Războiul în transporturi continuă


Membrii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) vin ca intervenienţi în procesul pe care primarul general, Gabriela Firea, îl va intenta împotriva liderului PNL Bucureşti, Cristian Buşoi. Chiar şi membrii PNL care fac parte din COTAR au anunţat că vor participa la această acţiune, pentru că aceasta nu este o luptă politică, ci o acţiune prin care transportatorii cer să se respecte legile ţării.

“Domnul Cristian Buşoi ar fi trebuit să ne întrebe şi pe noi, transportatorii, de ce ducem această luptă şi ce înseamnă UBER pentru afacerile legale din această ţară, înainte de a se lansa în declaraţii. Nu îl acuzăm pe liderul PNL de o legătură cu lobby-ul pentru UBER şi chiar ne-am dori să nu fie acesta motivul real al intervenţiei domniei sale în lupta noastră, însă domnia sa nu cunoaşte problemele reale ale transportatorilor şi a acţionat în virtutea unei lupte politice care pe noi nu ne interesează. Nu întotdeauna primează adeziunile politice, mai ales atunci când este o luptă de aproape un deceniu, pe care noi, transportatorii, o ducem cu mai multe guverne, pentru respectarea legilor în România, pentru eliminarea pirateriei şi a concurenţei neloiale. Vom fi intervenienţi în procesul pe care doamna Primar General îl va intenta împotriva lui Cristian Buşoi. Suntem membri ai mai multor partide politice, avem inclusiv membri PNL în COTAR, iar această luptă nu este una politică!”, declară Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
“Îi răspundem domnului Cristian Buşoi, care acuză PSD de interese în eliminarea pirateriei din Transporturi, amintind faptul că singurul premier al României care a semnat un protocol cu transportatorii şi l-a respectat a fost Emil Boc (PDL), în anul 2010. Ordonanţa 34 din 2010 ar fi trebuit să elimine pirateria din transporturi, însă după numai câteva luni de la adoptarea acesteia, parlamentarii au modificat-o, astfel încât să nu se mai poată aplica. Mai mult, în anul 2015, Lucian Şova (PSD) a introdus în lege sintagma «în mod repetat», astfel încât organismele de control nu pot aplica legea decât dacă demonstrează că cei prinşi în trafic au mai făcut transport ilegal de persoane şi nu sunt la prima abatere - lucru care elimină, practic, posibilitatea de a interveni pentru eliminarea pirateriei din transportul rutier. Nu discutăm de interese politice, ci de respectarea legii în România”. 
"Nu există niciun motiv real al interzicerii Uber şi Taxify. Nu au existat plângeri de la nivelul cetăţenilor, nu au existat încălcări ale legii de către companiile respective, ba dimpotrivă, chiar companiile contribuie la bugetul local şi la îmbunătăţirea condiţiilor de transport din Capitală. Singurul motiv real al deciziei primarului este un lobby puternic, mulţi bani şi beneficii câştigate de un grup de interese apropiat primarului general. Fără îndoială că şi Uber şi Taxify produc concurenţă şi nemulţumire, dar de aici şi până la interzicerea a două companii private este cale lungă, iar decizia Primăriei întoarce Bucureştiul în timp", afirmă Buşoi, într-un comunicat.
Îi amintim domnului Cristian Buşoi că noi nu avem nicio legătură politică cu PSD sau cu primarul general Gabriela Firea, însă fostul preşedinte ANAF, Octavian Teodor Deaconu, are legătură cu PNL, el fiind cel care a permis intrarea UBER în România, iar fiica acestuia  fiind la conducerea firmei UBER din România. Ale cui sunt interesele, domnule Cristian Buşoi? 
Din moment ce în România nu se poate deschide un simplu chioşc fără respectarea prevederilor legale, tot în România este amendat orice amărât care îşi vinde zarzavaturile la colţ de stradă, dar peste 8.000 de şoferi UBER pot face taximetrie nelicenţiată doar în Bucureşti, deşi numărul de licenţe de taxi e limitat la 10.260, nu înţelegem de ce această activitate ilegală nu este oprită de autorităţi, pentru că se ştie foarte bine cine este în spatele acestor afaceri. Cum îşi permite UBER să spună că mii de şoferi pot obţine venituri în plus? În baza căror legi şi autorizări sunt obţinute? Nu sunt respectate prevederile Codului Fiscal. Zecile de mii de autoturisme care practică activitatea de transport persoane prin intermediul acestor aplicaţii - UBER, TAXI FY, BLA BLA CAR etc. - nu sunt licenţiate şi autorizate, iar şoferii nu au atestat. Nu fac ITP din 6 în 6 luni şi nu respectă prevederile legale din domeniu. Mai mult: 25% din veniturile ilicite obţinute rămân în Olanda şi sunt purtătoate de taxe, impozite şi TVA. De ce nu vor să se autorizeze în România? La aceste întrebări, reprezentanţii acestor platforme ori nu au răspuns, ori răspunsurile lor nu au avut nicio legătură cu întrebarea pusă.

Articol salvat de pe www.curierulnational.ro, ediţia din 08 Decembrie 2017. Acest articol este proprietatea Curierul National si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.