Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Sondaj:

Credeți că ar fi normal ca Occidentul să impună mai multe sancțiuni Rusiei?

DA
NU
NU ȘTIU/ NU RĂSPUND

Comentarii (0) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.599.55.00
021.312.13.00
E-mail:
office@curierul national.ro


Anunturi Publicitare Online


5 secunde - stiri instant


Jucarii si Accesorii Bebelusi
BestKids.ro

Jocuri si jucarii pentru copii - SaculCuJucarii.ro


« Alte articole din categoria Eveniment

Transportatorii cer taxa de drum pe kilometru

Eveniment - Afrodita Cicovschi / afrodita.cicovschi@curierulnational.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


În prezent, costul unei vignete per camion este de 1.280 euro anual, indiferent câţi kilometri se parcurg
Spre deosebire de noi, austriecii au instalat sisteme Go-Box care înregistrează toate trecerile prin portalele taxabile
Hagiu: Pierderile suferite anul trecut de firmele de profil sunt cuprinse între 50 şi 80 mil. euro


Împovăraţi de taxe, impozite, scumpirea constantă a carburanţilor, la care se adaugă imposibilitatea de a circula pe măsura nevoilor din cauza slabei infrastructuri rutiere, transportatorii români spun că au înregistrat anul trecut pierderi de ordinul zecilor de milioane de euro, bani care nu pot fi recuperaţi decât prin schimbarea sistemului de taxare pentru folosirea drumurilor.
"În România, plătim ceva ce nu utilizăm. Dacă în anii trecuţi făceam peste 100.000 km anual cu un vehicul comercial, anul trecut abia dacă am reuşit să parcurgem 70.000 km. În trecut, aveam un rulaj, care a dispărut. Din acest motiv nu ne mai permitem să plătim taxa de drum aşa cum este ea percepută în România şi cerem aplicarea sistemului austriac. Noi plătim o vignetă pentru fiecare camion, care, dacă este cumpărată anual, ne costă 1.280 euro. Dacă este cumpărată pentru trei luni, evident, depăşeşte 2.000 euro într-un an. Or, austriecii folosesc GO-Box-ul, care nu poate păcăli pe nimeni: parcurgi puţini kilometri, plăteşti puţin; parcurgi mai mulţi, plăteşti mai mult. Cerem aplicarea acestui sistem şi în România", a declarat, pentru Curierul Naţional, Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
El a explicat că, în România, taxa de drum nu este o taxă de utilizare, "ci de şmecherie", pentru că această taxă este percepută chiar dacă există restricţii de circulaţie şi transportatorii trebuie să meargă pe rute ocolitoare. "Pentru o rută ocolitoare plăteşti o taxă suplimentară. Dacă DN1 este restricţionat, transportatorul trebuie s-o ia pe DN 1A. Şi asta costă în plus. E o bătaie de joc permanentă această taxă. Nu este normal", a mai spus Hagiu, precizând că pierderile minime înregistrate anul trecut sunt de minimum 50 mil. euro, calculele transportatorilor arătând că pot ajunge mai degrabă la 80 mil. euro în 2011.
Pe de altă parte, Augustin Hagiu a amintit că, de cinci ani, transportatorii cer returnarea accizelor, dar Guvernul ignoră solicitările lor. "Guvernanţii consideră că, dacă ne-ar returna accizele, aşa cum se întâmplă în Spania, Slovenia şi, de la 1 ianuarie 2011, şi Ungaria, ar fi vorba de o subvenţie. Ei nu se gândesc că, odată cu returnarea accizelor, ar scădea piaţa neagră şi ar creşte încasările statului din accize", a încheiat preşedintele FORT.

Taxa de drum din România este dublă faţă de cea percepută în Bulgaria

Federaţia Operatorilor Români de Transport a transmis o scrisoare Guvernului României în care solicită ca încasarea taxei de drum aferentă utilizării infrastructurii rutiere să se facă după modelul austriac - utilizând GO-Box-ul. Implementarea acestui sistem ar optimiza costurile pe care transportatorii comerciali le înregistrează din cauza neutilizării infrastructurii rutiere ca urmare a restricţiilor de circulaţie impuse, precum şi a obligativităţii de a respecta timpul de odihnă şi conducere. "Sistemul GO-Box este singurul ce oferă 100% garanţia că plăteşti în funcţie de cât utilizezi", a menţionat ieri FORT într-un comunicat, precizând că, spre comparaţie cu ţări precum Bulgaria, unde costul pe km cu taxa de drum este de 0,008 eurocenţi, transportatorii români plătesc aproape dublu, respectiv 0,015 euro cenţi/km.
În 2007 un transportator român efectua anual aproximativ 110.000 km cu un autovehicul comercial pe teritoriul naţional, iar în 2011 media kilometrilor efectuaţi  la transportul de mărfuri a scăzut la 70.000 km/vehicul, ceea ce ne arată în mod clar, mai ales în contextul creşterii continue a costurilor cu carburanţii, că statul trebuie să aplice o serie de măsuri care să salveze ce se mai poate din transporturile comerciale româneşti.
Potrivit FORT, măsuri precum returnarea accizei sau implementarea sistemelor de încasare a taxei de drum în funcţie de numărul de kilometri parcurşi "trebuie să reprezinte pentru Guvernul României o prioritate sectorială în 2012".

Returnarea accizelor ar diminua frauda fiscală

În ultimii cinci ani, transportatorii români au cerut frecvent statului român returnarea accizelor, argumentând că astfel s-ar limita frauda fiscală şi s-ar încuraja concurenţa loială.
În luna martie 2011, FORT a cerut în mod public Guvernului României aprobarea în regim de urgenţă a măsurii de returnare a accizelor din carburant pentru transportatorii români deţinători de licenţe publice de transport mărfuri şi persoane, argumentând că acest model este "practicat cu succes în multe ţări europene precum Spania, Slovenia şi, de la începutul lui 2011, şi în Ungaria".
"Efectul aplicării unei asemenea măsuri este dublu, reuşind să echilibreze costurile între transportatorii români şi transportatorii europeni şi, în acelaşi timp, încurajează transportatorii ilegali să intre în zona de concurenţă loială, limitând astfel frauda fiscală din domeniul transporturilor auto care, în 2010, a depăşit un miliard de euro", nota FORT în martie 2011.

Ce este GO-Box

În Austria, toate vehiculele cu peste 3,5 t greutate maximă admisă trebuie să fie echipate cu un aparat pentru vehicule, aşa-numita GO-Box. Printr-un semnal de microunde, GO-Box înregistrează toate trecerile prin portalele taxabile.
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 1 vot

 


Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de farmacistul09:
    Nu cred ca Romania va implementa sistemul de taxare pe kilometru.Explicatia ar fi ca in momentul de fata,platesti taxa de drum indiferent cit de fregvent folosesti drumurile nationale.Si o platesti in avans.De ce s-ar implementa sistemul austriac cind toti care folosesc drumuriel nationale pot fi furati oficial.Asteptam cu interes aparitia a inca unei institutii de control in trafic numita ISCTR,mai ales ca se vehiguleaza in interiorul ei ca este formata din foarte multi neprofesionisti.
    2012-01-06, 18:27:55 (adresa: 92.84.117.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat pe Facebook
Ultimele comentarii:

Să nu rămână totul la stadiul de showroom, aș ...
Un complex de 100 mil. euro va fi construit lângă Olimp

In sfarsit, cineva incearca sa scoata in evidenta ...
Un complex de 100 mil. euro va fi construit lângă Olimp

CFR CALATORI are si cont pe reteaua FACEBOOK. ...
CFR introduce serviciul de depozitare a bagajelor în gările din Sibiu, Alba Iulia şi Sighişoara

sa ti se indeplineasca dorinta cu cei 10 ani! ...
Adrian Năstase: Nu recunosc acuzaţiile nici dacă DNA cere 10 ani de închisoare. Instanța a rămas în pronunțare privind cererea de eliberare condiţionată

Trandafirii rosii si, mai ales, garoafele rosii re ...
Trandafirii roşii, florile preferate ale românilor, generează peste 40% din vânzările florăriilor

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Diverse:Stare vreme

Vremea:
Acum: 19°C.
La noapte: 18°C.
Mâine: 28°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4290 lei
USD: Tendinta 3.2891 lei

Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei: