Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Se schimbă iar timbrul de mediu. Considerati legala aceasta taxa?

DA
NU- Comentati ca sa explicati
NU STIU/ NU RASPUND

Comentarii (3) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro



5 secunde - stiri instant



« Alte articole din categoria Eveniment

Guvernul încearcă să salveze Tarom

Eveniment - Afrodita Cicovschi / afrodita.cicovschi@curierulnational.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)


imagine-articol-1

Data adaugarii: 2014-10-22

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Premierul Ponta i-a cerut ministrului Rus o soluţie pentru a fi "salvat" unul dintre brandurile româneşti
În ultimii cinci ani, compania a avut pierderi totale de aproape 1,2 mld. lei şi a ajuns la datorii de 273 mil. lei, faţă de aproape 430 cât înregistra în 2009
În prezent, Tarom este puternic afectată de protestele personalului navigant şi de climatul nefavorabil din industria aeronautică europeană



Guvernul încearcă abia acum, după cinci ani de puternic declin, să salveze transportatorul aerian român, companie care în ultimii cinci ani a înregistrat pierderi care, cumulate, depăşesc cifra de afaceri pe un singur an. 
În urma numeroaselor incidente care, în ultima vreme, au dus la anularea sau întârzierea unor zboruri, incidente generate de nemulţumirea piloţilor şi a însoţitorilor de bord privind drepturile care le-au fost îngheţate din spirit de solidaritate cu compania afectată de criza economico-financiară, oficialii de la Bucureşti încearcă să găsească soluţii pentru rezolvarea acestor probleme, subestimând însă amploarea pe care acestea au luat-o şi cauza lor.
Premierul Victor Ponta i-a cerut ieri ministrului Transporturilor, Ioan Rus, să găsească o soluţie raţională cu sindicatul companiei aeriene Tarom, astfel încât să poată fi "salvat" unul dintre brandurile româneşti.
"Aveţi tot sprijinul din partea noastră pentru dialogul cu sindicatele din transport. Mă bucur că aţi avut succes şi am găsit o soluţie raţională în zona feroviară, sunt convins că veţi găsi o soluţie raţională şi ca să salvăm unul din brandurile româneşti, Tarom-ul, şi vă rog mult să o faceţi cu aceeaşi înţelepciune şi spi­rit antreprenorial pe care l-aţi avut până acum", a spus Ponta, în şedinţa de guvern.
Problemele pe care le are compania sunt însă mult mai mari decât ar presupune indexarea diurnelor sau a bonurilor de benzină (plătite la preţul de acum 3 ani) sau a achiziţiei unor uniforme noi, care să le înlocuiască pe cele cumpărate în urmă cu cinci ani: compania cumulează în conti­nuare pierderi uriaşe care, adăugate datoriilor totale, ajung la aproximativ 40% din cifra de afaceri.

Potrivit datelor financiare postate pe site-ul Ministerului Finanţelor, pierderile cumulate de Tarom în ultimii cinci ani se ridică la 1,2 miliarde lei, un sfert din cifra de afaceri totală din perioada amintită, de 4,8 miliarde lei. Datoriile totale au scăzut însă de la 429,2 mil. lei în 2009, la 272,6 mil. lei în 2013, scădere înregistrată de altfel şi la numărul mediu de salariaţi - de la 2.486 în 2009, la 2005 în 2013.

Tentativă de redresare în luna iulie

Discuţia purtată ieri de premier cu ministrul Transporturilor nu este însă prima din acest an când s-au pus pe tapet problemele Tarom. În luna iulie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a cerut conducerii companiei să prezinte un plan de măsuri imediate pentru a îmbunătăţi situaţia econo­mică a companiei, în contextul în care aceasta îşi desfăşoară activitatea într-o piaţă concurenţială puternică.
„În urma discuţiilor avute cu ambele părţi, ministrul Transporturilor a solicitat condu­cerii TAROM un plan de măsuri imediate pentru a îmbunătăţi situaţia economică a companiei, în contextul în care aceasta îşi desfăşoară activitatea într-o piaţă concurenţială puternică. Totodată, Ioan Rus le-a recomandat organizaţiilor sindicale să intensifice dialogul cu managementul privat al companiei şi împreună să găsească soluţiile cele mai eficiente pentru redresarea TAROM”, se arăta într-un comunicat al instituţiei, ulterior discuţiilor purtate de ministrul Ioan Rus, la Tarom şi Romatsa, cu reprezentanţii ma­nagementului privat şi cu sindicatele.

Heinzmann: Există o competiţie dură pe segmentul low-cost

Tarom şi-a redus, de altfel, cheltuielile totale în anul financiar 2013 cu 6%, în scădere cu 93,262 milioane de lei faţă de anul 2012, când acestea erau de 1,497 milioane de lei.
„TAROM depune eforturi mari pentru a îndeplini principalul obiectiv al companiei, acela de a rentabiliza activitatea companiei, pe fondul unei competiţii extrem de dure atât din partea segmentului low-cost, cât şi din partea competitorilor de linie. Rezultatele noastre financiare s-au îmbunătăţit considerabil şi acest lucru ne motivează şi ne face încrezători că vom îndeplini obiectivele comerciale şi financiare pe care ni le-am propus. Politica noastră comercială şi-a îndreptat toată atenţia către client. Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor pasagerilor, ne-am diversificat serviciile la bord, am îmbunătăţit orarul de zbor  cu rute şi frecvenţe noi”, declara atunci directorul general al companiei, Christian Heinzmann.

Stiri similare:

» TAROM a anulat două curse, spre Salonic și Moscova
» Piloții și stewardesele TAROM amenință din nou cu greva
» Informare despre situatia curselor TAROM Bucuresti - Bruxelles din data de 22 martie 2016

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române Tarom a fost înfiinţată în 1954. Din iunie 2010 este membră a Alianţei SkyTeam, din 1993 membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA) iar din 2000 este membră a Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA).

Coface: Companiile aeriene europene ar trebui să fuzioneze pentru a supravieţui

De altfel, întreaga industrie aeriană din Europa se află în impas, în parte din cauza concurenţei agresive din partea ope­ratorilor low-cost şi a companiilor aeriene din Golf, operatorii europeni fiind, potrivit unui studiu recent al Coface, printre cele mai puţin profitabile din lume.
"Confruntate cu această presiune concurenţială în creştere, două scenarii sunt posibile: să investească masiv pentru a captura cererea tot mai mare sau să fuzioneze pentru a supravieţui. Această a doua ipoteză pare să fie cea mai probabilă, dacă avem în vedere modificările observate pe piaţa internă americană, care a experimentat foarte multe fuzi­uni", declara într-un comunicat Guillaume Baqué, economist în cadrul Coface.
Potrivit studiului Coface, în Europa, un prim val de fuziuni a avut loc (Air France/KLM, Lufthansa/Swiss Air Lines, British Airways/Iberia etc.), dar aşteptările privind profitabilitatea rămân încă foarte scăzute. 
„O fuziune viitoare, comparabilă cu Faza 2 a scenariului american, este probabilă. Cu toate acestea, dacă apariţia unor super-jucători în Uniunea Europeană ar putea permite o mai bună abordare a concurenţei străine, ea va fi însoţită de noi probleme, precum o posibilă reducere a destinaţiilor şi o creştere a preţurilor”, se arată în studiu.

Compania ungară Malev, în faliment după 66 de ani de activitate

Cea mai recentă problemă a unui operator aerian european a fost înregistrată în 2012, când, după 66 de ani de activitate, compania aeriană ungară Malev a intrat în faliment. Atunci, aeronavele operatorului de transport aerian au fost reţinute la sol pentru neplata datoriilor, care totalizau 60 mld. forinţi (270 mil. dolari).
La începutul anului 2012, Comisia Europeană ceruse Malev să restituie ajutoare de stat în valoare de 390 milioane de dolari, încasate în perioada 2007-2010.
În primăvara anului 2001, o altă companie intrase în faliment - Balkan Airlines - printre creditorii societăţii bulgare numărându-se statul, cu 65 mi­lioane de leva, firma israeliană Zeevi Holdings, acţionarul majoritar, cu 56 de milioane leva şi Bulstrad, căreia Balkan îi datorează 23 milioane leva.
La prima întâlnire a creditorilor cu autorităţile judecătoreşti, administratorii au publicat balanţele financiare ale Balkan Airlines, în care se arăta că pasivele au o valoare de 247 milioane de leva (113 milioane de dolari), depăşind activul total care se cifrează la 150 de mi­lioane de leva.
Tarom operează peste 50 de destinaţii proprii sau altele deservite de partenerii code share. Compania are o flotă compusă din 24 aeronave: 1 aeronavă BOEING B737-800, 4 aeronave BOEING 737-700, 4 aero­nave BOEING 737-300, 4 aeronave AIRBUS A318-111, 7 aeronave ATR 42-500, 2 aeronave ATR 72-500, 2 aeronave AIRBUS A310-325.
Începând din 19 noiembrie 2012, noul director general executiv este Christian Edouard Heinzmann, a cărui remuneraţie lunară este de 10.000 euro.
Venitul brut al unui pilot comandant este format din salariul net de 13.000 de lei pe cartea de muncă, plus 90 de euro pentru o cursă externă, iar însoţitorii de bord de la Tarom au un salariu de 1.600 de lei net pe cartea de muncă, la care se adaugă diurnele externe - 600 de euro net lunar.
În ceea ce priveşte acţionariatul, 97,05% dintre titluri aparţin statului român prin Ministerul Transporturilor, 1,55% sunt ale Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti, 1,31% ale Romatsa SA şi 0,09% ale SIF "Muntenia".
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 4 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Si acest retardat de Ponta a condus Guvernul Rom ...
    Victor Ponta a plagiat. RAMANE fara titlul de DOCTOR

    Incepe sa se miste ceva . Dar va rugam totusi puti ...
    Firmele care emit şi utilizează facturi false, în vizorul DGAF

    Bunnnnn!!! Don Ciolos , dar sa vedem ce spune celu ...
    Corpul de control al premierului: Dacă o companie de stat nu aduce fonduri la buget, trebuie desfiinţată

    drumul tau - sens unic - la balamuc! ...
    Un adio marcat de tristeţe adresat de David Cameron foştilor săi parteneri europeni. Avertismente reciproce

    Cea mai buna oportunitate a anului! Oferim tuturor ...
    Conferinţa Naţională a Camerei de Comerţ şi Industrie România-China

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Diverse:Stare vreme

    Vremea:
    Acum: °C.
    La noapte: °C.
    Mâine: °C. Detalii »

    Curs valutar:
    EUR: Tendinta 4.5210 lei
    USD: Tendinta 0.1631 lei

    Radio Sud

    Alege TV

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Piata bursiera

    Actualitate Companii

    Politic

    Economie mondiala

    Actualitate

    IT&C

    Auto

    Extern

    Util

    Gadgeturi