Cererile de negociere cu bancile au crescut cu 60%

afaceri-credit-imobiliar-banca.nrme8k5hp0-2-1000x600
Sursa foto: Cotidianul

Aproape 500 români s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) în primele trei luni ale acestui an, pentru identificarea de soluții amiabile în relația cu băncile și IFN-urile, potrivit unui comunicat transmis de CSALB.

În 2018, în aceeași perioadă, CSALB primise doar 310 cereri din partea consumatorilor. Rezultatele din primul trimestru indică o creștere semnificativă a numărului total de cereri  și confirmă estimările de la începutul anului.

Acesta este unul dintre motivele pentru care CSALB a decis creșterea numărului total de conciliatori, de la 17 la 21. Cei patru conciliatori nou-veniți sunt specialiști în drept și în domeniul financiar-bancar.

Băncile au apetit mai mare decât IFN-urile pentru conciliere

Din totalul celor 494 de cereri primite în primele trei luni din 2019, 458 adresau diverse spețe în relația cu banca, în vreme ce 36 vizau diferite aspecte ale relației consumatorilor cu IFN-urile.

Numărul total de dosare constituite în T1 2019 a ajuns la 147, dintre care 146 au fost formate în relația cu băncile, în vreme ce la nivelul IFN-urilor a fost constituit un singur dosar, în intervalul menționat. Dintre aceste dosare, 65 s-au soluționat cu înțelegerea părților (toate în raport cu băncile), alte 80 de dosare aflându-se în curs de procesare. În doar două dosare părțile nu s-au înțeles.

Totodată, 53 de cereri au fost soluționate amiabil de către comercianți, după sesizarea CSALB (comercianții au negociat direct cu consumatorii), respectiv 49 de cereri soluționate amiabil în relația cu băncile și 4 cereri soluționate amiabil de către IFN-uri.

Putem spune că, de la începutul anului, 108 consumatori s-au impăcat cu băncile, prin intermediul CSALB, față de doar 74 în aceeași perioadă din 2018.


LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here