Cum sa intaresti natural sistemul imunitar

femeie racita

Daca ai copii pe care doresti sa ii pregatesti pentru a face fata racelilor de sezon, sau poate vrei ca tu sa te pregatesti pentru sezonul rece si cauti solutii pentru intarirea sistemului imunitar, citeste randurile urmatoare pentru a afla cateva metode naturale care te vor ajuta in acest sens.

Factorii care contribuie la scaderea sistemului imunitar

Primul pas pentru a-ti intari sistemul imunitar este inlaturarea factorilor care il slabesc. Acest lucru inseamna modificari adecvate si benefice in stilul de viata. Iata care sunt cele mai frecvente cauze ale unui sistem imunitar slabit:

  • Lipsa somnului – Cand nu mai dormim suficient, organismul trece in modul de functionare sub stres si, drept urmare, functia sistemului imunitar scade.
  • Exercitii insuficiente – Pe langa faptul ca miscarea ne ofera endorfinele care ne fac sa ne simtim bine, ele sustin functiile sistemului imunitar.
  • Dieta necorespunzatoare – Consumul mare de zahar (natural sau artificial) poate slabi sistemul imunitar.
  • Calitatea si cantitatea apei – Consumul de apa contaminata poate dauna sistemului imunitar, in special in cazul copiilor. 
  • Stresul – Stresul afecteaza atat sanatatea fizica cat si pe cea psihica, iar stresul intens poate afecta in mod extrem de negativ sistemul imunitar.
  • Deficitul de vitamina D – Nivelul scazut de vitamina D este legat de cele mai frecvente boli autoimune si de prelungirea perioadei de vindecare.
  • Sarcina – Pentru a proteja copilul de sistemul imunitar al mamei, organismul slabeste in mod natural sistemul imunitar al femeii insarcinate pe toata perioada sarcinii. Acesta nu este un motiv pentru a renunta la sarcina, ci doar pentru a gasi si aplica solutii naturale care sa intareasca sistemului imunitar.
  • Boala autoimuna – Acesta este un motiv mai putin obisnuit pentru un sistem imunitar deficitar, dar poate fi unul din factorii slabirii lui. Consulta un medic specialist pentru a gasi metode holistice pentru tratarea bolii autoimune.

Semnele unui sistem imunitar slabit

Iata simptome care te ajuta sa iti dai seama daca sistemul tau imunitar are nevoie de stimulente sau nu: oboseala cronica, raceli recurente, infectii de lunga durata, rani care se vindeca greu, alergii excesive, eczeme si mancarimi ale pielii, probleme digestive (diaree, crampe, constipatie) etc.

Metode naturale pentru imbunatatirea sistemului imunitar

  • Hidrateaza-te – Mentinerea hidratarii ajuta la intarirea sistemului imunitar, corpul primind astfel suficient oxigen, rinichii putand elimina eficient toxinele din organism. Specialistiii recomanda sa consumam cel putin 8 pahare de apa zilnic, insa aceasta canitate poate varia in functie de mai multe aspecte. Femeile insarcinate, care alapteaza sau depun efort fizic ar trebui sa consume si mai multa apa. Pe langa apa, ne mai putem hidrata cu ceaiuri de plante, sucuri de fructe sau legume, infuzii de apa cu fructe sau ierburi etc.
  • Consuma ghimbir – Ghimbirul sustine sistemul imunitar prin continutul ridicat de antioxidanti pe care il contine. Se poate adauga in ceai, in supa, la produsele coapte etc.
  • Consuma suficienta vitamina D – Alimentele bogate in viatmina D sunt galbenusul de ou, somonul, ciupercile, sardinele sau uleiul de ficat de cod.
  • Consuma ginseng – Ca si ghimbirul, ginsengul este o radacina care ajuta la sustinerea diferitelor tipuri de celule ale sistemului imunitar.
  • Consuma probiotice –  70% – 80% din sistemul imunitar se regaseste in intestin asadar, daca vrei sa imbunatatesti sistemul imunitar, imbunatateste functiile intestinale! Administreaza suplimente probiotice sau consuma alimente bogate in probiotice cum ar fi kombucha, kimchi sau varza murata.
  • Consuma turmeric – Turmericul este binecunoscut pentru proprietatile sale antiinflamatorii si poate ajuta la sustinerea functiei imune sanatoase.
  • Consuma ustoroi – Usturoiul este un alt aliment care imbunatateste functiile sistemului imunitar, ajutand chiar la combaterea infectiilor.
  • Consuma vitamina C – Vitamina C este una dintre cele mai populare stimulente ale sistemului imunitar. O doza de 6 – 8 grame pe zi ajuta la scurtarea duratei si severitatii racelii. Totodata, consuma alimente bogate in vitamina C cum ar fi portocalele, capsunile, kiwi, spanac, catina etc.
  • Consuma zinc – Iti poti intari sistemul imunitar alegand alimente bogate in zinc cum ar fi stridiile, carne de vita, caju, faina de ovaz etc.
  • Consuma ciuperci – Ciupercile contin un compus special care incurajeaza anticorpii si elimina celulele invadatoare, asa ca adauga ciuperci reishi si shiitake pe lista de cumparaturi.
  • Consuma beta-glucani – Beta-glucanii se gasesc in ciuperci, alge, ovaz sau orz.
  • Fa exercitii fizice – Exercitiile fizice sunt un alt mod minunat de sustinere al sistemului imunitar. Organismul are nevoie de numai 20 de minute de exercitii pe zi care pot fi: o plimbare in familie dupa cina, exercitii usoare acasa, plimbarea cainelui etc.
  • Odihneste-te suficient – Lipsa somnului poate compromite sistemul imunitar, asadar este important sa acorzi prioritate somnului. Creeaza-ti propria rutina relaxanta de culcare folosind ceai din plante sau o baie calda cu esenta de lavanda. 

Stimulentele imunitare

Stimulentii imunitari sunt substante, atat chimice cat si naturale, care cresc viteza de raspuns a sistemului imunitar. In loc sa intareasca in timp sistemul imunitar, stimulentele imune semnaleaza sistemului imunitar sa actioneze acum. Aasadar, cand luam regulat stimulente imunitare ele pot suprastimula sistemul imunitar. Desi sunt remedii eficiente, se recomanda sa apelam la stimulentele imunitare doar atunci cand este necesar un impuls si nu sa le consumam regulat. Iata cateva dintre acestea:

  • Radacina de astragalus – Este folosita de sute de ani in medicina chineza, ajutand la prevenirea infectiilor virale si imbunatatind sistemul imunitar.
  • Echinacea – Ajuta organismul in lupta cu raceala sau gripa.
  • Remedii homeopate – acconitul (gripa, raceala si congestie), arsenicul (probleme digestive), baptisia (gripa, raceala si dureri in gat), belladonna (tuse, raceala si febra), bryonia (disconfort stomacal si intestinal) etc. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here