“Adevărul despre Produse” – campanie de educație alimentară pentru consumatori

topculturism.ro

Cu ocazia Zilei Internaționale a Siguranței Alimentare, InfoCons sub egida Federației Asociațiilor de Consumatori lansează astăzi, 07 iunie 2019 Campania Națională “Adevărul despre Produse”. Această Campanie este realizată cu sprijinul experților din diferite instituții de sănătate, transmite Asociaţia InfoCons.

„Consumatorii au dreptul la o informare corectă și transparentă pentru ca alegerile lor să fie făcute în cunoștință de cauză. Aceștia trebuie să cunoască “Adevărul Despre Produse” pornind de la respectarea informațiilor de pe etichetă, ingredientele menționate pe acestea să existe în mod real și în produs, mesajele din reclame să nu mai inducă în eroare consumatorul prin utilizarea unor sintagme false cât și înțelegerea tuturor informațiilor de pe etichetă atât din punct de vedere al simbolurilor utilizate, aditivii alimentari utilizați, cantitatea de acizi grași trans, etc.”, a declarat Sorin Mierlea, Presedinte al InfoCons.

Acesta a mai adăugat: „Totodată  creșterea numărului de aditivi ca medie în diferitele produse agroalimentare ne îndepărtează de practica Uniunii Europene creând premisele de a avea produse în raft cu tot mai mulți aditivi alimentari ceea ce duce la produse de o calitate diferită. Citește eticheta! Alege în cunoștință de cauză! Nu uita InfoCons te ajută să citești eticheta, descarcă gratuit aplicația InfoCons, scanează codul de bare și alege în cunoștință de cauză! Dacă îți este greu să te decizi între diferitele produse te poți informa la secțiunea de teste comparative din site-ul infocons.ro unde găsești produse din aceeași gamă pe care le poți selecta dupa propriile tale criterii.“

Principalele obiective ale Campaniei sunt

  • Realizarea unui Ghid și a unui Curs în domeniul protecției consumatorilor destinate cadrelor didactice din România;
  • Informarea consumatorilor și transmiterea unor sfaturi utile privind modalitatea corectă de a citi eticheta și a deosebi etichetele “mincinoase”;
  • Campanii de conștientizare și educare desfășurate în unitățile de învățământ preuniversitar prin desfășurarea de lecții deschise ;
  • Sprijinirea agenților economici prin acordarea de consiliere și consultanță privind informațiile minimale pe care trebuie să le îndeplinească pentru o informare corectă și transparentă a consumatorilor;
  • Organizarea unor seminarii în cadrul centrelor universitare;
  • Monitorizarea produselor și a etichetelor acestora desfășurate cu sprijinul voluntarilor;
  • Monitorizarea reclamelor pentru produse atât cele de la TV, outdoor, social media, etc. din punct de vedere al respectării legislației privind mesajele transmise prin acestea de către agenții economici;
  • Informarea constantă a consumatorilor cu privire la publicitatea înșelătoare;

Printre obiective se remarcă și demararea proiectului “Stop publicității înșelătoare!”, campanie ce are drept scop monitorizarea publicității la diferite produse și identificarea acelor reclame care au caracter îndoielnic și înșelător la adresa consumatorilor (eliminarea mesajelor de genul : “ recomandat de….”, “ 100%..”, “ cel mai bun …”,  “ locul 1 în …”, “ produs autentic…”, “ produs curat ..” “ fără gluten..”) mesaje ce pot să inducă consumatorilor informații înșelătoare despre acele produse.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here