Prima pagină:

PDF
Descarcă »


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Poate face fata sistemul de urgenta din Romania unui cutremur asemanator celui din 1977?

DA - Comentati ca sa explicati
NU- Comentati ca sa explicati
NU STIU/ NU RASPUND

Comentarii (24) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro



5 secunde - stiri instant



« Alte articole din categoria Economie

Ajutor de minimis sau piedică în calea IMM-urilor?

Economie - Afrodita Cicovschi / afrodita.cicovschi@curierulnational.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2013-08-28

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Termenele de demarare a depunerii cererilor de finanţare au fost amânate de patru ori în perioada 1 iulie – 28 august

Ghidul solicitantului a fost modificat pe şest, cu numai 36 de ore înaintea începerii sesiunii de depunere a cererilor de finanţare

Reprezentantul uneia dintre firmele care cer ajutorul de minimis a afirmat că se acceptă şi societăţi care au pierderi, în schimbul unei garanţii calculate netransparent

Modificările succesive aduse legislaţiei privind ajutorul de minimis acordat IMM-urilor, cumulate cu modificările aduse pe şest Ghidului solicitantului, cu numai 36 de ore înaintea începerii sesiunii de depunere a cererilor ar putea însemna că suplimentarea fondurilor destinate întreprinderilor mici şi mijlocii este doar praf aruncat în ochii acestora.

Citiți și Ajutorul de minimis, un haos de 500 mil. lei - VIDEO

 

Concret, termenul de demarare a sesiunii de depunere a cererilor a fost amânat succesiv de la 1 iulie, termen iniţial, la 16 august, 26 august, ultimul termen stabilit fiind astăzi 28 august. În plus, conform ultimei variante a Ghidului solicitantului, datată 26 august, condiţia de eligibilitate a proiectelor depuse de întreprinderile mici şi mijlocii, conform căreia acestea trebuiau să înregistreze profit în ultimii trei ani a fost abrogată, acceptându-se ca acestea să aibă pierderi sau să fie decapitalizate total sau parţial, cu condiţia depunerii unei garanţii (calculate nu se ştie pe ce ceriterii) simultan cu depunerea cererii de finanţare.

„Garanţia pe care au calculat-o consultanţii financiari ţinând cont de pierderile suferite de firma pe care o reprezint se ridică la aproximativ 50.000 euro, bani pe care au ar trebui să-i am la momentul depunerii cererii de finanţare. Având în vedere că ultimele modificări ale Ghidului solicitantului au fost aduse luni, 26 august, e greu de crezut că o firmă aflată în situaţia mea va putea procura banii pentru garanţie. Prevederile legate de eligibilitatea pentru ajutorul de minimis, conform căreia pot aplica doar firmele care au înregistrat profit în ultimii trei ani a fost abrogată, acceptându-se şi cele aflate în dificultate. Ne bucură această iniţiativă, dar timpul necesar procurării zecilor de mii de euro drept garanţie este prea scurt”, a declarat pentru Curierul Naţional, reprezentantul unei firme care va depune online cererea pentru obţinerea ajutorului de minimis.

Nu se poate dovedi că ai depus cererea online

O altă mare problemă pe care o vor întâmpina reprezentanţii firmelor care doresc să obţină finanţare este legată de faptul că, după depunerea on-line a cererilor de finanţare, asociaţii sau administratorii nu primesc niciun număr de înregistrare sau dovadă a efectuării acestui pas, Ministerul Finanţelor, urmând să publice în termen de două săptămâni lista firmelor admise şi ordinea în care se va face finanţarea.

„Formularul pentru depunerea cererii de obţinere a ajutorului de minimis, postat pe site-ul Ministerului Finanţelor, conţine o rubrică în care se completează codul CAEN, sediu, date generale despre proiect, dar nu are nicio rubrică în care să apară cel puţin numărul de înregistrare. Solicitantul finanţării nu are cum să ştie dacă cererea sa a fost înregistrată sau nu”, a afirmat sursa citată.

Nici în Ghidul solicitantului şi nici în ultima variantă a HG nr.


