără a forma alți mecanici de locomotivă coroborat cu încheierea de contracte pe perioadă determinată pe perioada formării noilor angajați pentru mecanicii de locomotivă ce și-au depus dosarul de pensionare;

– să dispui un cost exagerat de mare pentru formarea mecanicilor de locomotivă care să fie trecut în actele adiționale la CIM-urile noilor angajați;

– să arăți un mare dezinteres față de Vila CFR Slănic Moldova pentru care se câștigase licitația și începuse lucrarea de transformare a acesteia în Centru de Recuperare a Angajaților CFR Călători etc;

  1. a) lipsa investițiilor în ultimii ani în Infrastructura Feroviară de Stat ( la CNCF ,,CFR,,SA ) ceea ce face să scadă permanent viteza comercială a trenurilor de călători, fapt ce conduce la îndepărtarea călătorilor care circulă cu trenurile de călători pentru că mulți călători se reorientează din această cauză spre transportul rutier de călători etc.

b) subcompensarea CFR Călători din ultimii ani care a lăsat CFR Călători fără materialul rulant necesar prin scăderea continuă a numărului de unități de material rulant din lipsă bani de Reparații, de Revizii mari, de modernizări și de achiziție nou material rulant;

c) pentru tergiversarea pe care o face ARF în achiziția pe fonduri europene a celor 80 Rame Electrice noi;

  1. dezinteresul Ministerului Transporturilor față de SNTFM CFR Marfă SA;
  2. dezinteresul Ministerului Transporturilor față de Spitalele CFR;
  3. anularea în anul 2019 a trenurilor de călători ale SNTFC ,,CFR Călători” SA din Mersul de tren pe anul 2019 aprobat și pus în aplicare;
  4. nesiguranţa locurilor de muncă datorată anulărilor nejustificate în anul 2019 a circa 80 de trenuri de calatori/zi din cele 1080 trenuri de calatori/zi ale S.N.T.F.C. ,,CFR Călători” SA, anulări nejustificate ce conduc la posibilitatea pierderii de locuri de muncă, etc. .
  5. degradarea condițiilor de munca prin măsurile de eficientizare pentru reducerea cheltuielilor față de anul anterior si degradarea condițiilor de odihnă prin aceleași măsurile de eficientizare pentru reducerea cheltuielilor față de anul anterior în dormitoarele existente , etc.;
  6. cererea de reexaminare a Legii privind Statutul Personalului Feroviar și din cauza tergiversării promulgării Legii privind Statutul Personalului Feroviar;
  7. tergiversarea constituirii unui HOLDING între Unitățile Feroviare de Stat;
  8. altor probleme feroviare care vor fi expuse de invitații la pichetările din septembrie 2019 și octombrie 2019 și altor probleme feroviare care vor fi expuse de către ceilalți participanți la pichetările respective.

Președinte FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here