Cumpara acum
Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (7) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Eveniment

O barja incarcata cu 1.300 de tone de minereu de fier s-a scufundat in Dunare

Eveniment - Corina Burlacu
(citeste alte articole de acelasi autor »)



O barja incarcata cu 1.300 de tone de minereu de fier s-a scufundat in Dunare

Data adaugarii: 2003-11-27

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

O barja a Companiei de Navigatie Fluviala (CNF) Navrom Galati SA s-a scufundat, ieri dimineata, in zona cheului fluvial din Portul Constanta Sud - Agigea. Accidentul nu a afectat circulatia maritima in zona si s-a produs in jurul orei 04,00, dupa ce ambarcatiunea de mare tonaj fusese incarcata cu 1.300 de tone de minereu de fier. Barja s-a rupt in doua, de la jumatate, si a disparut in Dunare, la suprafata apei neramanand decat prova si pupa. Nimeni nu a fost ranit.
Contactat telefonic, directorul Autoritatii Navale Teritoriale Constanta (A.N.T.C.), Alexandru Mezei, ne-a declarat ca, in momentul scufundarii, transferul celor 1.300 de tone de marfa fusese deja efectuat cu ajutorul unei macarale plutitoare. Marfa provenea dintr-o alta barja, ancorata in dreptul cheului fluvial pe senalul navigabil. La un moment dat, ambarcatiunea s-a indoit vizibil de la mijloc si s-a rupt pur si simplu in doua. Centrul epavei a ajuns pe fundul fluviului, la aproximativ zece metri adancime, iar marfa incarcata a alunecat si ea in Dunare. Potrivit lui Alexandru Mezei, barja putea transporta 2.000 de tone, dar nu era niciodata incarcata pana la capacitatea maxima, ci doar pana la aproximativ 1.800 de tone.
Ieri, ea preluase o parte din marfa pe care alte trei barje ar fi trebuit sa o duca saptamana trecuta in portul Reni din Ucraina. Transportul a fost atunci amanat pentru ca, din cauza cetii, traficul fluvial a fost inchis. Procedura de incarcare a acestora fusese insa deja facuta. Dupa redeschiderea portului, cantitatea incarcata pe fiecare barja s-a dovedit a fi prea mare din cauza scaderii, intre timp, a cotelor Dunarii cu aproximativ 70 de centimetri. Astfel s-a luat decizia mutarii a 1.300 de tone pe o a patra barja, cea care s-a scufundat.
In ceea ce priveste cauzele accidentului, ele nu au putut fi, deocamdata, stabilite. Autoritatile asteapta finalizarea operatiunii de ranfluare a epavei, adica de readucere a acesteia in starea de plutire. Potrivit directorului A.N.T.C., imediat dupa terminarea actiunii, cei care se vor pronunta asupra cauzelor vor fi expertii si specialistii constructori. “Din punct de vedere tehnic, barja corespundea normelor de navigatie avand acte de clasificare la Registrul Naval Roman valabile pana in luna iulie 2004, astfel ca armatorul este exonerat de raspundere. In acelasi timp este eliminata din calcul si varianta unei erori de dispunere a incarcaturii, in interiorul hambarului, care ar fi provocat suprasolicitarea structurii de rezistenta si in final ruperea mecanica a corpului barjei, deoarece exista dovada ca marfa a fost uniform dispusa si compactata. In aceste conditii ar putea fi cercetat totusi gradul de uzura al tablei de la corpul navei sau o eventuala fisura care a permis infiltratii de apa ce au ingreunat excesiv sarcina care trebuia transportata”, a mai spus Alexandru Mezei.
Ieri in jurul pranzului, macaraua plutitorare 340 a CNF Galati se afla in zona, incercand sa scoata barja de pe fundul marii. Intre timp, locul scufundarii a fost marcat cu balize, pentru a evita, pana la inceperea operatiunilor de descarcare a minereului, accidentele de navigatie.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    LEGEA ANTIdracNEA A FOST APROBATA DE UE ! ...
    Eurodeputaţii aprobă recomandările detaliate ale comisiei speciale privind infracţiunile fiscale

    ALTA TAXA pesede LA BUGET CA ORICUM NU VA DA NICIO ...
    Persoanele fizice şi juridice sunt obligate să îşi asigure împotriva dezastrelor naturale toate construcţiile cu destinaţia de locuinţă

    Trebuie comunicat Realitatii TV ca acum in emisiun ...
    Ultimul drum al Regelui Mihai I

    mi-am luat popcorn, sa urmaresc prabuselnitza in d ...
    Sperietoarea Split TVA

    de ce sunt permisi fosfatii, nitratii, nitritii, a ...
    Aditivii de fosfat în carnea de kebab: propunerea Comisiei merge mai departe

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Opinii

    Eveniment

    Economie

    Actualitate Companii

    Specializat