Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Considerați normal să plătiți vizita la medicul de familie?

Da
Nu
Casa de Sănătate trebuie să intervină

Comentarii (9) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Economie

Salariaţi, fiţi atenţi la fluturaşi!

Economie - Ramona Olaru / gds.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Sursa foto: pandurul.ro

Data adaugarii: 2018-02-12

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Doar pentru jumătate din angajaţii doljeni au fost înregistrate în REVISAL acte adiţionale de majorare a lefurilor brute, astfel încât să nu se diminueze salariile nete ale angajaţilor, în contextul transferului de contribuţii de la angajator la angajat. Ce se întâmplă cu lefurile celor cărora angajatorii încă nu le-au majorat salariile brute?
Emoţiile create în piaţa muncii de legislaţia fiscală care prevede transferul de contribuţii de la angajator la angajat nu s-au stins nici până acum. Până la începutul lunii februarie, atât la nivel naţional, cât şi la nivelul judeţului Dolj, doar pentru jumătate din contractele individuale de muncă (CIM) active au fost înregistrate în aplicaţia REVISAL (Registrul Unic al Salariaţilor din România) acte adiţionale prin care se măreşte salariul brut al angajaţilor la un nivel la care remuneraţia netă să fie aceeaşi ca anul trecut.
Potrivit datelor de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Dolj, la 5 februarie 2018 existau în Dolj, în total, 168.673 de contracte active. Un calcul matematic simplu arată că pentru aproximativ 84.000 de contracte de muncă încă nu s-a definitivat situaţia salarială, în concordanţă cu transferul de contribuţii de la angajat la angajator. Este vorba despre salariaţi din mediul privat, unii neavând sindicate puternice în spate, care să le apere interesele. Se pune problema ce se întâmplă cu salariile persoanelor cărora angajatorii nu le-au înregistrat în REVISAL acte adiţionale la CIM. Unora este posibil să le fi scăzut salariile pe luna ianuarie, dacă nu li s-a majorat salariul brut, dar nu există date statistice în acest sens. Altora este posibil să li se fi înregistrat în contabilitate majorarea salariului brut, astfel încât să nu li se diminueze salariul net pe ianuarie, însă angajatorul încă nu a înregistrat acele modificări în REVISAL, fiind în termenul legal. Reprezentanţii ITM Dolj susţin că termenul de înregistrare a actelor adiţionale la CIM, în contextul transferării sarcinii fiscale de la angajator la angajat, este până la finele lunii martie, „dar dacă unii angajatori nu au înregistrat în REVISAL contractele, acest lucru nu înseamnă că le-au scăzut salariile nete. Ei puteau să le înregistreze corect în contabilitate, astfel încât în 2018 să încaseze aceiaşi bani ca anul trecut, urmând ca actele adiţionale să le înregistreze în REVISAL în termenul legal de până la 31 martie. Abia după acel termen putem să ştim exact care este situaţia“.

La ce trebuie să fie atenţi angajaţii

Salariaţii din mediul privat vor vedea zilele acestea, când primesc fluturaşii pentru luna ianuarie şi când încasează lefurile, dacă acestea le-au scăzut sau nu. Angajatorii care aveau de gând ca, în contextul legislaţiei fiscale care prevede transferul de contribuţii sociale de la angajator la angajat, să le mărească salariile brute puteau să le fi înmânat angajaţilor actele adiţionale la CIM încă din decembrie sau pe parcursul lunii ianuarie, pentru a fi semnate de salariaţi. Dacă până acum angajatorul v-a dat să semnaţi actul adiţional la CIM, unde se vede majorarea salariului brut, atunci înseamnă că salariul net nu vi se diminuează. Dacă până acum angajaţii din mediul privat nu au semnat acele acte adiţionale, atunci cel puţin pentru luna ianuarie salariul net al acelor persoane va fi diminuat, din cauză că toate contribuţiile sociale se reţin doar din salariul angajatului de la 1 ianuarie 2018.

Angajatul plăteşte 45% din salariu la stat

Anii anteriori, când plata contribuţiilor sociale era suportată atât de angajator, cât şi de angajat, o persoană salariată cu contract individual de muncă activ, înregistrat în REVISAL, plătea la stat 32,5% din salariul său, iar restul era suportat de angajator.
De la 1 ianuarie 2018, salariaţii plătesc la stat 45% din venitul lor. Să exemplificăm. Anul trecut, o persoană care avea salariul net de 1.500 de lei plătea la stat din acel venit CAS (contribuţie la Pensii) de 10,5%, adică 220 de lei, CASS (contribuţie la Sănătate) de 5,5%, adică 115 lei, la fondul de şomaj ajungea 0,5%, ceea ce însemnau 10 lei, iar impozitul pe venit era de 16%, deci 249 de lei. Procentul total de impozite şi contribuţii suportat doar de angajat era de 32,5%, iar suma de plată la stat doar din partea angajatului era de 594 de lei. Restul de 22,75% era achitat de angajator. Concret, salariatul plătea la stat din salariul lui 594 de lei anul trecut, angajatorul achita încă 476 de lei, deci în total, 1.070 de lei ajungeau la stat, iar costul total cu salariul era de 2.570 de lei, din care 1.500 era netul încasat de angajat.
În 2018, pentru acelaşi salariu net de 1.500 de lei, salariul brut trebuie să urce la 2.508 lei, însă contribuţiile sunt suportate de angajat, astfel: CAS (25%) - reprezintă 627 de lei, CASS (10%) - înseamnă 251 de lei, iar impozitul pe venit diminuat la 10% - reprezintă 130 de lei. În total, din banii angajatului ajung la stat 1.008 lei, reprezentând 45% din venit, faţă de doar 594 de lei anul trecut (32,5% din salariul angajatului). Angajatorul mai plăteşte acum doar 2,25% la stat sub forma contribuţiei asiguratorie pentru muncă, în exemplul nostru fiind de 56 de lei. Aşadar, statul primeşte pentru acelaşi angajat 1.064 de lei pe lună de anul acesta, faţă de 1.070 de lei anul trecut, deci în scădere cu 6 lei, bani care rămân la dispoziţia angajatorului. Având în vedere că toate contribuţiile sociale sunt, de anul acesta, doar în sarcina angajatorului, de acum înainte, orice majorare a cuantumului contribuţiilor sociale va fi suportată de angajat, ceea ce se traduce prin scăderea salariului net al angajatului, dacă angajatorul nu îi măreşte brutul şi nu este obligat să o facă. Şi invers este valabil: orice scădere a cotei de contribuţii ar însemna ca salariul net să crească.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de Reaforma fiscala:
    Salariaţi, fiţi atenţi la fluturaşii din capu lu dracNEA!
    2018-02-12, 06:11:48 (adresa: 95.77.196.*)
  2. de Liviu:
    Timpul in care camionagii faceau Europa si International dar si National au trecut acum chiar sant profesionisti ,fara a fi fluent scris vorbit engleza si inca doua limbi de preferinta de circulatie internationala nu te mai angajaza nimeni plus minime cunostinte de mecanica adica mici reparati si intretinere nu de ingineri si nici de tehnicieni la nivel de maistri sau liceu auto adica inlocuit piese lichide detectare si reparare avari chesti marunte de orice baiat chiar si fara pregatire ce munceste la un service auto de 20-30 de ani si a invatat si el cate ceva gen diagnostic compiuterizat reglare geometrie vapsitorie tinichigerie reglare pistoane pompe senzori detecatre avari si reparare schimb si verificare lichide, tapiterie reparare PC programarea softului stergerea erorilor, testare auto, verificare noxe si inspectie ITP, tuning auto etc.
    2018-02-12, 14:47:02 (adresa: 90.95.0.*)
  3. de Liviu:
