Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Sondaj:

Mergeți pe 2 noiembrie la vot?

DA
NU
NU M-AM HOTĂRÂT ÎNCĂ

Comentarii (12) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.599.55.00
021.312.13.00
E-mail:
office@curierul national.ro


Anunturi Publicitare Online


5 secunde - stiri instant


Jucarii si Accesorii Bebelusi
BestKids.ro

Jocuri si jucarii pentru copii - SaculCuJucarii.ro


« Alte articole din categoria Eveniment

Noua taxă auto se aplică din 15 martie

Eveniment - Afrodita Cicovschi / afrodita.cicovschi@curierulnational.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)


imagine-articol-1

Prin aplicarea timbrului de mediu, bugetul Fondului de Mediu este estimat să crească faţă de 2012 cu 100 de milioane de lei


Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Până atunci Guvernul trebuie să adopte normele metodologice
În noua taxă nu se va mai ţine cont de capacitatea cilindrică, pentru că aceasta este oricum reflectată în  impozitul anual


Proiectul timbrului de mediu a fost adoptat ieri de Guvern, acesta urmând să intre în vigoare de la 15 martie, dată până la care vor trebui elaborate şi aprobate şi normele metodologice de aplicare a taxei de timbru.
Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a anunţat ieri într-o conferinţă de presă susţinută în urma şedinţei de Guvern, că în noua reglementare nu se va mai ţine cont de capacitatea cilindrică a autovehicului, "pentru că aceasta oricum este reflectată în impozitul anual pe care-l plăteşte fiecare proprietar de autovehicul".
"Noul act normativ prevede costuri similare celor actuale pentru Euro 5, dar crescute pentru Euro 4 şi Euro 3, în timp ce pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 costurile vor scădea faţă de nivelul actual", a afirmat Rovana Plumb.
Printre noutăţile amintite de ministrul mediului se numără acordarea unui "ecotichet" în valoare de 2.500 de euro pentru maşinile electrice şi diferenţierea taxei în funcţie de carburant "pentru că motorina este mai poluantă decât benzina".

Taxa rămâne aceeaşi pentru Euro 5 şi scade cu 90% pentru non-euro

Recent, Guvernul a anunţat că a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Într-un document elaborat de Ministerul Mediului şi transmis presei se arată că taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.

Calculată diferit în funcţie de carburant

Taxa va fi însă calculată diferit pentru maşinile cu motoare pe benzină şi pentru cele cu motoare diesel, conform ultimelor declaraţii ale ministrului Mediului.
Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcţie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime pentru timbru faţă de 30% în legea în vigoare, înscrisă în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare.
Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere, dar nu şi în cazul tranzacţiilor civile (moştenire sau partaj).
Cei care au plătit actuala taxă de poluare nu vor mai plăti timbrul de mediu.
Modificările sunt argumentate de Guvern prin faptul că actuala formulă avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu ţineau cont de puterea de cumpărare a românilor, conţinea în calculul său, în afară de emisia de CO2, şi capacitatea cilindrică (deşi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maşină, plătit la administraţia locală), era discriminatorie şi atrăgea ameninţări cu infringementul din partea UE.
Prin aplicarea timbrului de mediu, bugetul Fondului de Mediu este estimat să crească faţă de 2012 cu 100 de milioane de lei, dacă românii vor cumpăra aceleaşi tipuri de maşini.

Stiri similare:

» Ponta: Vom restitui taxa auto conform deciziei CJUE, DAR SA VEDEM CUM!
» Germania vrea să introducă o taxă de autostradă pentru șoferii străini care tranzitează țara
» Guvernul va aproba marţi NOUA TAXA AUTO prin ordonanţă de urgenţă



Fostele taxe au generat zeci de mii de procese

Toate fostele forme de calcul ale taxei auto au generat zeci de mii de procese, Ministerul Finanţelor având deja de restituit aproape 600 mil. lei. La cererea Curierului Naţional, Ministerul Finanţelor a informat că "Centralizatorul restituirilor cuprinde diferenţele între taxa pe poluare pentru autovehicule/taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule şi taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule; diferenţele de taxă rezultate în urma contestării acesteia; valoarea reziduală a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi sumele stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile", instituţia având de restituit în total suma de 589.796.015 lei.
În urma analizei Centralizatorului, făcută de Curierul Naţional, pe primele trei locuri în topul celor mai mari sume de restituit ca urmare a deciziilor definitive şi irevocabile emise de diferite instanţe se află judeţul Suceava cu 30,7 mil. lei, urmat de Cluj cu 28,8 mil. lei şi Bihor cu 20 mil. lei. Sume de peste 10 mil. lei vor primi cetăţenii care au iniţiat acţiuni în instanţă din judeţele Botoşani - 15,8 mil. lei, Sălaj - 14,6 mil. lei, Braşov - 14 mil. lei, Dâmboviţa - 12,6 mil. lei, Iaşi şi Vrancea - câte 11,3 mil. lei
 
  • Currently 3.67/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 3.7 din 6 voturi

 


Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de munteanu madalin:
    nu sunt de acord cu noua taxa pentru masinile e 4 sa plateasca mai mult
    2013-02-21, 14:56:18 (adresa: 93.118.253.*)
  2. de xyz:
    cum adica nu se tine cont de capacitate ????? coeficientii din formula de calcul sunt in functie de capacitatea cilindrica. Astia ori sunt prosti ori sunt prosti. Ori articolul este eronat ???????
    2013-02-21, 15:15:52 (adresa: 79.116.216.*)
  3. de ionut:
    fratilor nu are rost sa va mai stresati atat voi chiar nu vedeti ca hotii astia isi bat joc de noi? adica o masina euro1 sau 2 sau chiar non-euro sa plateasca mai putin cand poluarea e mai mare? chipurile au durata scurta de functionare. pai da desteptilor au durata scurta de functionare dar pe durata asta polueaza mai mult k o masina euro 3 sau 4. sunte-ti niste imbecili si niste hoti. bai voi aveti impresia ca daca sunte-ti la conducere sunte-ti cei mai destepti oameni? pai nu e asa ca sunt romani mult mai capabili decat voi de a conduce o tara.
    2013-02-21, 19:07:23 (adresa: 92.85.212.*)
  4. de Mihai:
    Masinile non-euro ,euro 1 si euro 2 au anduranta mai mare,motoare mai rezistente in timp precum si caroseria ,deci au o durata de functonare mai lunga, am avut o asemenea masina din afara tarii.Am rulato 18 ani ,cu mici reparatii.Din cauza taxelor mari am cosato.Am una noua ,tot marca straina ,este calculata sa functioneze 6...8 ani dupa care cedeaza si intretinerea este din ce in ce mai mare renunti si cumperi alta asa merge industria , altfel da faliment.Deci masinile non-euro ,euro 1 si euro 2au o viata mai lunga si polueaza mai mult LEGEA ESTE PROST GANDITA REFERITOR LA POLUARE .NU SE REFERA LA PROTEJAREA MEDIULUI .ESTE CONTRA CETATEANULUI CU VENITURI MEDII ,CARE NU POATE CUMPARA O MASINA NOUA .PRODUCATORII VOR AVEA DE PIERDUTSI DIN ACEASTA CAUZA SI STATUL VA PIERDE.Nu uitati proverbul 'SOCOTEALA DE ACASA NU SE POTRIVESTE CU CEA DIN TARG '
    2013-02-21, 20:54:57 (adresa: 85.186.115.*)
  5. de batrinul:
    Astia fac experiente pe spinarea noastra cu legile lor.De ce nu restituie la toata lumea taxele ilegale incasate de hoti pina au cazut de la putere si numai celor care au dat statul in judecata.
    2013-02-21, 21:19:23 (adresa: 188.26.9.*)
  6. de eu:
    Nu va mai mirati oameni buni.-clanurile politice fac cu schimbul la marea actiune de jecmaneala si de indobitocire nationala.Oare cum dracu se gasesc dobitoci care sa ne explice la infinit circulatia apei in natura ...Cum de fiecare data acesti dobitoci sant numiti pe aceleasi functii- cum dracu miniStru de mediu sa fie PLUMB....
    2013-02-22, 13:59:54 (adresa: 5.13.235.*)
  7. de kay:
    Cred ca noua taxa e aberanta! Cred ca ar fi corect, daca se merge pe principiul ,,poluatorul plateste", ca toate masinile inscrise in circulatie sa plateasca taxa, in functie de cat polueaza! nu din cauza asta e taxa timbru de mediu? Nu mi se pare corect ca o pesoana cand cumpara o masina mai buna (si mai noua,uneori) sa plateasca taxa ,iar cel care isi tine Dacia 1310 sau altele similare, sa nu plateasca! In plus, cu ce bani sa-si cumpere romanii masini e5, cand 80% traiesc de azi pe maine??? Si nu cred ca fondurile adunate se investec in protectia mediului!!! Padurile au disparut de pe munti intregi si niciun politician n-a miscat un deget!!! Acolo e vorba de mediu!!! Cred ca legea,cu privire la taxa de timbru de mediu, e impotriva poporului roman!!! ROMANIA!!!! TREZESTE-TE!!!
    2013-02-22, 15:15:21 (adresa: 79.113.10.*)
  8. de batrinul:
    Oricum tot la vecini de la sud e mai iftin
    2013-02-22, 19:05:11 (adresa: 188.26.9.*)
  9. de nicu:
    Oameni buni .Traim intr-o tara frumoasa dar plina si condusa de niste oameni prosti,ipocriti,hoti etc.noi avem salarii de 600 -700 lei si vor sa platim pt o amarata de masina o suma aberanta.totul este o mizerie ce se intampla in aceasta tara.IN TARILE PUTERNICE SI CIVILIZATE NU ASA CEVA ,CARE EI AU SALARI INCEPAND DE LA MII DE EURO .RUSINE PT PONTA SI CACARAU SI CEILALTI AI LOR.
    2013-02-25, 07:50:00 (adresa: 92.80.201.*)
  10. de Ecopower:
    Statul se bazeaza pe colectarea de venituri de la cetateni . Era inevitabila aceasta taxa .De 22 de ani ori au fost taxe vamale ,ori taxa de prima inmatriculare, ori timbru verde . se inventeaza taxe si apoi sa puna in aplicare. Ce nu inteleg este de ce se trimit masinile la Remat ? numai sa se produca alte masini mai noi , sa putem polua in continuare ? ca sa produci o masina e un consum mare de energie asta inseamna poluare si e mult mai mare decat va imaginati . unde e protejarea mediului?
    2013-03-01, 21:41:26 (adresa: 79.119.116.*)
  11. de joni:
    tot circul asta cu "taxa" "timbru"sau cum ii mai spune, este pur si simpu un motiv sa mai scoata ceva bani din buzunarele goale ale romanilor.
    2013-03-09, 20:04:15 (adresa: 95.17.155.*)
  12. de vio:
    Rusine Ponta,vei strange tu niste bani prin talharia asta ilegala,dar ne nenorocesti pe cei amarati.Oricum s-ar putea ca judecatorii s-o declare ilegala.Vei pierde multi "simpatizanti".Junec atori ,AJUTATI-NE
    2013-03-11, 11:44:09 (adresa: 92.85.158.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat pe Facebook
Ultimele comentarii:

Ar trebui sa revina un Nicolaie Ceausescu din nou ...
De ce Nicolae Ceauşescu ar câştiga alegerile de duminică

political prosecution https://www.face book.co ...
Curtea de Apel Bucureşti a rămas în pronunţare în dosarul CFR Mesagerie

EXCELENT articol d-le Adrian! Exact asa stau lucru ...
De ce Nicolae Ceauşescu ar câştiga alegerile de duminică

pe timpul regalitatii hohenzolernilor germani, leu ...
Traian Băsescu: Vom avea alegeri anticipate dacă Iohannis e ales și apoi declarat incompatibil

100 de lei in plus la salariu si dezincriminarea s ...
Salariile din sănătate cresc cu 100 lei. Sanitas renunţă la proteste

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Diverse:Stare vreme

Vremea:
Acum: 9°C.
La noapte: 3°C.
Mâine: 11°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta lei
USD: Tendinta lei

Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Opinii

Eveniment

Economie

Finante Banci

Piata bursiera

Actualitate Companii

Specializat

Politic

Economie mondiala

Actualitate