Care este viitorul retailului?

sursa foto: Newsroom

Într-un context în care comerțul devine o ecuație bazată pe tehnologie, Carrefour România își concentrează atenția pe transformarea digitală. Obiectivul este de a pune la dispoziția consumatorilor un întreg sistem digital de shopping modern, cu o integrare perfectă între multiplele formate offline, cele online și serviciile bazate pe aplicații digitale.

În vederea atingerii acestor obiective, Grupul Carrefour a anunțat, încă din 2018, o schimbare de strategie globală prin investiții susținute în mediul online și prin semnarea unor parteneriate strategice, unul dintre acestea fiind cel cu Google.

Carrefour își consolidează și în România parteneriatul semnat cu Google și își propune să exploreze noi moduri de a ajunge mai repede la consumatorii săi din mediul online. În cadrul parteneriatului, Google susține transformarea digitală a retailerului: implementarea instrumentelor G Suite, transferul de know-how și oferirea unor soluții de tip cloud. Toate aceste inițiative urmăresc să integreze o cultură internă bazată pe agilitate și un proces decizional rapid.

Un alt pas important în procesul de transformare digitală este crearea de soluții moderne de shopping bazat pe aplicații digitale. Un astfel de exemplu e investiția Carrefour în Bringo – aplicație care îți pune la dispoziție un personal shopper care îți face cumpărăturile și le livrează acasă, în doar 90 de minute, și care a fost dezvoltată în parteneriat cu o firmă românească de software. La finalul lui 2018, Bringo și-a extins acoperirea la 13 orașe: București, Cluj, Constanța, Pitești, Buzău, Brăila, Galați, Focșani, Brașov, Piatra Neamț, Iași, Botoșani și Suceava, iar ținta este extinderea serviciului la nivel național.

De asemenea, zona de comerț online crește într-un ritm accelerat, Carrefour.ro devenind un element-cheie în ecosistemul de comerț Carrefour, cu un sistem digital și logistic dedicat. Acest lucru a permis ca, pe lângă acoperirea națională oferită la produsele nealimentare, Carrefour.ro să înceapă livrarea de produse proaspete (fructe, lactate etc) în zona București/Ploiești, din 2018.

În ceea ce privește metodele de plată, inovațiile aduse de Carrefour în peisajul retail-ului românesc s-au concentrat pe upgrade-ul aplicației „Carrefour Pay”, prin intermediul căreia clienții pot scana și verifica singuri produsele din coșul de cumpărături și pot plăti cumpărăturile direct din aplicaţie, la casele de marcat clasice sau self check-out. Acest tip de case este disponibil în prezent în 24 de magazine, dintre care 4 supermarketuri și 20 de hipermarketuri.

O altă noutate în peisajul digital al Carrefour este și sistemul de plată cu amprentă, un proiect inovator și ambițios, disponibil acum în magazinul Carrefour Market Green Court din București.

Dincolo de preocuparea directă de a îmbunătăți experiența de cumpărături online a clienților săi, Carrefour investește și în tinerii pasionați de tehnologie și de inovație. Astfel, pentru al patrulea an consecutiv, compania susține proiectul național Innovation Labs, mentorând tinerii care înscriu proiecte de tip start-up la categoria retail.

Carrefour crede într-un viitor al retailului structurat după un model de business omnicanal, în care combinația dintre offline și online este una naturală și în care interacțiunea dintre clienți și specialiștii din magazine continuă să fie relevantă.

Carrefour România a ajuns în 2018 la peste 18.300 de angajați, 358 de magazine, încheind anul 2017 cu o cifră de afaceri de 2,01 miliarde de euro.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here