    La primul test pica 50% parcari manevrfe in parcare la al doilea inca 50% conducere circa o zi doua, si la al treilea inca 50% deci in final ca medie doar 12,5% reusesc dupa primele doua saptamani apoi urmeaza 3 luni perioada de proba si cea mai grea deobicei singur si curse deobicei cele mai grele cu masinile cele mai vechi in care alti 50% renunta sau sant dati afara, pt ca nu sant rapizi punctuali, fac greseli, incalca legea si vin amenzi la firma de mii de euro, accidente, asa ca in final doar 6,25% sant buni de soferi de tir sau autobuz si vor fi angajati restul isi irosesc timpul si banii degeaba, oricum conditie eliminatorie din start este sa cunosti scris vorbit engleza flunient si inca doua limbi straine de preferinta internationale gen italiana spaniola fraceza chineza rusa.
    2018-02-12, 14:47:55 (adresa: 90.95.0.*)
  4. de Liviu:
    Asa ca degeaba dai bani pe scoala de soferi in romania si pe spaga la examen ca oricum te pune la 3 probe una in parcare 30 minute parcari manevre si a doua in trafic 1-24 ore adica ca medie 4 ore si abea apoi la proba finala minim 2 saptamani in echipaj adica 80 de ore minim de condus si circa 4000km unde nu tb sa cumulezi mai mult de 15 greseli circa 1-2 greseli pe zi la 8 ore de condus, alfel zbori si oricum primele 3 luni sant de proba.
    2018-02-12, 14:49:04 (adresa: 90.95.0.*)
  5. de Liviu:
    Ala din echipaj nu se risca sa-si minta seful pt ca daca apoi rastorni tirul sau autobuzul cu oameni marfa face in jur de 500.000 euro si Tir sau autobuzul la mana a doua in jur de 250.000 euro adica 750.000 euro, nici un patron nu te va mai tine in firma nici o zi daca tu ii dai aviz favorabil unui analfabet care rastoarna tiru sau il zboara de pe un pod , nimeni nu te iarta pt o paguba de 750.000 euro minim, plus ca la asta se adauga cheltuieli de scoatere de pe strada si amenzi ce mai aduc inca 6000 euro minim paguba, plus ca firma mai pierde 7 zile pana gaseste un tir la inchiriat sau cumpara unul timp in care firma pierde 10.000 euro /zi adica 70.000 euro pe saptamana. In total paguba ajunge in jur de 800.000 euro minim asa ca nimeni nu ii va spune sefului ca tu esti OK cand esti varza.
    2018-02-12, 14:50:02 (adresa: 90.95.0.*)
  6. de Liviu:
    Majoriatea care care vin in romania sa ea carnetul de conducere vin ca aici toti analfabeti si inculti pot sa ea examenul teoretic se ea pe spaga 100 euro la instructor sau la un politai de la circulatie si iti da raspunsurile sau te programeaza la o zi si o ora unde dau pilosi si iti da raspunsurile pe o foaie, sau pun ei sa dea alti in locul tau, oricum din sistem de la servere se pot modifica rezulatele, desi ai cod de bare nu iti da voie sa te asezi unde vrei tu pt ca PC din sla se dau cu dedicatie adica stiu exact ce chiestionar pica si au deja raspunsurile, pai ce rost mai are codul de bare daca politistul iti spune la ce PC sa te asezi, la examenul practic la fel pe pilosi ii programeaza in zile diferite de exemplu sambata si duminica. Cei care vor sa urgenteze dosarul tb sa dea spaga 100 euro la instructori sala sau politisti rutieri ca sa dea totul urgent intr-o saptamna dac amai dau inca 100 euro ajung sigur sa ea examenul asa ca apoi cand ajung la compani straine aia ii testeaza si apoi minim 2 sapatamani ii pune in echipaj iar cel batran titularul ii spune patronului ce poama esti daca considera ca nu esti capabil ajungi in cel mai bun mod hamal, pasnic sau motostivuitor .
    2018-02-12, 14:50:48 (adresa: 90.95.0.*)
  7. de Liviu:
    De ce sa avem o tara de super dotati sa avem numai de prosti si daca se filmeaza si este minim 25 de min la B si 45 de minute la C, CE,D de ce sa nu poata da si in aceeasi zi sau in zile consecutive in aceesi saptamaa sau luna. Asfel si la categorile CE,D, C fiind o diferenta intre orele de condus si examenul practic de celputin 4 luni deci 120 de zile elevul ilegal de catre UE si NATO(S.U.A.), este fortat sa mai ea minim 15 ore de condus alfel pica sigur proba este filmata si este minim 45 de minute asta insemna minim 22 de km dar ca medie 26km , minim 8-10 intersecti si la ce trafic intens este in 45 de minute sigur greseste de 4 ori ca medie fiecre gresala nu este depunctata cu un punct cum se minte voit ci ca medie cu 6 puncate la 21 de puncate esti picat, asa ca daca ai 120 de zile adica cele 4 luni de pauza intre finalizarea scolli si ex. Practict esti fortat ca sa nu iti iesi din reflexe sa mai ei minim 15 ore de condus si la categoriele mari C, CE,D asta inseamna 1 milion pe ora pret minim deci 15 milioane in plus si daca dai C+CE+D asta inseamna 3x15 milioane minim =45 de milioane minim suplimentar dar atentie unele scoli si instructori pt ore suplimentare sau au ei tarife mai mari in jur de 1,5 milioane pe ora asa ca in loc de 45 de miliane de lei ajungi la 67,5 milioane de lei vechi in plus deci 1200 lire sau 1400 euro, asa ca este mai bine sa o faci in strainatate daca cunosti limba si ai unde sa stai 3-4 luni atat dureaza acolo si poti sa ei in acest interval toate categorile la un pret mediu de 2400 lire sau 2800 euro unele scoli in occident circa jumatate sau depinde de tara iti plateste statul scoala sau juma ca reconversie profesionala sau o firma care te sponsorizeaza ca apoi sa lucrezi la ei minim 2-3 ani la noi nu exista asa ceva.
    2018-02-12, 14:51:47 (adresa: 90.95.0.*)
  8. de Liviu:
    Daca vrei sa ai si E si D la cei un an jumate chiar doi ani mai trebuie adaugat E sau D pt ca cum am spus nu iti permite sa mergi in paralel cu amandoua(mafie legalizata, de ce nu poti merge si cu 5 categori daca teoreticul poti sa il dai la cerere in aceasi zi sau in decurs de 3-4 zile cate unul in aceeasi saptamana sau luna iar practicul in zile separate consecutive sau la fel in aceeasi saptamana sau luna, pt ca daca mafia nu ucide vointa spiritul si munca nu este mafie nu este terorism el trebuie sa creeeze hou teroare nesiguranta amanari si dezamagiri). Daca uni oameni sant dotati si pot merge simulan cu B, C, CE, D, de ce sa nu se permita bun nu vrei sa le dai voie sa dea toate ex practice in aceeasi zi le poate dat in aceeasi sapatamana sau luna consecutiv in zile diferite , ex. Teoretic se poate da la cerere la fel sau chiar in aceeasi zi nu omoara pe nimeni se da pe calculator.
    2018-02-12, 14:52:48 (adresa: 90.95.0.*)
  9. de Liviu:
    Va dau un exemplu carnetele de conducere din Romania, nu au valabiliate in UE si NATO(USA) decat 3 luni este o infratiune ca aliati trebuia sa aibe aceeasi valabiliate cat este pe ele , unele tari UE si NATO(SUA) nici nu vor sa il recunoasca diplomele de studii si vechimea in munca la fel cu transferul de pensie la fel. Alt exemplu de abuz frauda ale Mafiei Uniunea Europeana si NATO(SUA), este examenele auto programarea pt examenul teoretic se da peste minim 3-4 luni iar cel practic peste alte 3-4 luni practic pt categoria B si A dureaza scoala 2 luni minim +3-4 luni ex.teorie+3-4luni ex.practic in final ajungi la 8-10 luni si asta daca ei examenul din prima o data ajungi la 12-18 luni si iti expira dosarul si trebuie sa faci scoala dinou si sa dai si teoreticul dinou. Subliniez faptul ca dupa ce ai terminat orele de condus si pana la examenul practic se scurg 6-8 luni timp in care mai mult ca sigur ca ai uitat si nu mai ai dexteriatea , lucru care abuziv UE si NATO(SUA) FRAUDULOS TE OBLIGA SA MAI IEI MINIM ALTE 15 ORE DE CONDUS INAINTE DE EXAMENUL PRACTIC INSEMNAND 9 MILIOANE DE LEI VECHI MINIM. La varianta ca vrei sa devi sofer profesionist de Tir sau Autobuz trebuie sa ei C,E,D, acum lea defalcat abuziv desi poti sa le ei in aceeasi zi sau grupate pe trei zile consecutive sau in aceeasi saptamana, de ce ca sa pierzi la fiecare categorie cate 6-8 luni minim asta daca ei din prima alfel ajungi la 8-12 luni pe categorie. Adica ca ex. Te inscri pe 20 ianuarie 2018 dai teoreticul la politie dupa 5 luni de scoala 20 iunie 2018 la cat C apoi practicul peste 4 luni minim 20 octombrie 2018, apoi faci orele de condus E sau D nu iti da voie sa le faci concomitent, pe 20 martie 2019 dai ex. Teoretic la E sau D apoi practicul pe 20 agust 2019 , si uiteasa faci un an jumate sau chiar 2 ani si asta daca ei mereu din prima examenele daca nu mai adugi minim 3-4 luni ajungi la doi an sau chiar 3 ani.(timp in care iti expira examenul teoretic si doasarul si tb sa faci scoala de la zero si sa dai toate examenele si toate taxele, este o hotie legalizata).
    2018-02-12, 14:56:22 (adresa: 90.95.0.*)
  10. de Liviu:
    De cand Romania a fost trecuta fortat , fraudulos la Uniunea Europeana si NATO (S.U.A.), viata romanilor a devenit o teroare , nu mai au nici un fel de siguranta si securiate. Regimul de teroare si nesiguranta al Uniunea Europeana si al NATO (S.U.A.), a facut viata romanilor o sclavie si o tortura zilnica, lipsa locurilor de munca a unei salarizari decente si un program normal de 8 ore , plus nesiguranta zilei de azi si maine, munca la negru peste 60% din populatie iar restul expluatata cu ore suplimentare neplatite si sporuri salariale ne retribuite. Intrarea frauduloasa, fortata in Uniunea Europeana si NATO (U.S.A.) fara ca Poporul Roman sa fie consulat prin vot general a fost facuta fraudulos , fortata asfel Romania si romanii au ajuns sclavii Uniuni Europene si NATO(S.U.A.), drepturile la un prezent si viitor au fost anulate si s-a instaurat un regim de teroare cenzura si nesiguranta, in regimul comunist romanii aveau locuri de munca cu program de 8 ore aveau concedi libere , aveau joburi pe viata , aveau sigurataa zile prezente si viitorului, aveau toti joburi case conditi de trai acum sant doar sclavi , nici macar dreptul la petitie trasparenta si la opinie nu il mai au, massmedia din UE si NATO, musamalizeaza ,minimizeaza sau cenzureaza in totaliate adevarul saracia lucie din Romania impusa de UE NATO (SUA), deja 80% din teritoriul romanesc a fost instrainat strainilor, dar si din comert si economie moluri depozite banci hoteluri trusturi de presa si alte instatuti zacaminte minerale si petrolifere rafinari uzine, romanii au ajuns sclavi in propria tara. Cand eream in CR cu russia si statele comuniste romanii aveau educatie si formare profesionala gratuita acum dai sume imense si nu au diplomele nici o valoare sant lovite de nuliate si in tra si in strainatate , acum vor experienta minim 5 ani ca medie lucru imposibil si ii pacalesc pe tineri sa faca voluntariat 5 ani adica munca gratis fara a fi salarizati apoi ii dau afara sclavie moderna vb lui Papa Mobil (Papa de la Roma).
    2018-02-12, 14:58:28 (adresa: 90.95.0.*)
Adauga comentariul tau:
* Nume: Email:

* Mesaj:

caractere rămase.

Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

1 euro/litru benzina, ca inainte de guvernarea dra ...
Intre un sfert si o treime dintre cei mai titrati analisti financiari din Romania vad un curs euro de 5 lei spre finalul anului (sondaj)

si dupa montaj, le casam? vin cele noi, turk buss ...
RATB va dota cu aer conditionat 100 de troleibuze

Recomandare lucru pe net exclusiv: cautam persoane ...
Avenir Telecom a lansat telefoanele Energizer pe piaţa din România

Presedintele si premierul au fost declarati proeu ...
Contract intre doua firme ale Primariei Bucuresti pentru inchirierea unor corpuri de iluminat de 22.500 de euro

Bravo baieti!!!V-am vazut odata intr-un local pe P ...
The ŞlagărBusters - sau rememorarea hit-urilor trecutului într-o manieră amuzantă

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei: