5 trucuri pentru a-ți îmbunătăți în mod natural vederea

vedere
sursă foto: https://www.pexels.com

Mai mult ca niciodată, rutina zilnică a omului modern se bazează pe inovațiile tehnologice. Ecranul televizorului, al calculatorului, telefonul mobil, afișajul anumitor mașinării și echipamente, toate contribuie la oboseala ochilor și apariția problemelor oculare. Ochii sunt cele mai prețioase organe așa că trebuie să facem tot ce putem pentru a avea grijă de ei. Diminuarea vederii nu este doar o etapă inevitabilă din ciclul vieții. Cu toate că nu putem corecta semnificativ vederea fără ajutorul lentilelor sau al intervențiilor chirurgicale, există câteva modalități simple care mențin sănătatea ochilor și îmbunătățesc privirea.

Cum îți poți îmbunătăți vederea prin câteva trucuri simple

Una dintre cele mai rapide căi de a-ți îmbunătăți vederea în mod natural este să faci exerciții zilnic. Acestea sunt menite să întărească ochii și să mențină privirea la un nivel optim. Efectuează exercițiile dimineața, imediat după ce te trezești, seara înainte de culcare sau oricând îți simți ochii obosiți. Un program regulat de exerciții te va ajuta să obții rezultate foarte bune într-un timp destul de scurt.

Clipește cât mai mult

Clipitul este una dintre cele mai simple metode prin care poți preveni oboseala oculară. Potrivi specialiștilor, persoanele care utilizează calculatorul pentru un timp îndelungat au tendința de a clipi foarte puțin. De aceea, pentru a menține vederea ageră, este indicată clipirea o dată la 3-4 secunde. Acest lucru ajută la lubrifierea și curățarea ochilor, deoarece privirea fixă pe care o avem atunci când ne concentrăm la un ecran sau pentru a citi un text, este dăunătoare sănătății oculare.

Execută exerciții de relaxare

Pentru a reduce simptomele suprasolicitării ochilor, asigură-te că ai mâinile curate apoi freacă palmele până apare senzația de căldură. Ține-le peste ochi timp de 5-10 secunde, apoi repetă procedura. Câteva minute de relaxare, în care nu aplici presiune și nu lași lumina să pătrundă, îți vor fi de mare ajutor. Un alt exercițiu eficient și ușor este rotirea ochilor. Uită-te în sus cât poți de mult, apoi în jos. Repetă asta de 10 ori. După care privește într-o parte și în cealaltă, la fel de 10 ori. După aceasta, privește în fiecare direcție diagonală și, la final, rotește-ți ochii în sens invers acelor de ceasornic de aproximativ 10 ori, apoi inversează mișcarea.

Concentrează-te asupra unui obiect

Atunci când ești la birou și ai nevoie de puțină relaxare, ia un pix și ține-l la lungimea brațului, asigurându-te totodată că este la nivelul ochilor. Concentrează-ți privirea pe vârful pixului în timp ce îl muți cât mai aproape de ochi. Atunci când ajungi la aproximativ 6 centimetri distanță de față, cu privirea țintită pe vârf, du-l înapoi la lungimea brațului. Acest exercițiu trebuie repetat de aproape 10 ori, încet și cu concentrare maximă pe vârful pixului.

Urmează regula 20-20-20

Ochii tăi sunt destul de solicitați în timpul zilei, așa că uneori au nevoie de pauză. În cazul în care îți petreci mare parte din timp în fața calculatorului, urmează regula 20-20-20 care te va ajuta să îți îmbunătățești vederea. Asta înseamnă ca, la fiecare 20 de minute să nu mai privești la computer și să îți concentrezi atenția pe un lucru aflat la 20 de metri distanță, pentru 20 de secunde. Focalizarea obiectelor îndepărtate  previne oboseala oculară.

Dormi suficient

Tulburările de somn poate conduce la apariția anumitor afecțiuni oculare. Cel puțin opt ore de odihnă în fiecare noapte sunt esențiale pentru sănătatea ochilor. Este mai dificil să reușești să iei o pauză potrivită pentru somn în timpul zilei, însă chiar și 3 minute de relaxare cu ochii închiși îți aduce beneficii.

5 Alimente recomandate pentru îmbunătățirea vederii

O dietă constantă bazată pe alimente și vitamine nutritive este esențială pentru buna funcționare a întregului organism. Pentru îmbunătățirea vederii sunt indicate, în principal, vitaminele A, C, E și luteina – un pigment aflat în concentrații ridicate într-un strat al retinei. Alături de o hrană potrivită, persoanele care au nevoie de intensificarea acuității vizuale pot opta și pentru suplimentele alimentare care conțin luteină. Acest antioxidant se găsește în vedixin max 30 capsule de planteea.ro și contribuie la o circulație sanguină optimă la nivel ocular, care protejează împotriva radiațiilor UV în exces.

Morcovi

Una dintre cele mai benefice legume pentru sănătatea ochilor este morcovul. Acesta conține o mulțime de substanțe active și tot complexul de vitamine. Morcovii au în componență beta-caroten, o substanță pe care corpul o transformă în vitamina A și care este importantă pentru o vedere optimă.

Spanac

Consumul de spanac întărește vederea deoarece este bogat în antioxidanți, și anume luteină și zeaxatină, necesari pentru prevenirea apariției problemelor oculare cauzate de îmbătrânire. Persoanele care includ spanacul într-o alimentație constantă reduc cu până la 23% riscul de a suferi de afecțiuni precum degenerescență sau cataractă.

Broccoli

Cu toate că nu este una dintre cele mai consumate legume, broccoli este ideală pentru a avea o vedere ageră. Conține vitamina C, luteină și zeaxantină necesare pentru protecția ochilor. Această legumă reduce procesul de slăbire a vederii declanșat odată cu înaintarea în vârstă.

Roșii

Vitamina E previne deteriorarea retinei, iar licopenul protejează ochii de radiațiile ultraviolete. Aceste două substanțe nutritive se găsesc din abundență în roșii, astfel că consumul zilnic ajută semnificativ la îmbunătățirea vederii.

Ouă

O acțiune benefică asupra ochilor o au și ouăle care conțin o mulțime de proteine, aminoacizi, vitamine și minerale. Gălbenușul este ideal pentru a diminua subțierea maculei care controlează calitatea vederii și previne afecțiunile oculare. Consumat de 2-3 ori pe săptămână, gălbenușul de ou reduce riscul slăbirii vederii.

Câteva exerciții zilnice, odihna adecvată, o dietă echilibrată bazată pe produse sănătoase, împreună cu administrarea unor suplimente potrivite este cea mai bună formă de prevenire atunci când vine vorba de probleme comune de vedere. Ai grijă de sănătatea ochilor și îmbunătățește-ți vederea în timp pentru a evita efectele nedorite apărute pe măsura îmbătrânirii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here