Data adaugarii: 2017-02-10
Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail
Marimea textului:
Directorul general al Renault-Nissan-Mitsubishi Motors a intrat în clubul foarte restrâns al constructorilor care produc în jur de 10 milioane de vehicule anual. În 2016, grupul lui Ghosn a produs 9,96 milioane de automobile, toate vândute pe pieţe din întreaga lume.
Practic, Carlos Ghosn i-a ajuns din urmă pe primii trei constructori de vehicule din lume. În ciuda scandalului „Dieselgate”, grupul german Volkswagen a devenit anul trecut campionul lumii, cu cele 10,3 milioane de vehicule de diverse tipuri, produse şi vândute. În poziţia a doua a coborât Toyota, aflată pe primul loc în toată perioada 2008-2015, cu excepţia catastrofei (tsunami) din 2011. Al treilea mare constructor de vehicule din clubul „milionarilor” (de vehicule vândute) este General Motors, care anul trecut a livrat aproape 10 milioane vehicule. Specialiştii de la „Les Echos” fac o menţiune specială referitoare la grupul coreean Hyundai Motor Group, al cincilea pe lista membrilor clubului „milionarilor”, care în 2016 a vândut 7,88 milioane de unităţi, dar anul acesta mizează pe 8,25 milioane de vehicule.
SUA - primul debuşeu al Alianţei conduse de Ghosn
Cifre de ultimă oră arată că Statele Unite rămân prima piaţă a „Alianţei” conduse de Carlos Ghosn. Pe această piaţă, grupul lui Ghosn a vândut, în 2016, 1,66 milioane de vehicule, deţinând astfel 9,5% din piaţa auto americană.
America este, potrivit informaţiilor furnizate de conducerea grupului, o piaţă ocupată aproape exclusiv de marca Nissan. Renault este absent pe această piaţă, reprezentanta MMC nereuşind să vândă decât circa 100.000 de unităţi. Urmează China, unde au fost vândute 1,47 milioane vehicule ale grupului lui Ghosn (5,5% din piaţa acestei ţări). Nissan îşi vinde pe piaţa chineză aproape toată producţia, urmat de MMC, cu 82.000 de vehicule, şi Renault, cu câteva zeci de mii de unităţi. Al treilea debuşeu al Alianţei lui Ghosn este Franţa, unde anul trecut au fost vândute 738.340 unităţi, din care 652.000 Renault Dacia (30,5% din piaţa franceză), înaintea Japoniei, unde Ghosn a reuşit să vândă 625.400 unităţi (12,6% din piaţa japoneză) şi a Rusiei,unde a livrat 494.000 unităţi (34,6% din piaţă).