Hyundai România estimează afaceri de 260 mil. euro în 2008

Valentin Bolocan

Hyundai Auto România, importatorul mărcii coreene pe plan local, estimează că va realiza în acest an o cifră de afaceri de 260 milioane euro, în creştere cu 44,4% faţă de nivelul din 2007, de 180 milioane euro, avansul fiind dat de începerea comercializării a şapte noi modele.
"Cifra de afaceri pe care o estimăm în acest an este de 260 milioane euro, faţă de 180 milioane euro anul trecut, principalii factori de creştere fiind noile modele pe care le vom lansa în acest an, precum şi îmbunătăţirea reţelei de distribuţie şi service", a declarat, miercuri seară, directorul Hyundai Auto România, Narcis Ghiţă.
El a adăugat că ţinta de vânzări, pentru acest an, a Hyundai Auto România este de 19.500 de unităţi, în creştere cu 50% faţă de cele 13.000 de autovehicule livrate anul trecut. Vânzările de anul trecut au fost în creştere cu 67% faţă de 2006, când importatorul a vândut 7.788 unităţi, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Până la sfârşitul acestui an marca Hyundai va avea 20 de complexuri auto integrate, cu facilităţi de vânzare, service, piese şi accesorii, faţă de nouă amplasamente de acest fel în prezent.
Incluzând şi cele nouă complexuri auto integrate, Hyundai are în România, în total, 60 de showroom-uri şi 10 service-uri.
Directorul companiei a spus că vânzările mărcii Hyundai vor fi afectate de taxa auto, mai ales în ceea ce priveşte automobilele ieftine, de 10.000 de euro.
"Pentru clientul care caută o maşină în plaja 7.000-12.000 de euro, fiecare 100 de euro în plus contează, iar unii ar putea alege un second-hand. Pe această piaţă este încă loc de creştere. Noi vom încerca să ducem o strategie de vânzări mai bine definită pentru atragerea clienţilor care vizează maşini de 10.000 de euro", a explicat Narcis Ghiţă.
Hyundai Auto România a lansat miercuri seară modelul de clasă mini (clasa A) i10, disponibil cu un motor pe benzină de 1,1 litri care dezvoltă 66 de cai putere (CP), la un preţ de circa 7.900 de euro cu TVA inclusă. "Hyundai i10 vine ca alternativă la automobile ca Chevrolet Spark şi Daewoo Matiz. Oprirea producţiei acestuia din urmă (la sfârşitul lunii aprilie ori la începutul lunii mai, din cauza preluării uzinei Daewoo de la Craiova de către Ford - n.r.) lasă un loc liber pe piaţă de circa 15.000 de unităţi", a spus directorul Hyundai Auto România. Alţi competitori pentru Hyundai i10 sunt Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107, Ford Ka şi Fiat Panda. Celelalte şase modele pe care le va lansa Hyundai Auto România, în acest an, sunt vehiculul comercial TQ, pentru care există şi varianta de transport a opt pasageri, modelul de familie (MPV) denumit La Vita, o versiune restilizată a modelului Sonata, varianta break a i30, Sport Utility Vehicle-ul (SUV) Veracruz, care va ajunge pe piaţă în noiembrie şi modelul de clasă mică (clasa B) denumit i20.

Articol salvat de pe www.curierulnational.ro, ediţia din 18 Aprilie 2008. Acest articol este proprietatea Curierul National si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.