Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (3) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Turism

Turismul, un pariu care poate fi câștigat

Turism - Roxana Petcu
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2017-07-17

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Turismul are un rol important în Uniunea Europeană datorită potenţialului ridicat din punct de vedere economic, de ocupare a forţei de muncă şi datorită implicaţiilor sale sociale şi de mediu. 
Statisticile privind turismul sunt utilizate pentru a monitoriza politicile UE în domeniul turismului, politica regională a UE şi politica de dezvoltare durabilă.
Importanţa economică a turismului internaţional este măsurată prin proporţia veniturilor generate de călătoriile internaţionale în raport cu PIB-ul; aceste date provin din statisticile privind balanţa de plăţi şi includ atât călătoriile de afaceri, cât şi de agrement.

În anul 2014, ţările membre UE cu cele mai mari ponderi în PIB ale veniturilor provenite din turism au fost Croaţia (17,2 %), Malta (14,4 %) şi Cipru (12,3 %). 
Statele Uniunii Europene cu cele mai mari venituri din turismul internaţional în 2014 au fost Spania, cu 49 de miliarde euro, şi Franţa, cu 43,2 miliarde euro, urmate la mare distanţă de Regatul Unit al Marii Britanii, Italia şi Germania, cu venituri înregistrate de 33-35 miliarde euro. 
Pentru prima oară în România, turismul este reprezentat instituţional de un minister de sine stătător, ceea ce subliniază faptul că instituţia guvernamentală  acordă un interes deosebit acestui domeniu, iar turismul este văzut ca o axă principală de dezvoltare economică a ţării.
Ministerul turismului şi-a fixat priorităţile şi obiectivele atât pe plan intern, cât şi pe plan extern, pentru încurajarea , susţinerea şi promovarea  turismului naţional şi atragerea de turişti străini în România.
Pe plan intern, Ministerul Turismului şi-a propus implementarea a două programe majore:
• “Primul Centru de Agrement”, destinat susţinerii investiţiilor private în infrastructură de turism, care va contribui  la diversificarea ofertei turistice pe întreg teritoriul României;
• “Vouchere de vacanţă pentru angajaţii din sistemul public”, cu scopul creşterii  turismului intern; adică aproximativ 400 milioane euro sprijin pentru turismul intern.
De asemenea, ministerul şi-a propus realizarea unui Masterplan al investiţiilor în infrastructura de turism şi o strategie naţională de dezvoltare şi promovare a turismului. În acest fel vor fi stabilite priorităţile şi măsurile care trebuie luate pe partea de investiţii în infrastructură şi definirea clară a obiectivelor turistice ale României şi modalităţile de promovare ale acestora pe piaţa internă şi externă de turism.
Împreună cu asociaţii ale patronatelor din turism şi organizaţii neguvernamentale care promovează oferta turistică a României se are în vedere elaborarea unei Legi a Turismului, un document legislativ unic care să reglementeze activitatea din acest domeniu. 
Pe plan extern, Ministerul Turismului îşi propune să promoveze România ca destinaţie de vacanţă pentru cetăţenii străini, iar destinaţiile şi ofertele turistice ale României să se adreseze unui pachet-ţintă de turişti. 
Astfel, litoralul românesc va fi promovat în ţările cu climă rece şi în cele care nu au acces la mare sau la ocean. Delta Dunării, rezervaţie naturală unică în Europa, va fi o atracţie turistică generală. Munţii Carpaţi pot deveni locul de vacanţă preferat al turiştilor străini care vor să se bucure de natură sau a celor dornici de drumeţii, sporturi montane, aventură.
Nu sunt uitate nici bisericile străvechi din Moldova, Maramureş şi Muntenia sau  Transilvania, multiculturalismul Dobrogei, tradiţiile, cultura, istoria, arta sau gastronomia, frumuseţea satelor româneşti, farmecul oraşelor şi evenimentele artistice dezvoltate în ultimii ani, toate acestea făcând din România o atracţie turistică în care oamenii să se simtă bine şi să dorească să revină.
Pentru creşterea numărului de turişti străini, o problemă importantă şi care trebuie rezolvată este deschiderea de noi birouri de reprezentare, agenţii în ţările care pot fi generatoare de turişti.
Varietatea reliefului ţării noastre, munte, mare, Delta, numărul mare de monumente istorice şi semnificaţia lor istorică, existenţa unor staţiuni montane, unele cu profil balnear sau pentru practicarea sportului, staţiunile de pe Litoralul românesc constituie puncte turistice de atracţie pe plan intern şi internaţional.
Pe o lungime de circa 70 km pe malul Mării Negre se întind o serie de staţiuni (Mamaia, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Techirghiol, Cap Aurora, Mangalia, Neptun, Jupiter, Venus, Olimp etc.) cu hoteluri moderne, sate de vacanţă, facilitate pentru practicarea minigolfului, terenuri de tenis, de bowling, cazinouri, restaurant, baruri şi discoteci.
Pe litoralul  Mării Negre se adună anual, începând din 2000, peste un milion de turişti români şi străini, vara fiind una dintre destinaţiile preferate.
În zona montană, două puncte mari de atracţie turistică sunt Valea Prahovei şi Poiana datorită posibilităţilor pe care le oferă de practicare a sportului, escaladarea munţilor, vânătoarea etc.
În România, privatizarea în domeniul turismului a început mai greu, dar, în ultimii ani, s-au înregistrat mari progrese, ca de exemplu:
- S-au modernizat hoteluri conform cerinţelor moderne de trai;
- S-a diversificat şi îmbunătăţit calitatea pachetului de servicii oferite turiştilor;
- S-au dezvoltat noi centre turistice, în special pensiuni, unele construite din fonduri europene.
S-a avut în vedere desfăşurarea unei campanii publicitare ample atât pe plan intern, cât şi internaţional, ştiut fiind că ţări cu număr mare de turişti alocă fonduri importante pentru promovarea turismului (Bulgaria - 10 milioane  euro, Polonia - 11 milioane euro, Ungaria 28 milioane euro, Turcia 76 milioane de euro).
Televiziunea joacă un rol esenţial în mass-media în prezentarea şi promovarea obiectivelor turistice.
 Numărul de turişti români şi străini în România a crescut în luna martie 2017 cu 11,8% faţă de martie 2016, până la 722.300, conform  datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). În ianuarie, numărul total de turişti era cu 13,4% mai mare faţă de ianuarie 2016, iar în februarie ritmul de creştere a scăzut la 7,7% faţă de 2016.    
Cei mai mulţi turişti au venit din Germania, Italia, Israel şi Marea Britanie.
În ultimii ani, numărul turiştilor străini în România a crescut  la 1,71 milioane în 2013, 1,91 milioane în 2014 şi 2,23 milioane în 2015. În total, în anul 2016, numărul de turişti în România - români şi străini - a crescut cu 10,4% faţă de 2015, până la 10,92 milioane.
Investiţiile făcute în turismul românesc încep să se regăsească şi în creşterea  cererilor pentru vacanţe în ţară, ca de exemplu pe litoralul românesc, unde acestea au crescut cu 25% în primele luni ale anului 2017 faţă de aceeaşi perioadă din 2016, iar operatorii care vând sejururi interne spun că sunt zone din ţară unde există şi creşteri de aproape 40% faţă de anul trecut.  
Creşterile turismului intern în România sunt rezultatul construirii şi reabilitării mai multor unităţi de cazare, a dezvoltării componenţei de business travel şi a introducerii voucherelor de vacanţă; capacitatea de cazare în unităţile de 4 şi 5 stele din România a crescut cu aproximativ 23.000 de locuri, conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică.
Turismul în România se concentrează asupra peisajelor naturale şi a istoriei sale bogate. Traversată de apele Dunării, România are un scenariu sensibil, incluzând frumoşii şi împăduriţii Munţi Carpaţi, Coasta Mării Negre şi Delta Dunării, care este cea mai mare deltă europeană atât de bine păstrată.
Capitala ţării a fost vizitată anul trecut de peste un milion de turişti străini, o creştere cu circa 12% faţă de 2015. În 2016, Bucureştiul a câştigat peste 112.000 de turişti noi faţă de anul precedent, arată datele Institutului Naţional de Statistică. Un obiectiv important este Casa Poporului, a doua clădire ca mărime din lume.
Aşa cum arată datele companiei de cercetare din domeniul ospitalităţii STR, aproximativ 14% din hotelurile din România sunt afiliate la un lanţ internaţional, în timp ce media europeană este de aproximativ două ori mai mare.
Astfel, numărul mic de turişti străini care vizitează anual România (circa 2,5 milioane anual) poate fi pus şi pe seama gradului redus de afiliere, pe slaba promovare a României pe plan internaţional şi a infrastructurii nedezvoltate.
Pentru anul 2017, Ministerul Turismului are alocat un buget de 80 de milioane de lei, mai mare cu 31 de milioane de lei faţă de anul 2016. 
Politica ministerului este axată pe promovarea şi dezvoltarea turismului românesc prin măsuri ca:
• bugetul de promovare alocat este de circa 5 milioane euro, aproape dublu faţă de anul trecut; 
• atragerea de fonduri europene; 
• dezvoltarea infrastructurii unităţilor de turism;
• creşterea calităţii serviciilor oferite şi diversificarea acestora;
• măsuri economice, acordarea de facilităţi din partea politicii guvernamentale care să conducă la practicarea de preţuri atractive pentru turiştii români şi străini;
• creşterea competitivităţii turismului românesc faţă de celelalte ţări concurente, ştiind că această ramură a economiei în unele ţări ca Spania, Italia, Franţa au un aport important în PIB-ul ţării.
De asemenea, în bugetul Ministerului Turismului sunt prevăzute transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale pentru realizarea obiectivelor de investiţii în turism în valoare de 25 milioane de lei. Programele din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) au un buget de 783.000 lei.
Ministrul Turismului are în vedere pentru 2017 creşterea încasărilor din turism la 2% în PIB comparativ cu 2016, când acestea au reprezentat 1,8% din PIB, creşterea circulaţiei turistice cu 10% şi reducerea cu 1% a migraţiei forţei de muncă din sectorul turism. 
Conform prognozelor,  Ministerul Turismului şi-a propus ca în anul 2021 sumele cheltuite/pachet turistic de către vizitatorii străini să crească la 675 de euro, iar pentru turiştii români, la 270 de euro.
 
  • Currently 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 1.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    prin 1945 ati dat doua bombe nucleare in Japonia. ...
    Donald Trump ameninţă Coreea de Nord cu “distrugerea totală” în cazul unui atac lansat de Phenian

    Am actiuni Banat Crisana,? ...
    Depozitarul Central distribuie dividendele către acţionarii proprii

    am actiuni impreuna cu sotia si doresc vinzarea lo ...
    Depozitarul Central distribuie dividendele către acţionarii proprii

    la Tarom trebuie eliminat nepotismul si personalul ...
    Ryanair va opera un zbor direct București-Paphos

    care va trebui inlocuita cu un zbor al companiei T ...
    Ryanair va opera un zbor direct București-Paphos

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: