Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Poate face fata sistemul de urgenta din Romania unui cutremur asemanator celui din 1977?

DA - Comentati ca sa explicati
NU- Comentati ca sa explicati
NU STIU/ NU RASPUND

Comentarii (26) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Finante Banci

Bancherii nu vor să afişeze comisioanele la ATM

Finante Banci - Afrodita Cicovschi / [email protected]
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2014-09-13

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

BCR, BRD, Raiffeisen, UniCredit, Volksbank şi ING spun că afişarea în sumă absolută a comisioanelor aferente retragerii în numerar de la bancomate ar presupune schimbarea întregului sistem, ceea ce ar duce la costuri mult prea mari

Iniţiativa legislativă a oficialilor de la Protecţia Consumatorilor de a obliga băncile să afişeze la ATM comisioanele aferente retragerilor în numerar în sumă absolută, nu procentual, a stârnit ample nemulţumiri din partea reprezentanţilor instituţiilor financiare, aceştia disimulându-şi lipsa de transparenţă prin faptul că operaţiunile ar implica schimbarea sistemului de bancomate şi implicit costuri mari. 
Într-o notificare remisă Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR) afirmă că cele două instituţii ar trebui să găsească împreună o soluţie de implementare a proiectului "din punctul de vedere al creşterii transparenţei, însă şi pentru evitarea creşterii semnificative a costurilor la consumatorul final şi a distorsiunilor de natură concurenţială".

Nu vor ca alte bănci să le afle comisioanele

În sprijinul celor solicitate, CPBR a invocat că afişarea comisioanelor în valoare absolută la bancomatele altor bănci decât cele emitente ar necesita schimbări inclusiv la nivelul sistemelor MasterCard şi Visa şi ar presupune ca orice bancă din sistem cu reţea ATM să poată vedea în timp real comisioanele tuturor celorlalte.
În opinia patronatelor, în cazul cardurilor în valută, situaţia ar fi şi mai complicată, deoarece există diferenţe de curs valutar între data tranzacţiei şi data decontării efective, iar în cazul cardurilor de credit ar fi imposibil de a comunica clientului care ar fi costul cu dobânda aferentă respectivei tranzacţii, spun aceştia.
"Chiar dacă taxele şi comisioanele standard ale băncilor sunt afişate în bănci şi disponibile pe site?urile băncilor, există categorii de clienţi care beneficiază de condiţii specifice, care ar fi supuse în egală măsură eventualului schimb de informaţii între bănci, ridicând probleme de natura practicilor anticoncurenţiale, cât şi de respectare a confidenţialităţii secretului bancar şi comercial", se precizează în comunicat.

Cer limitări şi pentru bancomatele proprii

CPBR consideră că ar putea fi implementat cel mult un sistem de afişare al comisioanelor doar în cazul operaţiunilor cu carduri desfăşurate la ATM?urile băncilor emitente, însă cu anumite limitări.
În această situaţie, băncile membre ale Consiliului (BCR, BRD, Raiffeisen, UniCredit Ţiriac Bank, Volksbank România şi ING Bank România) au anticipat că va fi nevoie de un termen de cel puţin 12 luni de la publicarea ordinului şi de costuri considerabile pentru a implementa chiar şi numai acest sistem.

ANPC a propus informarea clienţilor asupra tuturor comisioanelor şi taxelor

Spre sfârşitul lunii august, în urma numeroaselor reclamaţii ale clienţilor băncilor, ANPC a elaborat un proiect de ordin prin care obligă toate băncile care deţin ATM-uri să informeze consumatorii cu privire la toate comisioanele, taxele şi orice alte tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul.
"Prestatorii de servicii care efectuează operaţiuni de plată prin intermediul cardurilor de debit şi al cardurilor de credit la terminalele ATM au obligaţia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor şi oricăror altor tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în legătură cu contractul de prestări servicii. Pe ecranul video al monitoarelor specifice terminalelor ATM vor fi înscrise, în ordinea operaţiunilor efectuate de către consumator, toate informaţiile legate de costurile tranzacţiei, dându-i acestuia posibilitatea de a renunţa asupra efectuării acesteia sau a oricăror operaţiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plată facturi, sau oricare alte servicii solicitate în mod expres de către consumator şi efectuate prin intermediul ATM", se arată în proiectul de ordin supus dezbaterii publice pe site-ul ANPC.
Potrivit acestuia, toate aceste informaţii trebuie indicate în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit, operatorii fiind obligaţi să menţioneze suma reprezentând costul fiecărei operaţiuni de plată pe care trebuie să o suporte consumatorul.

Stiri similare:

» Bancherii nu vor să afişeze comisioanele la ATM
» De ieri, băncile trebuie să afişeze comisioanele la bancomate
» CPBR: Afişarea comisioanelor la ATM în sumă absolută implică schimbarea sistemului şi costuri mari

Acesta se precizează în sumă exactă, nu valoarea procentuală a costurilor tranzacţiei. "Este interzisă exprimarea valorii costurilor tranzacţiei în valoare procentuală", se arată în proiectul de ordin.
În ceea ce priveşte înălţimea literelor şi cifrelor pentru afişarea informaţiilor specifice privind costurile operaţiunii, aceasta trebuie să fie egală cu a celorlalte caractere, aflate pe ecran. 

În  cazul reţinerii cardului, posesorii trebuie informaţi când vor reintra în posesia lui

Pe de altă parte, în cazul blocării/reţinerii cardului de debit/credit la terminalul ATM propriu, operatorii economici prestatori de servicii financiare de plată prin intermediul cardurilor de debit şi al cardurilor de credit la terminalele ATM au obligaţia să informeze consumatorii prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la termenul maxim în care consumatorul poate reintra în posesia cardului blocat/reţinut.
De asemenea, "este obligatorie indicarea numărului de telefon la care consumatorul trebuie să apeleze în cazul în care cardul a fost blocat/reţinut, precum şi intervalul orar în care consumatorul poate contacta prestatorul de servicii de plată", se mai arată în proiect.  
"Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 60 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I", se arată în proiectul de ordin.

În România există 44 milioane de carduri 

Potrivit BNR, numărul de carduri emise în România a crescut cu aproape trei milioane în ultimul an, la 44 de milioane la finalul trimestrului doi din acest an, dintre acestea doar 10,6 milioane fiind active.
Retragerile de numerar continuă însă să domine tranzacţiile cu cardul în România în trimestrul doi din acest an, atât ca număr de operaţiuni (58,4 milioane de tranzacţii la ATM şi 45,96 milioane de tranzacţii la POS), cât mai ales ca valoare a tranzacţiilor (30,2 miliarde de lei retrageri de la ATM şi 5,64 miliarde de lei tranzacţii la POS). 
Numărul de bancomate a scăzut în ultimul an, de la 10.844 la finalul lunii iunie 2013 la 10.736 la 30 iunie 2014.
Propunerile au fost făcute de Direcţia de Control şi Supraveghere Piaţă - Compartimentul de prestări servicii din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, pe baza reclamaţiilor şi sesizărilor venite din partea consumatorilor.
Perioada de consultare/transmitere notificări a expirat joi,11 septembrie.

 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Oferta noua in anul 2017. Minim 491,52 euro. Nu tr ...
    34 de suporteri ai Petrolului Ploiești, REȚINUȚI în Austria. Fanii au fost escortați până la granița cu Ungaria după ce asupra lor au fost găsite materiale pirotehnice

    Oferta noua in anul 2017. Minim 491,52 euro. Nu tr ...
    Bani pentru vizibilitate pe rețelele de socializare: Tot mai mulți politicieni români plătesc pentru ca postările lor să ajungă la cât mai mulți utilizatori 

    Oferta noua in anul 2017. Minim 491,52 euro. Nu tr ...
    Bani pentru vizibilitate pe rețelele de socializare: Tot mai mulți politicieni români plătesc pentru ca postările lor să ajungă la cât mai mulți utilizatori 

    putinica se oftica! ...
    Consiliul European de la Bruxelles: Intr-o demonstratie de unitate,"cei 27" forteaza mana Londrei

    prostacul este platit prost si scrie nimim de lite ...
    Iohannis: Intai se negociaza Brexitul si apoi, doar dupa un progres semnificativ, se discuta viitoare relatie cu Marea Britanie. Nu suntem dispuși la niciun compromis aici

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Alege TV

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Actualitate Companii

    Politic

    Economie mondiala

    Actualitate

    IT&C

    Auto

    Extern

    Util