Damen Mangalia construiește cea mai modernă navă pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume

realitateafinanciara.net

Damen Mangalia începe construcția unei nave pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime. Nava specială, lungă de 177 de metri, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume. Valoarea contractului este de aproximativ 42 de milioane de euro.

Intr-un timp record s-a făcut deja trecerea la munca propriu-zisă pentru construcția navei care va opera în largul Namibiei. Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare.

Beneficiarul navei este compania De Beers Marine Namibia (Pty), iar contractul pentru construcția vasului a fost semnat în februarie 2019. De Beers Marine Namibia operează cea mai mare mină offshore din lume, care lucrează la o adâncime a apei între 90 și 150 de metri – în largul coastei de sud-vest a Namibiei. Compania deține cinci nave miniere, o navă de eșantionare și operează suplimentar o navă de exploatare minieră.

De Beers Marine Namibia (Pty) este un client nou al Damen Group, iar contractul face parte din oportunitățile de care se bucură șantierul naval din Mangalia în urma parteneriatului încheiat cu Ministerul Economiei.

Șantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare șantier din Europa. Caracteristicile unice ale șantierului au permis generarea de contracte pentru construcția unor nave de mari dimensiuni. Printre ele se regăsesc feriboturile RORO, lungi de 148 de metri, nave de croazieră de 155 de metri lungime și noul vas offshore pentru exploatare minieră de diamante, care are 177 de metri lungime.

„Încă odată, acest contract dovedește capacitatea șantierului și dovedește că
avem buni specialiști capabili să ducă orice proiect la îndeplinire. Spun cu tărie că Șantierul Naval Damen Mangalia este capabil să concureze cu orice șantier din Europa și Asia! Mangalia are un trecut bogat. Preluarea managementului operational de către un partener puternic precum Damen permite ca șantierul să fie mai performant decât niciodată”
, a spus Niculae Bădălău, ministrul Economiei.

Operațiunea de debitare a navei a avut loc pe 15 mai, moment care marchează și startul construcției propriu-zise, care va dura aproximativ doi ani. Oficialii De Beers Marine Namibia sunt optimiști că va exista o lungă colaborare cu Șantierul Naval Damen Mangalia. “Suntem conștienți de reputația Damen ca un constructor de nave fiabile și eficiente. E vital să lucrăm cu cei mai buni constructori de nave din lume”, a declarat reprezentantul De Beers Marine Namibia, Michael Curtis.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here