Stiri similare:

» Guvern: Ajutor de minimis pentru promovarea exporturilor
» Guvernul a majorat la 6 mil lei. ajutorul pentru apicultorii afectați de ploile din prima parte a anului
» Ajutor de minimis pentru stimularea investiţiilor efectuate de către investitori individuali - business angels

274/2013 nu se menţionează pe ce ceriterii se va stabili ordinea finanţării...

Justificare economico-financiară a dificultăţilor firmei

Conform ultimei variante a Ghidului solicitantului, întocmită la data de 26 august, cu numai două zile înaintea demarării procesului de depunere a cererilor de finanţare, în cazul în care solicitantului i-au crescut pierderile sau datoriile sau i-a scăzut cifra de afaceri, la momentul depunerii cererii de finanţare acesta trebuie să depună o justificare a situaţiei economico-financiare în care se află firma.

„În cazul în care din analiza situaţiilor financiare anuale corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat, reiese că întreprinderea înregistrează simptomele de: 1) creşterea pierderilor, 2) scăderea cifrei de afaceri, 3) creşterea stocurilor, 4) îndatorare crescută, 5) scăderea sau dispariţia activului net, se va lua în considerare, în procesul de soluţionare a Cererii de acord pentru finanţare, o justificare a situaţiei economico-financiare a întreprinderii realizată pe baza unei analize a evoluţiei acesteia în ultimii trei ani fiscali anteriori înregistrării Cererii de acord pentru finanţare. Întreprinderea solicitantă de ajutor de minimis anexează această justificare la situaţiile financiare corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat”, se arată în Ghid.

Criterii de eligibilitate

Conform Ghidului solicitantului, pot beneficia de ajutor de minimis întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data solicitării, următoarele condiţii: sunt înregistrate ca societăţi comerciale sau societăţi cooperative; se încadrează în categoria IMM-urilor; au sediul şi îşi desfăşoară activitatea în România; desfăşoară activitate economică; respectă plafonul pentru ajutoarele de minimis; prezintă un plan de investiţii pentru care se solicită finanţarea, cu evidenţierea cheltuielilor eligibile; prezintă un studiu tehnico-economic din care rezultă viabilitatea proiectului de investiţii şi eficienţa economică a întreprinderii solicitante în următorii 3 ani de la finalizarea investiţiei; prezintă un angajament ferm privind menţinerea locurilor de muncă existente la data înregistrării Cererii de acord pentru finanţare, precum şi crearea până la finalizarea investiţiei şi menţinerea, pe o perioadă de minimum 3 ani de la finalizarea investiţiei (cinci locuri de muncă, din care cel puţin două locuri de muncă pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni, în cazul unui ajutor de minimis de până la 100.000 euro, inclusiv; şapte locuri de muncă, din care cel puţin trei locuri de muncă pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni, în cazul unui ajutor de minimis de la 100.000 euro până la 200.000 euro, inclusiv; nu înregistrează debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat; nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare; nu intră în categoria "întreprinderilor în dificultate" potrivit prevederilor Cap. 2 secţiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei - Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 244 din 1 octombrie 2004; nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate.

 
  • Currently 4.33/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 4.3 din 6 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de Ana S.:
    Astazi 28.08.2013 s-a deschis mult trambitata sesiune de finantare pentru ajutor de minimis (organizata de ministerul finantelor). Sesiunea a fost deschisa ATENTIE 5 MINUTE timp in care serverul a fost blocat. Au fost cateva mii de firme care au facut proiecte au cheltuit bani grei si in 5 minute de agonie munca si banii lor investiti au disparut. Cum se poate asa ceva. Sa faci o aplicatie care chiar in ziua in care trebuie sa functioneze nu functioneaza. Ca sa faci asa ceva trebuie musai sa fii minister de finante. Altfel nu imi inchipui. Ne-au lasat sa ne batem pe niste bani fara nici o arma. Am avut de inscris 10 firme (lucrez la o firma de consultanta) si aplicatia nu a functionat in cele 5 minute cat a durat pana s-au epuizat banii. Credeti-ma trebuie sa fie trasi la raspundere cei care au facut asta. In mod sigur in minister au existat persoane care au facut inscrieri pentru cine a trebuit. Asta e clar. Se fura ca in codru direct in curtea ministerului.
    2013-08-28, 12:29:56 (adresa: 62.231.92.*)
  2. de Vali:
    Am incercat si eu dimineata. De pe trei calculatoare si trei retele diferite! Aplicatia a fost blocata de la bun inceput pana la 8:35 cand "s-au terminat banii" Cred ca a muncit domnul ministru impreuna cu echipa cu mare sarguinta sa termine lista celor privilegiati ! Ne-au prostit din nou! Cu girul ministerului si al ministrului! Blat in fotbal?! Uite si la Blat la guvern! Mai apare DNA sa verifice ceva? Luati-va gandul!
    2013-08-28, 13:11:09 (adresa: 93.114.167.*)
  3. de Geo anti limonada:
    Ati votat useleul ? Ati primit ce-ati votat !
    2013-08-28, 13:29:17 (adresa: 188.24.155.*)
  4. de Paula F.:
    Reprezint o firma de consultanta si am intampinat aceeasi problema ca si alte zeci sau sute de persoane. Nu am reusit sa deschidem cererea de inregistrare on-line. Toata platforma a fost blocata. In 5 minute s-a facut SHOPPING" de 500.000.000 lei!! A fost sau nu a fost un "TUN" si daca da, atunci cine a tras....?!
    2013-08-28, 13:56:54 (adresa: 86.126.226.*)
  5. de mihai:
    La atatea reclamatii de blat ,daca as fi DNA, as lua lista cu firmele care au reusit sa se inscrie si as controla care sunt conexiunile garantat nu va pierdeti timpul!!!!!
    2013-08-28, 16:25:58 (adresa: 85.186.255.*)
  6. de Viorica:
    Eu am reusit sa ma inscriu. intradevar a durat in jur de 3-4 minute cat am tot dat refresh - dar ma bucur ca am reusit!
    2013-08-28, 18:10:49 (adresa: 109.166.140.*)
  7. de Ciprian Adam:
    Se stia de la bun inceput ca nu vor fi doar 5 - 10 firme care se vor inscrie. Cat din ceea ce s-a intamplat a fost aranjat nu se stie, DAR cu un asa server.... Indiferent care a fost numarul de accesari pe secunda, nu avea voie sa se blocheze pagina... PS: Citisem pe undeva ca o firma de consultanta din Bucuresti a reusit recordul de peste 120 de firme inscrise... PPS: ...
    2013-08-28, 21:44:23 (adresa: 109.98.221.*)
  8. de Mircea:
    Am avut de depus noua proiecte. Am avut o taxa ca si consultant de 200 EUR / proiect pentru verificarea actelor, urmand ca inca 200 sa fie luata dupa inscrierea on line, si intocmirea planului de afaceri. Cheltuieli minime din partea firmelor in conditiile in care de la inceput in ghid era stipulat ca documentele erau necesare a fi valabile la data inscrerii la receptura M.F. In momentul deschiderii sesiunii, pana la 8:33 site-ul era blocat. Am avut doua locatii cu 7 calculatoare. Am reusit inscrierea unei firme. NU sunt de acord cu firmele de consultanta care au cules banii clientilor pe promisiuni desarte, si au luat imens de multi bani pentru intocmirea unor proiecte care nu erau necesar a fi intocmite. Cei care au fost la sedintele MF in teritoriu legate de minimis, si nu au pus intrebari stupide, au inteles ca MF tocmai acest lucru a incercat sa evite: cheltuirea banilor pe proiecte, inainte de a sti ca au banii alocati. Ideea de minimis era potentialul ajutor pentru toate firmele si sa nu se puna un criteriu legat de activitate, angajati etc. Acum firmele mari de consultanta care au luat miii de euro pe proiecte, de la sute de clienti, trebuie sa aiba o justificare pentru banii luati, ori nu pot justifica clientilor ca le-au facturat sume uriase pentru un proiect care nici macar nu ajunge la evaluare. Eu sunt multumit de procedura, nu sunt multumit de modul cum a decurs aceasta. Era previzibil ca se va bloca site-ul, fara indoiala.Cei care intreaba cum s-a reusit elaborarea listelor de castigatori in cateva minute, ii rog sa se informeze de la IT ca lista se poate elabora si on - line cu sisteme informatice si programe aferente bazelor de date. Ideea este ca daca se va relua procedura, banii vor fi tot aceeasi, se va rezolva problema aplicatiei si serverelor, sesiunea va fi deschisa doar 40 de secude maxim, timp in care se vor epuiza banii. Am reusit performanta de a completa un formular in 15 secunde. Pot spune ca la sesiunea urmatoare, daca va ramane aceeasi procedura, conditii mai bune din partea serverelor, voi inregistra garantat mai multe. Cu stima,
    2013-08-29, 11:10:31 (adresa: 188.26.113.*)
  9. de mariana:
    Eu am inregistrat cererea pt firma la care lucrez, de la biroul meu, din fata calculatorului. Nu este nimic adevarat din ceea ce se spune ca ar fi fost o lista preintocmita. Se stia ca aceasta va fi procedura si cred ca anularea nu este o solutie corecta cata vreme toti s-au inscris intr-o cvursa ale carei reguli erau cunoscute, ca si riscurile. Tot circul a fost de firmele de consultanta pt ca nu-si mai pot incasa comisioanele mari pt inscrierea proiectelor. Cred ca ar trebui sa protesteze si firmele care s-u inscris nu doar cele care nu au reusit acest lucru, pt ca in momentul acesta noi suntem cei nedreptatiti.
    2013-08-29, 12:10:21 (adresa: 89.122.76.*)
  10. de g:
    Sunteti mai incuiati decat parintii vostrii!!!!,evident ca jumuleala a minim 1000 de euro pe care o primiti de la firmele de consultanta o si meritati.Bugetul nu are surse de finantare pt planurile de afaceri facute pe genunchi in fata calculatorului sau copiind unul de la altul.
    2013-08-29, 13:11:35 (adresa: 79.117.218.*)
  11. de Andrei B:
    Si eu am reusit inregistrarea proiectului in mod corect si la fel ca altcineva mai sus zic: a fost prost organizat dar nu e corect sa se anuleze. De sa sufar eu? Sa fie dat afara directorul directiei responsabile de minimjs pentru proasta gestiune. Perdant ij au fost cei care (la fel ca alta persoana care a comentat mai sus) avea de inregistrat 9 sau, am vazut pe alt site, 30 de proiecte, adica consultantij low-cost cu proiecte pe banda rulanta. Eu cred ca mai corect a fost asa ca am reusit si eu sa imi inregistrez un proiectel decat consultantii pe banda rukanta cate 30 de proiecte. E un mare abuz anularea, favorizeaza consultantii low cost.
    2013-08-29, 23:17:37 (adresa: 109.166.143.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

am mare incredere ca dragnea&co vor face parnaie! ...
Premierul Grindeanu despre evaluarea lui Lazăr și Kovesi: Am mare încredere în domnul ministru Toader

rusia se implica, dintotdeauna, si in bulgaria! ...
Rusia se implică în alegerile din Bulgaria

culmea emanciparii: tigani cu bona filipineza ...
Marian Vanghelie a depus o plângere la adresa bonei filipineze

Aceste evenimente proeuropene ale USA si miscari ...
Generalul Scaparrotti vrea mai multe arme în Europa pentru descurajarea Rusiei

Incredere intre doi tavarascii, doua nulitati, unu ...
Premierul Grindeanu despre evaluarea lui Lazăr și Kovesi: Am mare încredere în domnul ministru Toader

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Diverse:Stare vreme

Vremea:
Acum: °C.
La noapte: °C.
Mâine: °C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta lei
USD: Tendinta lei

Radio Sud

Alege TV

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Opinii

Eveniment

Economie

Finante Banci

Piata bursiera

Actualitate Companii

Specializat

Politic

Economie mondiala

Business Style

Actualitate