Mai multe low cost-uri pe Aeroportul Sibiu

Adriana Gera

Primarul Sibiului, Klaus Johannis, a declarat, ieri, că mai multe companii low cost negociază cu oficialii Aeroportului Sibiu pentru a opera curse de pe acesta, informează Mediafax. Respectivele curse ar putea fi introduse din vară, după finalizarea investiţiilor la aeroport. "Au fost contactaţi oficialii aeroportului chiar de mai multe companii, negocierile sunt în curs şi nu cred că se pot da detalii acum, dar există un interes foarte mare şi în rândul companiilor naţionale, dar şi în rândul companiilor low cost", a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, primarul Klaus Johannis. Potrivit primarului Johannis, investiţia la aeroport se va termina în mai-iunie anul curent, iar ulterior acesta va putea funcţiona la parametri normali şi va putea găzdui mai multe companii, avioane şi călători. "Aeroportul este conceput să facă faţă unui flux foarte mare de călători şi cu certitudine acum, la început, aeroportul va părea puţin mare pentru numărul de călători, însă, dacă lucrurile evoluează aşa ca până acum, în trei sau patru ani deja va funcţiona la capacitate nominală", a spus Johannis. În ceea ce priveşte construcţia Aeroportului din Braşov, primarul Johannis a afirmat că nu crede că acesta îi va face concurenţă celui din oraşul Sibiu. "Aeroportul din Braşov nu va face concurenţă Aeroportului din Sibiu fiindcă are alt grup ţintă. Braşovenii nici acum nu folosesc Aeroportul din Sibiu fiindcă au Aeroportul din Otopeni şi respectiv  Băneasa. Nu cunosc niciun caz în care braşovenii preferă să vină la Sibiu în loc de Otopeni, deci concurenţă va fi într-o mică măsură la Otopeni, dar nu la Sibiu", a spus Klaus Johannis. Investiţia la Aeroportul Sibiu se ridică la aproximativ 75 mil de euro şi a început în vara anului 2006. La începutul lunii în curs s-a vorbit şi despre o posibilă privatizare a Aeroportului din Sibiu. Preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Bottesch, a declarat atunci că instituţia pe care o reprezintă vrea să fie informată asupra potenţialului economic al aeroportului, pentru a alege varianta optimă de operare a obiectivului, dacă să-l lase în administrarea regiei autonome sau în administrarea altei instituţii şi dacă ar fi oportună o privatizare, parţială sau totală a aeroportului. "Dorim să dezvoltăm corect Aeroportul Sibiu, astfel încât să obţinem la un moment dat şi un profit bun. Vom primi informaţii despre tot ceea ce înseamnă managementul unui aeroport, dar şi exemple de alte aeroporturi foarte moderne", a mai spus Bottesch.

Articol salvat de pe www.curierulnational.ro, ediţia din 18 Aprilie 2008. Acest articol este proprietatea Curierul National si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.