Adulții de peste 45 de ani, cei mai mari consumatori de online news

Dacă știrile online prezintă zilnic interes pentru 4 din 10 români utilizatori de internet, cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani, cifrele se modifică atunci când privim spre categoria de vârsta +45 ani.

În cadrul acestui segment fiind înregistrată o rată de accesare de 50% – arată cel de-al patrulea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, (eșantion reprezentativ la nivel național de 1061 respondenți, utilizatori de internet, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în mai 2019.

De interes pentru această categorie de vârsta sunt și informațiile de cultură generală, acestea fiind accesate cu o frecvență săptămânală de 6 din 10 români, utilizatori de internet. Tot saptămânal sunt citite și articolele/materialele/sfaturile legate de sănătate și nutriție. O atenție deosebită îi este acordată acestui subiect de către cei cu vârsta cuprinsă între 45-55 ani (6 din 10), în timp ce în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 56-65 de ani, interesul este ceva mai scăzut (4 din 10).

„Analizând comportamentul online al celor două categorii de adulți, utilizatori de internet (45-55 ani și 56-65 ani), se disting diferențe și în ceea ce privește utilizarea internet bankingului, a aplicațiilor de food delivery ori a mediilor la care s-a apelat pentru petrecerea timpului liber”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions. Astfel, internet bankingul este utilizat de 45% dintre cei aparținând primei categorii de vârstă, în timp ce cea de-a doua categorie de vârstă înregistrează o rată de utilizare de numai 29%.

Tot adulții de 45-55 ani sunt cei care apelează cu preponderență la aplicațiile de food delivery – 19%, cu +11% fata de adulții de 56-65 ani (8%).

Adulții 45-55 ani: principalii ascultători de online radio

Radioul online este preferat zilnic de adulții cu vârste cuprinse între 45-55 ani – 31% / vs / 26% media națională și 14% în cazul adulților de 56-65 ani.

La rândul lor, blogurile sunt preferate de internauții de 56-65 ani, 4 din 10 alegând să-și petreacă timpul liber citind bloguri (cifra similară mediei naționale), în timp ce adulții de 45-55 ani le accesează săptămânal în procent de 30%.

Informațiile sunt parte a celui de-al patrulea val al studiului „Digital Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în luna mai 2019. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban și rural și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1061 respondenți. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, care conține 50.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat online.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here