Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Extern

România a devenit ţară-cheie pentru Renault

Extern - Maria Capitaine
(citeste alte articole de acelasi autor »)



foto: autocar.co.uk

Data adaugarii: 2018-07-17

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

 

România, scrie din Pitești și Titu corespondenta Anne Feitz a ziarului «Les Echos», «se impune drept centrul nevralgic al grupului Renault prin gama sa low cost». Numai în 2017, «uzina istorică Dacia», unde sunt angajați 14.000 de salariați, a produs 314.000 vehicule.


Corespondenta franceză recunoaște însă faptul că, chiar dacă salariile au crescut sensibil în ultimii ani (+50% din 2012 până în prezent), platforma industrială Pitești rămâne adaptată la conceptul «Global acces»: vehicule simple și robuste, vândute la preţ just. Costul pe oră în această industrie a rămas în 2017 de 7 ori inferior celui din Franța.



La Pitești, scrie corespondenta cotidianului «Les Echos», cel mai important ziar de profil economic din Franța, uzina Dacia lucrează în regim plin. La fiecare 54 de secunde, de pe banda de montaj iese un automobil. Producând, anul trecut, 313.900 vehicule, spune directorul sitului, Christophe Dridi, uzina Dacia profită de succesul noului Duster, lansat în 2018.

Probleme de calitate

Pentru acest nou vehicul, crucial pentru Renault, subliniază corespondenta mai sus amintită, constructorul a ales să se bizuie pe bazele sale din România: nu numai că noul Duster este integral produs la Pitești, dar el a fost de asemenea dezvoltat de către inginerii aflați în Centrul de design din București și la Centrul tehnic de la Titu. «Totul a decurs natural, țînând cont de istoria și experiența ţării: România a devenit centrul nevralgic al Renault pentru Global Access (gama low cost a grupului), explică Sylvain Coursimault, directorul de marketing al gamei respective de vehicule. În 20 de ani, constructorul Renault a investit 2,8 miliarde de euro în România, din care 2,2 miliarde la Pitești - la situl principal, la o uzină de piese mecanice (motoare, cutii de viteză), precum și într-o platformă logistică, cea mai mare pe care o deține Renault în lume.


Corespondenta ziarului «Les Echos» ține să precizeze că este departe vremea când industria națională de automobile creată de Nicolae Ceaușescu, în 1968, se mulțumea să producă, sub licență, Renault 12 sau R19. Cu totul alta este societatea reluată în 1999 de către patronul de atunci al Renault, Louis Schweitzer. La acea vreme, i-a declarat ziaristei de la «Les Echos» Doru Coman, directorul pentru inginerie al Renault din România, au existat probleme de calitate. De atunci, succesul modelelor Logan, apoi Sandero și Duster a redat mândrie celor 17.700 de salariați ai Renault în România, între care 14.000 la Pitești. Din 2004 până în prezent au fost vândute 5 milioane de astfel de vehicule și Dacia, subliniază ziarista franceză, a devenit un succes de invidiat. La uzina din Pitești, numeroase operațiuni sunt asigurate de 800 roboți. Cu 37% vânzări pe piața locală (dintre care 29% Dacia și 8% Renault), grupul francez este prima antrepriză din România ca cifră de afaceri. Numai ea reprezintă 3% din PIB-ul României și 8% din exportul țării. 93% din producția Piteștiului este destinată străinătății. Corespondenta franceză remarcă însă faptul că, chiar dacă salariile au crescut sensibil în ultimii ani (+50% din 2012 până în prezent), platforma industrială Pitești rămâne adaptată la conceptul «Global acces»: vehicule simple și robuste, vândute la preţ just. Costul pe oră în această industrie a rămas în 2017 de 7 ori inferior celui din Franța. Dacia din România, spun conducătorii ei, nu suferă de pe urmaq concurenței uzinei din Tanger, inaugurată în 2012. Aprovizionată în proporție de peste 90% de subtretanţi din aceeași regiune, situl din Pitești a cunoscut un proces de ”revigorare”, accelerat prin sosirea noului Duster și, probabil, prin grevele salariale din anii trecuți.







 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Orașele Sodoma și Gomora au fost distruse cu foc ...
    Pompierii au făcut progrese majore în stingerea incendiilor de vegetaţie din California

    huligani faradelege ...
    Incredibil! Bugetarii din România care au refuzat minivacanţa guvernului de Sfânta Maria

    patru zeci de mii abuza de jandarmerie ...
    Peste 40.000 de cetățeni sesizează ONU, după abuzurile Jandarmeriei

    Obama a data unda verde pt instalarea socialismulu ...
    E oficial! SUA se îndreaptă spre socialism: Un prestigios sondaj Gallup explică noile preferinţe ale generaţiei Millennials

    ceea ce tie nu ti place altuia nu i face ...
    SUA condamnă sancţiunile impuse de către Turcia asupra importurilor de automobile, alcool şi tutun

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: