Prima pagină:

PDF
Descarcă »


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Se schimbă iar timbrul de mediu. Considerati legala aceasta taxa?

DA
NU- Comentati ca sa explicati
NU STIU/ NU RASPUND

Comentarii (3) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro



5 secunde - stiri instant



« Alte articole din categoria Eveniment

Concesiunea - soluţia pentru autostrăzi

Eveniment - Afrodita Cicovschi / afrodita.cicovschi@curierulnational.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2013-03-12

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Guvernul şi-a exprimat intenţia de a concesiona construcţia şi întreţinerea autostrăzilor. Adică investitorul plăteşte şi recuperează cheltuielile prin taxarea şoferilor
Dinescu (UNTRR): Ideea de a te taxa nu e atât de rea cum e acum, când te taxează fără să primeşti nimic înapoi
Erbaşu (PSC): Cred că vor fi două tipuri de taxe, una suportabilă pentru companii şi una mai mică pentru persoanele fizice care au posibilităţi reduse raportat la venituri


Intenţia Guvernului de a demara procedurile pentru concesiunea lucrărilor de construcţie şi a celor de întreţinere a autostrăzilor este relativ bine primită de mediul de afaceri, transportatorii şi constructorii precizând, în declaraţiile date Curierului Naţional, că este foarte important cuantumul taxei impus de investitori şi modul în care se va face colectarea acesteia.
Contactat telefonic, Radu Dinescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), a spus că proiectul de concesiune a autostrăzilor este unul benefic României, dar "detaliile fac diferenţa". "Soluţia de concesionare, de parteneriat public-privat există, este reală, şi aplicată în multe state în lume. Dar detaliile fac diferenţa. Cât timp Guvernul ştie exact ce vrea, din punct de vedere al parametrilor tehnici, investitorul va construi autostrada repede, solid, şi nu va fi nevoie de mulţi bani pentru întreţinerea ei", a declarat Dinescu pentru Curierul Naţional.
Cristian Erbaşu, preşedintele Patronatului Societăţilor din Construcţii (PSC), a declarat la rândul său că este foarte important cuantumul taxei şi că acesta ar trebui diferenţiat pentru persoanele fizice, faţă de cele juridice. "Oamenii vor reacţiona faţă de impunerea acestei taxe. Dar cei care au nevoie de autostrăzi nu vor vocifera. Dacă nu plătim taxa de concesiune pentru întreţinere, ne vom trezi peste câţiva ani că autostrăzile sunt impracticabile.
Întrebat cum îi va afecta taxa pe concesiune pe transportatori, preşedintele UNTRR, Radu Dinescu, a afirmat că "tariful va fi oficial, deschis, şi, dacă este nevoie, se va regăsi în tariful perceput clientului".
"Este un câştig mare pentru România (intenţia Guvernului de a concesiona lucrările de construcţie şi întreţinere a autostrăzilor - n. red.). Este extrem de important să ai Constanţa legată de reţeaua de autostrăzi, aşa cum este foarte important să ai şi Bucureştiul legat de reţeaua europeană de autostrăzi. Uitaţi-vă că tot ce înseamnă depozite şi logistică sunt plasate pe A1. Acest parteneriat public-privat va pune în valoare şi tot ce înseamnă turism. Toate zonele străbătute de autostradă vor beneficia. Ne vom deplasa mai repede dintr-un loc într-altul. Va fi bine şi pentru cei care vor alege să meargă pe drumurile vechi ca să nu plătească, pentru că acestea vor fi mai descongestionate. Cum vă spuneam, toată lumea are de câştigat. Ideea de a te taxa nu e atât de rea cum e acum, când te taxează fără să primeşti nimic înapoi", a încheiat Dinescu.

Erbaşu (PSC): Cuantumul taxei ar trebui să fie mai mic la început şi să crească treptat

"Depinde foarte mult şi de cuantumul taxei, care, la început, ar trebui să fie mai mică şi să crească treptat. Cred că vor fi două tipuri de taxe, una suportabilă pentru companii şi una mai mică pentru persoanele fizice care au posibilităţi reduse raportat la venituri. Taxa trebuie să crească treptat, pe măsură ce autostrada va fi utilizată. Şi va fi, pentru că autostrada atrage după sine dezvoltarea economică a zonelor din jurul ei. E ca la un business privat. Faci un hotel şi la început ai preţuri mai mici, iar pe măsură ce îţi vin mai mulţi clienţi, le creşti", a spus Erbaşu.
Acesta a precizat că în toată Europa autostrăzile se plătesc şi că forma sub care se plăteşte - fie că este rovinietă, fie taxă la ghişeu - variază de la ţară la ţară. "Dacă vrem autostrăzi, trebuie susţinute financiar. Era evident că nu se putea amâna la nesfârşit circulaţia pe autostrăzi fără taxă", a mai spus preşedintele PSC.

Stiri similare:

» Concesionarii de autostrăzi care nu recuperează investiţia din taxă vor primi diferenţa de la stat
» Ordonanţa Autorităţii Naţionale de Autostrăzi, discutată de Guvern cel târziu săptămâna viitoare
» Ministrul Ioan Rus explică de ce costul Autostrăzii Comarnic - Brașov va ajunge la suma de 8,4 miliarde euro



Plosceanu (ARACO): Cu cât se implementează mai repede, cu atât mai bine

La rândul său, preşedintele ARACO, Laurenţiu Plosceanu, a declarat pentru Curierul Naţional că propunerea guvernanţilor de aplicare a taxei pe concesionarea autostrăzilor, fie că este vorba despre lucrări de construcţie, fie despre întreţinerea celor deja existente, este una benefică economiei româneşti şi că este nevoie de implementarea urgentă a proiectului. "Cu cât mai repede intră în vigoare actul normativ privind parteneriatul public-privat pentru construcţia şi întreţinerea autostrăzilor, cu atât mai bine. Aţi văzut că pe tronsonul Comarnic - Braşov există deja o competiţie strânsă. S-au arătat interesate mai multe firme/asocieri, printre care Strabag, un consorţiu italian şi o companie chineză. Este foarte important să atragem atenţia investitorilor străini. Din punct de vedere economic este bine să avem finalizate cât mai multe autostrăzi. Tronsonul Comarnic-Braşov trebuie finalizat cu prioritate. E bine că se concesionează şi lucrările de întreţinere ale autostrăzii Bucureşti - Constanţa, dar avem mare nevoie de tronsonul Comarnic - Braşov".
Întrebat ce părere are despre anunţul publicat vineri de CNADNR pentru concesionarea lucrărilor de construcţie ale autostrăzii Craiova - Piteşti, care va avea 121,185 km, Plosceanu a spus că "este foarte bine că acest proiect mai vechi a revenit în actualitate". "Există un proiect de lege privind parteneriatul public-privat, care prevede asumarea unor riscuri pe aceste proiecte. Acest lucru este binevenit, pentru că, repet, este foarte important să atragem atenţia investitorilor străini şi totodată să avem autostrăzi", a declarat Plosceanu pentru Curierul Naţional.

Se doreşte concesionarea a 571 km de autostrăzi, din care doar 295 km sunt construiţi

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că va concesiona lucrările de construcţie şi de întreţinere a autostrăzilor pe o lungime totală de aproximativ 571 km. Proiecte de concesionare a construcţiei autostrăzilor postate pe site-ul CNADNR sunt: două tronsoane ale Autostrăzii Bucureşti - Braşov (Ploieşti - Comarnic şi Comarnic-Braşov), pe o lungime totală de 106,6 km, valoarea totală a lucrărilor fiind estimată la 1.363 mil. euro; Centura de Sud a Capitalei cu o lungime de 48 km; Autostrada Craiova - Piteşti, cu o lungime de 121,185 km şi o valoare estimată a lucrărilor de 7,27 mld. lei. Anunţul a fost postat pe site-ul CNADNR la data de 8 martie 2013.
Concesionarea lucrărilor de întreţinere a autostrăzilor priveşte Autostrada Bucureşti - Piteşti - 110 km şi Autostrada Bucureşti -Constanţa - 185,11 km.
Spre sfârşitul lunii trecute, CNADNR anunţa că trei asocieri şi o companie s-au arătat interesaţi de "Contractul de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti - Braşov, Tronsonul Comarnic - Braşov, km 110 + 600 - km 168 + 600", respectiv China Communicatins Construction Company LTD, asocierea formată din firmele SC Spedition UMB SRL şi SC Tehnostrade SRL, asocierea formată din firmele Vinci SA, Vinci Construction Grands Projets, Vinci Construction Terrassement, Strabag AG, Strabag SE, Aktor SA şi Aktor Concession SA, asocierea formată din firmele Impregilo SpA şi Salini SpA.
Ulterior, Compania de drumuri a informat că au depus candidaturi în vederea preselecţiei în cadrul procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea "Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a municipiului Bucureşti km 52 + 770 - km 100 + 765 şi operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Constanţa şi a Autostrăzii Bucureşti - Piteşti", următorii operatori economici: I. Asocierea StraViA Sud (formată din Strabag SE, Vinci SA/Vinci Construction Grands Projects/ Vinci Construction Terrassement / Aktor SA / Aktor Concessions SA, liderul asocierii fiind Strabag AG;  II. Asocierea Astaldi Concessioni SRL/Astaldi SpA / A4 şi Holding
SpA / SC Euro Construct Trading 98 SRL / SC Astalrom SA; III. Asocierea formată din SC Tehnostrade SRL, SC Spedition UMB SRL; IV. Asocierea formată din Impregilo SpA şi Salini SpA.

Ponta: Cei care fac autostrăzi în concesiune vor pune barieră şi vor lua o taxă

Premierul Victor Ponta preciza în urmă cu două săptămâni că "avem de spart un tabu", pentru că "niciodată nu s-a realizat un contract prin concesiune, adică nu din banii de la buget, ci investitorul care vine cu finanţarea şi statul acordă anumite garanţii". "E foarte dificil, e un pas foarte mic, dar e un pas uriaş pentru România, pentru că altfel, doar din resurse bugetare, noi nu o să reuşim să dezvoltăm infrastructura - şi vorbesc de autostrăzi. Dacă stăm doar din bugetul de stat, dacă nu reuşim să spargem această barieră pe care n-a reuşit nimeni s-o spargă în 23 de ani, de a face un tip de parteneriat public-privat de concesiune, de a atrage finanţarea de la cel care vine, construieşte autostrada şi după aceea o exploatează - eu vreau să fiu foarte corect cu românii: cei care fac autostrăzi în concesiune vor pune barieră şi vor lua o taxă, cum se întâmplă în multe ţări europene; dacă nu reuşim să spargem această barieră, nu o să avem autostrăzi prea curând, pentru că din bugetul nostru... Sigur, există finanţare europeană pentru Coridorul IV, acelea se fac, însă vreau să spun un lucru: 2014-2020 din fonduri europene pentru autostrăzi sunt vreo 4 miliarde de euro; e mult, dar tot nu ne ajunge", afirma Ponta.

Prima ediţie a proiectului "Dezbaterile Curierul Naţional", cu tema "Infrastructura rutieră - vitală pentru industria locală", are loc astăzi la Piteşti, fiind organizată în parteneriat cu Asociaţia Oamenilor de Afaceri Argeş, Uniunea Generală a Industriaşilor din România (UGIR), Confindustria România, Camera de Comerţ şi Industrie a Judeţului Argeş. În cadrul dezbaterii, susţin prezentări şi alocuţiuni delegaţi din partea Ministerului IMM-urilor, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Primăria Piteşti, Consiliului Judeţean Argeş şi Federaţiei Operatorilor Români de Transport.
Conferinţa aduce în atenţie şi teme de interes pentru investitorii importanţi din judeţele Argeş, Olt şi Dolj, precum absorbţia fondurilor europene destinate lucrărilor de infrastructură; Autostrada Piteşti - Slatina - Craiova, un proiect în parteneriat public-privat; problemele şi propunerile marilor companii din judeţele Argeş, Dolj şi Olt pentru rezolvarea situaţiei dezastruoase a infrastructurii locale
 
  • Currently 3.57/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 3.6 din 7 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de dashteptul:
    Ce nu se spune in articol este ca utilizatorii romani de autostrazi concesionate platesc de 3 ori pretul autostrazii prin taxele intinse pe 25 - 30 de ani, adica platesc un imprumut facut la constructor. In conditiile in care Romania poate construi autostrazi cu fonduri europene (finantare de maxim 85%), concesionarea este o prostie si ascunde incapacitatea guvernului actual de a debloca platile UE pentru autostrazile in executie. Fondurile sunt suspendate de anul trecut!
    2013-03-12, 09:56:33 (adresa: 82.79.121.*)
  2. de GFC:
    Oameni buni, avem coridoare pan europene de autostrazi ce pot fi finantate cu pana la 85% bani europeni, iar autostrazile vor fi fara taxare. Avem licitatii fara castigatori desemnati din luna august pentru aceste coridoare si pe noi ne intereseaza concesiuni si alte avioane! Oare cat de hoti si incompetenti pot fi guvernantii?
    2013-03-12, 11:12:32 (adresa: 89.121.91.*)
  3. de Paul:
    Chiar si metroul din bucuresti poate finantat prin fonduri europene alocate ptr diferite programe, mediu sa. Dar nu se prea poate fura din fondurile astea asa ca mai bine de la buget, iar daca nu sint bani mai bine nimic... asa cu actuala guvernare.
    2013-03-12, 22:43:16 (adresa: 93.206.108.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

Cum ar fi daca ai avea la dispozitie, zi si noapte ...
Slovacia a preluat presedintia semestriala a Consiliului UE

Era de asteptat un comentariu a ditamai ziarul si ...
Slovacia a preluat presedintia semestriala a Consiliului UE

Sa meargă sa viziteze . Sa nu mai stea la plaja t ...
Dezastru la malul mării! Algele au invadat litoralul românesc

Dupa busteni uite ca reusim sa exportam si marfa c ...
România negociază cu China extinderea exporturilor

Sa le luam pe rand. Nu se iau autobuze noi ca e in ...
RATB vrea să cumpere 200 de autobuze second-hand

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Diverse:Stare vreme

Vremea:
Acum: °C.
La noapte: °C.
Mâine: °C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.5148 lei
USD: Tendinta 0.1632 lei

Radio Sud

Alege TV

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Opinii

Eveniment

Economie

Dezbaterile CN

Finante Banci

Piata bursiera

Actualitate Companii

Specializat

Politic

Economie mondiala

Business Style

Actualitate