Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria IT&C

A crescut cererea consumatorilor din UE pentru cumpărăturile online transfrontaliere

IT&C

Data adaugarii: 2017-12-12

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Ediţia din 2017 a Tabloului de bord al condiţiilor pentru consumatori arată că tot mai mulţi consumatori din UE fac cumpărături online şi că încrederea acestora în comerţul electronic a crescut, în special în ceea ce priveşte achiziţiile online din alte ţări ale UE.
Cu toate acestea, comercianţii cu amănuntul sunt încă reticenţi în a-şi extinde activităţile online şi continuă să aibă preocupări referitoare la vânzarea online către consumatorii din alte ţări ale UE. Aceste preocupări sunt legate în principal de un risc sporit de fraudă şi neplată în cazul vânzărilor transfrontaliere, de reglementările fiscale diferite, de legislaţiile naţionale diferite care se aplică obligaţiilor contractuale şi de normele diferite de protecţie a consumatorilor.
Deşi condiţiile pentru consumatori s-au îmbunătăţit în general de la ultimul tablou de bord, nivelul de încredere, cunoştinţele şi gradul de protecţie variază încă foarte mult de la o ţară la alta.
Doamna comisar Jourová a declarat: „Prioritatea mea este îmbunătăţirea încrederii cetăţenilor şi a micilor comercianţi cu amănuntul în piaţa unică digitală. Consumatorii au în prezent mai multă încredere atunci când fac cumpărături online. I-am dotat pe aceştia cu o procedură rapidă prin care să îşi recupereze banii în caz de incidente nedorite, chiar şi atunci când cumpără din altă ţară. Acum provocarea constă în a încuraja mai multe firme să răspundă acestei cereri în creştere”.

A crescut încrederea în comerţul electronic, rămân însă obstacole pentru comercianţii cu amănuntul

Tabloul de bord arată că încrederea consumatorilor în comerţul electronic a crescut semnificativ. În zece ani, proporţia europenilor care fac cumpărături online aproape că s-a dublat (de la 29,7 % în 2007 la 55 % în 2017). De la ultimul tablou de bord, nivelul de încredere al consumatorilor a crescut cu 12 puncte procentuale în cazul achiziţiilor de la comercianţii cu amănuntul situaţi în aceeaşi ţară şi cu 21 de puncte procentuale în cazul achiziţiilor din alte state membre ale UE.
Deşi s-a înregistrat un progres semnificativ, tabloul de bord arată că există în continuare obstacole pentru consumatorii care doresc să cumpere de la comercianţii cu amănuntul online aflaţi într-o altă ţară a UE. De exemplu, 13% dintre respondenţi au raportat că li s-a refuzat o plată şi unui procent de 10% li s-a refuzat livrarea de produse în ţara lor.
În ceea ce priveşte comercianţii cu amănuntul, numai 4 din 10 - printre cei care efectuează vânzări online în prezent - au declarat că intenţionează ca în anul următor să îşi vândă produsele atât la nivel naţional, cât şi peste hotare. Aceştia au încă preocupări referitoare la vânzarea online în alte ţări, şi anume: un risc mai ridicat de fraudă, diferenţele dintre reglementările fiscale sau normele naţionale din domeniul dreptului contractual, precum şi diferenţele dintre normele de protecţie a consumatorilor.
Acesta este motivul pentru care Comisia a formulat o propunere de norme moderne în materie de contracte digitale, menită să armonizeze normele contractuale pentru vânzarea online de bunuri şi să promoveze accesul la conţinut digital şi la operaţiunile de vânzare online în întreaga UE.

Sensibilizarea cu privire la drepturile consumatorilor creşte, dar nivelurile de informare sunt încă scăzute şi inegale pe teritoriul UE

Comparativ cu ediţia din 2015 a tabloului de bord, consumatorii sunt mai bine informaţi cu privire la drepturile lor. În medie, 13% dintre consumatori îşi cunosc pe deplin drepturile de bază (o creştere de 3,6 puncte procentuale începând din 2014).
Cu toate acestea, condiţiile pentru consumatori sunt, în general, mai bune în statele membre ale UE aflate în nord şi vest decât în cele din est şi sud.
De exemplu, 94,5% dintre finlandezi depun o plângere atunci când se confruntă cu o problemă, în timp ce doar 55,6% dintre bulgari fac acest lucru. Şi expunerea la practici comerciale neloiale variază extrem de mult, 40,9 % dintre croaţi fiind expuşi la acestea, faţă de 3,4 % dintre austrieci.
Pentru a aborda aceste probleme, Comisia lucrează la o propunere de actualizare a normelor de protecţie a consumatorilor. Scopul este acela de a se asigura că fiecare consumator european îşi cunoaşte drepturile şi că aceste drepturi sunt aplicate în mod corect pe întreg teritoriul UE.

Comercianţii cu amănuntul nu cunosc suficient drepturile consumatorilor

Tabloul de bord din 2017 arată că nivelul de informare al comercianţilor cu amănuntul cu privire la normele de protecţie a consumatorilor nu s-a îmbunătăţit de la ultima ediţie. Numai 53,5 % dintre răspunsurile acestora la întrebările despre drepturile de bază ale consumatorilor au fost corecte. Din nou, nivelul de cunoştinţe variază între ţări, doar 36,2% dintre comercianţii cu amănuntul croaţi cunoscând aceste drepturi, faţă de 62,3% dintre comercianţii cu amănuntul din Germania.

Viteza de tratare a plângerilor s-ar mai putea îmbunătăţi

În timp ce consumatorii au mai puţine motive să depună o plângere, cei care fac acest lucru sunt mai mulţumiţi de modul în care le sunt tratate plângerile.
Cu toate acestea, aproape o treime dintre consumatori au decis să nu depună o plângere, considerând că sumele în cauză erau prea mici (34,6 %) sau că procedura ar fi durat prea mult (32,5 %).
Din acest motiv, Comisia a îmbunătăţit procedura cu privire la cererile cu valoare redusă (începând din 14.7.2017), consumatorii beneficiind în prezent de o procedură online accelerată pentru litigiile de până la 5 000 de euro. De asemenea, Comisia încurajează soluţionarea extrajudiciară a litigiilor prin platforma de soluţionare online a litigiilor (SOL), care facilitează accesul online la entităţile alternative de soluţionare a litigiilor pentru tranzacţiile online.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    COLUMBIA 8 DUMNEZEU 8; COLUMBIA 16 Iisus Hristos 1 ...
    Noul președinte al Columbiei, Ivan Duque, și-a anunțat drept prim obiectiv «corectarea» acordului cu gherilele FARC

    18-06-2018. 2+18-6=14 BUDDHA numărul laturilor nu ...
    Cutremur puternic luni dimineață: Cel puțin trei persoane au murit și peste 100 au fost rănite

    INDUSTRIA ROMANA E ADMIRABILA, E SUBLIMA PUTEM ZIC ...
    Cum arată DACIA fabricată de americani

    Iar vreti sclavi cu 200 euro/luna salariul minim n ...
    Masa rotunda cu Guvernul Romaniei pe tema crizei fortei de munca

    1 ,ai uitat voit sa mentionezi gulerele albe ale p ...
    DLAF: 150 de cazuri suspecte de fraudă cu fonduri europene în anul 2017

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Actualitate Companii

    Business Style

    Actualitate

    Turism

    IT&C

    Transporturi

    Retail

    Real estate

    Extern

    Util