Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Considerați normal să plătiți vizita la medicul de familie?

Da
Nu
Casa de Sănătate trebuie să intervină

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Transporturi

Continuă războiul pe frontul taximetriei

Transporturi - Mădălin Iulian Mihai
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Sursa foto: cavaleria.ro

Data adaugarii: 2018-01-08

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Lupta se mută în tabăra dispeceratelor firmelor de taxi
COTAR atrage atenţia, într-un comunicat de presă, asupra faptului că reprezentanţii firmelor care oferă aplicaţii pentru servicii de taximetrie fac o activitate de dispecerat neautorizat conform legislaţiei româneşti
Fiecare aplicaţie încasează lunar 20 de euro de la aproape 40.000 de taximetrişti din Bucureşti, Ilfov şi oraşele mari ale României, adică 800.000 de euro lunar, dar nu plătesc aceleaşi costuri ca dispeceratele

După episodul UBER, firmele de taxi ajung acum să se confrunte cu o nouă problema mare. Lupta se mută în tabăra dispeceratelor firmelor de taxi, unde aplicaţii pentru telefoane care nu aparţîn dispeceratelor firmelor de taxi sunt acuzate că se află în afară legii, acestea fiind neautorizate.
La sfârşitul anului, primarul Capitalei, Gabriela Firea, aducea modificări la regulamentul taximetriei, astfel, în Bucureşti, firmele de taxi neautorizate şi aplicaţiile pentru comandă aflate în aceeaşi situaţie devin ilegale.
Modificări propuse Primarul Gabriela Firea la regulamentul de taxi din Bucureşti: 
La art. 3 din anexă 1 a Hotărârii C.G.M.B. nr. 178/2008 privind aprobarea Regulamentului-cadru, a Caietului de sarcini şi a contractului de atribuire în gestiune delegată pentru organizarea şi executarea serviciului public de transport local în regim de taxi, după lit. j) se introduc noi paragrafe cu următorul Conţinut:
 "i- dispecerizare prin orice alte mijloace-activitate desfăşurată de către un dispecerat taxi autorizat de către autoritatea de autorizare pentru a prelua comenzile clientului prin intermediul unei aplicaţîi informatice sau prin comenzi on-line efectuate pe site-ul web al unui dispecerat taxi autorizat şi de a le transmite prin staţia radio de emisie-recepţie către taximetrist;"
"io- aplicaţia informatică reprezintă un program software care este instalat şi funcţionează pe un dispozitiv mobil sau fix, program ce este proprietate exclusivă a dispeceratului taxi autorizat, având aceeaşi denumire cu cea a dispeceratului taxi autorizat".
Art.II Alin. (1) al art. 21 din anexa 1 a Hotărârii C.G.M.B. nr. 178/2008 se modifică şi va avea următorul conţinut:
"Art. 21 alin. (1) - Pe teritoriul municipiului Bucureşti serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi şi nu se pot executa decât de dispecerii taxi autorizaţi de Autoritatea de Autorizare a Primăriei Municipiului Bucureşti, în condiţiile în care se asigură posibilitatea clientului de a apela la acesta servicii prin comenzi telefonice sau prin alte mijloace, inclusiv aplicaţiile de tip on-line care se identifică obligatoriu cu dispeceratul al cărui nume este trecut în autorizaţia de dispecerat emisă de Autoritatea de Autorizare a Primăriei Municipiului Bucureşti”.
Art.III La art. 21 din anexa 1 a HCGMB nr. 178/2008 după alin. (3) se introduce alin. (3) care va avea următorul conţinut: "alin. (3). Serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi, care îşi desfăşoară activitatea de transport în regim de taxi pe teritoriul municipiului Bucureşti şi nu se pot executa decât de către dispecerii taxi autorizaţi de autoritatea de autorizare a Primăriei Municipiului Bucureşti, în condiţiile în care se asigură posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau orice alte mijloace (aplicaţii informatice, comenzi on-line pe site-ul web al dispeceratului taxi) şi de a le transmite prin staţia radio de emisie-recepţie către taximetrist".
Art.IV La art. 41 din anexa 1 a Hotărârii C.G.M.B. nr. 178/2008 după alin. (2) se introduce alin. (2) care va avea următorul conţinut:
"alin. (2) . În exercitarea activităţii de transport în regim de taxi, taximetriştii au următoarele obligaţii:
a) să aibă ţinută îngrijită (pantalon, cămaşă, sacou în funcţie de anotimp) fiind interzisă îmbrăcămintea necorespunzătoare (şort, maiou, şlapi);
b) să întreţină starea de curăţenie a autovehiculului taxi şi aspectul curat şi îngrijit al acestuia, în primul rând în interiorul taxiului, cât şi în exteriorul acestuia;
c) să nu folosească un limbaj neadecvat, suburban sau care să facă referiri la discriminări de orice fel (etnie, religie, sex etc.) sau care să deranjeze clienţii,
d) la solicitare, clienţii vor fi ajutaţi la urcarea şi coborârea din autovehicul, în special persoanele cu mobilitate redusă, persoanele în vârstă şi femeile gravide;
e) să nu refuze transportul persoanei cu mobilitate redusă şi a dispozitivului de mers,
f) în timpul executării serviciului de transport persoane în regim de taxi se interzice fumatul în interiorul taxiului în prezenţa clientului,
g) în timpul executării serviciului de transport persoane în regim de taxi se interzice folosirea telefoanelor şi altor dispozitive mobile,
h) în timpul executării serviciului de transport persoane în regim de taxi fundalul sonor, muzică sau folosirea altor echipamente cu impact audio-video se va selecta şi adapta la cerinţele clientului;
Art.V La art. 59 din anexa 1 a Hotărârii C.G.M.B. nr. 178/2008 după pct. 6 se introduce pct. 6 t care va avea următorul conţinut:
"alin. 6 1 Nerespectarea obligaţiilor, aşa cum au fost stabilite la art. 21 alin. (3) , aplicabile tuturor activităţilor asimilate indiferent de modul şi mediul prin care se realizează şi au ca rezultat mijlocirea între un conducător neautorizat sau a unui transportator autorizat taxi, a transportării unei persoane sau grup de persoane pe teritoriul Municipiului Bucureşti, se sancţionează cu amendă de la 4.500 la 5.000 lei.
"În ciuda unor opinii divergente, există şi câteva elemente comune. Cu toţii ne dorim ca cetăţenii din Bucureşti care apelează la taxi să poată merge în condiţii de siguranţă şi confort. Ne dorim să transmitem că îi respectăm pe bucureşteni şi prin prisma hotărârilor luate astăzi. Avem un proiect care va aduce îmbunătăţiri regulamentului taximetriei. Este interzisă în totalitate refuzarea unei curse, sub sancţiuni drastice vor fi interzise solicitările de bonusuri. Şoferii sunt obligaţi să aibă o ţinută decentă, comportament şi limbaj adecvat, să nu dea muzică tare, să nu vorbească la telefon, să nu dea sms-uri, să nu angajeze cu clientul discuţii şi subiecte sensibile despre politică, religie şi sexualitate, care ar putea să contravină convingerilor clientului.
Sunt alte elemente care vor duce la o securitate mai mare pentru clienţi, clientul să poată plăti cu cardul. Toţi taximetriştii vor trebui să aibă aplicaţii. Tot pentru siguranţa clientului se instituie obligativitatea ca activitatea de taximetrie să se desfăşoare exclusiv printr-un dispecerat autorizat. Fie că sunt sau nu licenţiaţi. Resping toate acuzaţiile făcute în ultima vreme şi care merg către ideea că PMB vrea să obstrucţioneze activitatea de taximetrie în Bucureşti", a declarat primarul Gabriela Firea, la acel moment.

Autorizațiile, în atenția C.O.T.A.R.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) atrage atenţia, într-un comunicat de presă, asupra faptului că reprezentanţii firmelor care oferă aplicaţii pentru servicii de taximetrie fac o activitate de dispecerat neautorizat conform legislaţiei româneşti. Dincolo de discursul ipocrit care subliniază grija pentru populaţie, populaţia şi mass-media ar trebui să înţeleagă mai întâi faptul că mărinimia nu este gratuită, cât timp fiecare aplicaţie încasează lunar 20 de euro de la aproape 40.000 de taximetrişti din Bucureşti, Ilfov şi oraşele mari ale României, adică 800.000 de euro lunar, dar nu plătesc aceleaşi costuri ca dispeceratele.
Una dintre firmele care oferă o aplicaţie de tip dispecerat a avut iniţial un dispecerat autorizat, apoi a renunţat la a mai lucra conform legii, după ce şi-a dat seama că trebuie să plătească lunar circa 40.000 de lei, conform legii, acestea fiind costurile pentru întreţinerea unui dispecerat autorizat. Cu alte cuvinte, aplicaţiile care ne vorbesc astăzi despre minunile tehnologiei şi despre grijă pentru populaţie au încasări de circa 800.000 de euro pe lună şi zero costuri, în timp ce dispeceratele autorizate ale firmelor de taxi nu încasează bani în plus, dar plătesc circa 40.000 de lei lunar, pentru întreţinerea birourilor, logistică, personal, taxe şi impozite aferente.
Poate ar trebui adăugată aici problema socială, cu consecinţe economice pe termen scurt, mediu şi lung, a personalului angajat în dispecerate, adică circa 20.000 de oameni şi tot atâtea familii în toată ţara şi numai în Bucureşti peste 2.000 de familii care acum au surse de venit, dar nu vor mai avea în momentul desfiinţării dispeceratelor autorizate din cauza acestei concurenţe neloiale. Aplicaţiile care acum se plâng de necesitatea de a respectă legea ar putea să înfiinţeze un departament de CSR pentru a ajuta, împreună cu nişte ONG-uri, cele 20.000 de familii şi circa 20.000 de copii la integrarea în societate şi trimiterea la şcoală, cu rechizite cumpărate din mila publică, după ce părinţii vor deveni asistaţi socail.
Cei care susţin în continuare varianta implicării în anumite grupuri de interese a oricărui politician sau reprezentant al autorităţilor statului care vrea să reinstaureze ordinea şi respectarea legilor în România, ar trebui mai întâi să înţeleagă aceste cifre de încasări şi cheltuieli, să citească şi legile cu atenţie şi apoi să se pronunţe în privinţa grupurilor de interese, pentru că ar putea astfel să ajungă la concluzia că sunt alte grupuri de interese, nu cele enunţate de reprezentanţii firmelor care încasează bani ilegal şi sunt protejaţi de autorităţi.
„Avem în Bucureşti peste 8.000 de taximetrişti din Ilfov, peste 15.000 de şoferi UBER, TAXI FY şi BLA BLA CAR, în afară de cei 10.200 autorizaţi în Capitală, ceea ce nu este corect pentru taximetriştii autorizaţi în Bucureşti. Aplicaţiile se vor putea folosi în continuare, dar oricine va dori să facă această formă de business va trebui să respecte legea, adică să se autorizeze ca oricare alt dispecerat şi, pe cale de consecinţă, să plătească aceleaşi costuri. Dispecerizarea este prevăzută în lege.
Aplicaţiile care pretind că sprijină populaţia uită să spună că nu o fac nicidecum gratuit, pentru că încasează 20 de euro pe lună de la fiecare taximetrist, adică de la peste 40.000 de taximetrişti sau „şoferi”  din Bucureşti, Ilfov, din toată ţara,  dar nu respectă legislaţia care reglementează funcţionarea dispeceratelor. Cât timp în România orice activitate neautorizată este drastic sancţionată, nu putem înţelege de ce platformele digitale şi aplicaţiile pot funcţiona şi încasa sute de mii de euro lunar în afară legii, fără să fie deranjate de autorităţi. După aceste argumente, care sunt, deci, grupurile de interese?”, declară Vasile Ştefănescu, preşedinte C.O.T.A.R.
C.O.T.A.R. va continua protestele, în perioada următoare, pentru eliminarea din lege a sintagmei „în mod repetat”, cea care din 2015 face imposibilă intervenţia organelor competenţe pentru amendarea şi eliminarea de pe piaţă a celor care fac piraterie în transporturile rutiere de persoane, pentru respectarea hotărârii Curţii Europene de Justiţie, hotărâre care spune foarte clar că aceste aplicaţii gen UBER sunt de fapt firme de transport , intermediază comanda dintre un potenţial client şi... „şofer”  sau taximetrist.

Firmele care deţin aplicaţii de agregare a comenzilor de taxi ripostează

Compania Clever Taxi a venit cu o serie de precizări în privinţa activităţii sale şi a poziţiei faţă de nevoile utilizatorilor din Bucureşti şi a spus că, în cazul stabilirii unui regulament pentru Bucureşti, sunt deschişi pentru o colaborare cu primăria.
”În acest moment, cadrul în care primăria propune să funcţioneze serviciul de taximetrie limitează foarte mult opţiunile utilizatorilor. Noi furnizăm un serviciu de punere în legătură a şoferului cu orice client, facem acest lucru distinct de dispecerat şi complementar acestuia. Oferim astfel un serviciu de e-hailing cu monitorizarea partenerilor, pentru a prioritiza siguranţa utilizatorilor. Acesta este principalul motiv pentru care mai mult de 500.000 de utilizatori din Capitală ne aleg, ţinând cont de o reputaţie care a fost construită în mult timp şi cu multe eforturi. Din 2017, suntem parte a grupului Daimler Mercedes, care oferă soluţii similare la nivel european, în oraşe care au un trafic considerabil mai eficient”, spun reprezentanţii Clever Taxi. 

Poliţia Locală a Municipiului Bucureşti a început să le spună şoferilor de taxi care folosesc aplicaţiile Clever Taxi şi Star Taxi să nu le mai folosească

Poliţia Locală a Municipiului Bucureşti a început să le spună şoferilor de taxi care folosesc aplicaţiile Clever Taxi şi Star Taxi să nu le mai folosească şi au încheiat procese verbale în care se consemna că aceştia folosesc aplicaţiile, au confirmat pentru HotNews.ro reprezentanţii celor două companii. Şoferii de taxi nu au fost amendaţi, iar reprezentanţii celor două companii spun că acest lucru nici nu este posibil, potrivit reglementărilor actuale. Reprezentanţii Star Taxi şi Clever Taxi spun că acţiunile autorităţii locale sunt un abuz şi o formă de a intimida şoferii.  

Fostul şef şi co-fondator al Uber intenţionează să vândă 29% din participaţia sa la companie

Travis Kalanick, fostul şef şi co-fondator al Uber, intenţionează să vândă 29% din participaţia sa la companie, o tranzacţie care i-ar putea aduce 1,4 miliarde de dolari. Kalanick, care deţine în prezent 10% din compania de închiriere de maşini cu şofer, îşi va vinde acţiunile unui consorţiu de investitori condus de grupul japonez Softbank, care a evaluat Uber la 48 miliarde de dolari, mai spune Bloomberg citând surse apropiate de dosar.
 
  • Currently 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 1.0 din 4 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Adauga comentariul tau:
    * Nume: Email:

    * Mesaj:

    caractere rămase.

    Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    mai ales la parcarile pe trotuare. ...
    Actiuni ale Politiei Romane pentru siguranta comunitatii

    i-a autorizatia ,a boc . ...
    Jandarmii din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Cluj-Napoca vor asigura măsurile de ordine publică la manifestarea de protest, organizată sub denumirea Vă Vedem, de la Cluj până la Bucureşti! Toţi pentru Justiţie

    dacat ,strada! ...
    Ce facem în faţa cocktail-ului exploziv de incompetenţă?

    dar esti in guvern ...
    Liviu Pop: Nu sunt în Guvern pe persoană fizică. Voi pleca atunci când CEx-ul va decide

    da, 50 de ani. ...
    Ministrul Teodor Meleşcanu:Salut prima vizită a unui ministru de externe sanmarinez în România, în contextul aniversării a 50 de ani de la stabilirea relaţiilor diplomatice dintre România şi San Marino

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: