Câţi bani vor cheltui românii pe cadourile de Crăciun

Adrian Ungureanu / [email protected]


Cei care cumpără online cadouri pentru cei dragi vor cheltui în medie 570 de lei pe toate cadourile
Compari.ro: În medie pentru fiecare produs, un român este dispus să aloce aproximativ 96 de lei

În perioada sărbătorilor de iarnă, românii care fac cumpărături online vor achiziţiona cadouri în valoare totală de 570 lei, intenţionând ca pentru un singur dar să aloce aproximativ 96 lei. Conform unui studiu Compari.ro realizat în luna octombrie 2015 de GKI Digital, 64% dintre aceştia vor oferi cadouri în primul rând celor din familie, în timp ce 1 din 2 persoane va oferi cadouri şi rudelor apropiate. În plus, aproape o treime dintre persoanele active online se pregătesc cu daruri pentru prieteni, în timp ce doar 10% dintre cei intervievaţi îşi vor surprinde cu un cadou colegii de muncă sau alte cunoştinţe.
În ceea ce priveşte sursele care îi inspiră pe români în alegerea cadourilor, 73% dintre cumpărătorii online se inspiră pentru idei de cadouri căutând pe internet şi 47% din materiale promoţionale şi flyere. Pe locul 3 în topul celor mai populare surse de inspiraţie se află chiar abordarea directă a destinatarului. De altfel, în căutările din mediul online pentru cadourile de sărbători, 75% dintre respondenţi urmăresc ofertele magazinelor online şi 74% accesează motoarele de căutare. De altfel, rolul paginilor de comparare a preţurilor au crescut de anul trecut cu 70% în topul surselor de informare ale românilor.
„Cumpărăturile de Crăciun sunt, poate, cele mai căutate cadouri pe care le facem pe parcursul unui an şi deşi investim foarte mult timp de gândire, suntem adesea în impas din cauza timpului pe care îl avem pentru achiziţionare. Astfel, cumpărăturile online sunt într-o tendinţă continuă de creştere deoarece ne oferă soluţia perfectă: un mediu care să ne ofere diversitate şi să consume cât mai puţine resurse. Totodată, ascensiunea achiziţiilor online poate fi corelată cu dezvoltarea magazinelor online şi cu progresul tehnologic şi evoluţia dispozitivelor electronice smart. În acest context, paginile de comparare sunt într-adevăr printre cele mai utile şi ne bucură faptul că românii le folosesc de la an la an în număr tot mai mare”, a declarat, într-un comunicat remis redacţiei, Melinda Bányai, Sales Line Manager Compari.ro.

Online-ul devine locul preferat pentru achiziţionarea cadourilor

În următoarea lună, 87% dintre cei intervievaţi intenţionează să achiziţioneze cadourile de Crăciun din magazinele online, iar 57% vor fi prezenţi şi în centrele comerciale. Magazinele tradiţionale şi de specialitate sunt a treia opţiune, la o distanţă considerabilă de primele două, doar 28% dintre intervievaţi declarând că vor cumpăra cadouri de aici. Cele mai puternice criterii pe baza cărora aleg magazinele online sunt preţul produsului şi cre­dibilitatea magazinului, iar în cele din urmă posibilitatea accesului imediat la produs. „Faptul că pe locul 2 în topul criteriilor ro­mânilor se află credibilitatea ma­gazinului online trebuie să fie un semnal de alarmă pentru comercianţi. Consumatorii sunt din ce în ce mai pretenţioşi şi pentru a avea succes nu este îndeajuns oferirea produselor la un preţ avantajos, ci este necesar ca respectivul magazin să câştige încrederea în ochii consumatorului”, a mai declarat Melinda Bányai, Sales Line Mana­ger Compari.ro.
În ceea ce priveşte tipul cadourilor pe care intenţionează să le ofere, utilizatorii din mediul online au în topul preferinţelor 4 categorii diferite de game de produse: articole de îmbrăcăminte, cosmetice, jucării pentru copii şi produse electronice. 

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 500 de persoane, dintre care 58% bărbaţi şi 42% femei. Mai mult de jumătate dintre respondenţi au vârsta cuprinsă între 30-50 de ani şi au studii superioare. În plus, 91% dintre respondenţi au efectuat cumpărături online măcar o dată.

Articol salvat de pe www.curierulnational.ro, ediţia din 03 Decembrie 2015. Acest articol este proprietatea Curierul National si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.