Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Poate face fata sistemul de urgenta din Romania unui cutremur asemanator celui din 1977?

DA - Comentati ca sa explicati
NU- Comentati ca sa explicati
NU STIU/ NU RASPUND

Comentarii (27) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




w

« Alte articole din categoria Auto

Dupa ce vei citi asta, iti vei cunoaste masina mai bine

Auto


sursă foto: afacereazilei.ro

Data adaugarii: 2017-07-18

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Esti pregatit sufleteste sa iti vezi masina cu alti ochi? Indiferent de autovehiculul detinut, trebuie sa stii din ce este asamblat si care ii sunt categoriile de piese. Numarul de piese auto de la o masina ajunge la cateva mii, de la cele mai mari la cele mai mici si de la cele mai importante la cele mai putin importante. Iata cum, in mai putin de cinci minute, treci prin toate!

Incepem cu motorul

Motorul atasat unui vehicul il transforma in autovehicul. Motorul cuprinde pistoane, segmenti, cabluri si clapete de acceleratie, cuzineti, busoane, arbore cotit, supape, simering, chiulasa, egr si multe alte piese componente care au rolul lor vital si bine stabilit.

Dar si tamponul, suportul si baia de ulei pot fi trecute la componente sau piese, la fel si pompa, garnitura, joja ori senzorul de ulei. Sunt intr-un numar mare, intr-adevar!

Efectuam transmisia

Transmisia de motor este un sistem format din curele, intinzatoare si role, iar distributia contine role, intinzator si curele. 

Transmisia rotii este formata din planetara, cap si burduf de planetara.

Incepem evacuarea!

Evacuarea este un sistem compus din toba de esapament, teava de esapament, turbosuflanta, uneori, pana si filtru de particule si sonda lambda! Sunt necesare toate acestea pentru a permite deplasarea masinii, si nu rularea motorului in gol.

Care este directia?

Directia este compusa din pompe de servodirectie, din bielete, casete, burdufuri, filtre, rulmenti, fuzete si alte elemente mai mici. Fara directie nu exista control asupra autovehiculului, deplasarea devine imposibila.


Apasam ambreiajul

Este un sistem format din piese care conlucreaza ca un tot unitar: volanta, discul, placa de presiune. Pompa, pedala si rulmentul de preluare sunt, de asemenea, parte din ambreiaj.

Sistemul de racire este functional?

Regasim aici pompa de apa, vasul de expansiune, radiatoarele de apa si ulei, termostatul, ventilatoarele si senzorii care regleaza temperatura si permite acele turatii, acele viteze cu care suntem obisnuiti. 

Cum stam cu suspensiile?

Aici sunt regasite amortizoare, flansele si protectiile de amortizor, arcul spiralat, perna de aer, bascula, bucsa, pivotul. Necunoscatorii spun ca suspensiile constau numai in acele arcuri, insa dupa cum se poate vedea, totul este complex.

Iata componentele electrice!

Electomotorul si alternatorul, bujiile, compresorul de aer conditionat si senzorii sau injectorul sunt toate componente electrice. Bateria auto este separata, dar dupa ce este atasata devine si ea o componenta a sistemului electric.

Tipul de caroserie

Este partea metalica ce se exprima prin bare, grile de radiator, oglinzi, faruri, capota, aripa, stop, pana si macaraua de geam este tot parte din caroserie. Spoilerele, pragurile si capacele de roata completeaza functionalitatea si aspectul. 

Vezi cat de putin timp ti-a luat sa parcurgi majoritatea pieselor principale ale masinii tale? Acum cunosti mai bine cat de complexa este o masina. Persista o intrebare, la care trebuie sa raspunzi: cand ai de gand sa schimbi piesele uzate? Si cu ce ai de gand sa incepi?

 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de gogu:
    bre nene. io zic ca de acu incolo sa nu mai scrii despre ce nu te pricepi.tot articolu este o serie de insxactitati si prostii monumentale pe alocuri
    2017-07-18, 10:44:59 (adresa: 109.166.137.*)
  2. de Ciumeti:
    tare nepregatit esti autorule de articol, cat ai platit sa fi angajat aici? ai cumparat permis cumva din Pitesti? Rusine !
    2017-07-19, 18:02:12 (adresa: 5.12.13.*)
Adauga comentariul tau:
* Nume: Email:

* Mesaj:

caractere rămase.

Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

Bravo Ceausestilor , Daca nu o construiati unde do ...
Palatul Parlamentului depăşeşte piramida lui Keops

Oferta speciala lucru la domiciliu: cautam persoan ...
Cât importante sunt firmele cu capital danez şi chinezesc pe piaţa locală a cărnii de porc

BRAVO CEAUSESCU, AI FOST MAI TARE CA KEOPS ! ...
Palatul Parlamentului depăşeşte piramida lui Keops

De ce nu informati bucurestenii ca aceasta miscare ...
Primaria Capitalei va prelua initiativa proiectului de regenerare urbana Esplanada

in clampania electorala, furea a promis solemn ca ...
Firea vrea să transforme pavilionul Romexpo în sală multifuncțională

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Alege TV

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei: