Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Considerați normal să plătiți vizita la medicul de familie?

Da
Nu
Casa de Sănătate trebuie să intervină

Comentarii (9) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Auto

Primăria Capitalei vrea o nouă taxă auto

Auto - Mădălin Iulian Mihai
(citeste alte articole de acelasi autor »)



sursa foto: independent.md

Data adaugarii: 2018-02-14

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:



O şedinţă privind Planul de Calitate al Aerului a fost organizată, luni, de Primăria Capitalei, în care au fost prezentate principalele măsuri pe care Municipalitatea vrea să le pună în practică pentru a reduce efectele poluării. Traficul este principala sursă de poluare, după cum spun oficialii primăriei.
Cea mai mare pondere în ceea ce priveşte poluarea din Bucureşti o reprezintă traficul foarte aglomerat, urmată de încălzirea rezidenţială, iar principalii poluanţi din cauza traficului sunt oxizii de azot, benzenul şi monoxidul de carbon.
Autoritatea pentru Transport Bucureşti-Ilfov (ATBI) intenţionează să introducă o taxă de tranzit pentru centrul Capitalei, după modelul German, care ar urma să fie plătită de maşinile cu Euro 5 şi Euro 6, dar şi de cele electrice. În zona delimitată de Piaţa Victoriei, strada Mihai Eminescu, strada Traian, Parcul Carol, Izvor şi Strada Buzeşti, maşinile poluante nu vor avea acces nici măcar contra unei taxe.
Introducerea taxei de acces în centru, modernizarea reţelei de străzi, modernizarea parcului auto RATB, eliminarea locurilor de parcare fără taxă şi a parcărilor ilegale, prioritizarea transportului public prin benzi unice, sau amenajarea de piste pentru biciclete sunt doar câteva dintre măsurile propuse de Primăria Capitalei în planul integrat de calitate a aerului.
“Aş merge mult pe sistemul din Germania în care de fapt nu intră maşinile care poluează. Nu este o suprataxare, ci este o limitare a maşinilor. Care sunt zonele unde poţi să staţionezi, şi există de fapt indicatoare, acolo să plăteşti. Să poţi să plăteşti parcarea cu telefonul, să poţi plăti cu sisteme moderne, să implementăm şi noi sisteme moderne de plată, la Sibiu la Cluj deja sunt oraşe care funcţionează”, spune Aura Răducu, director executiv Autoritatea de Transport Bucureşti-Ilfov, pentru incont.
ştirileprotv.ro.
Dacă această regulă ar intra în vigoare, 82% dintre maşinile cu motoare pe benzină şi 74% dintre maşinile cu motoare diesel înmatriculate în Bucureşti nu ar mai avea acces în zona centrală, după cum spun oficialii ATBI.
„În ceea ce priveşte traficul rutier, trebuie luate măsuri de fluidizare a circulaţiei, de stimulare a utilizării transportului public, fie prin măsuri la nivelul Metrorex, de implementare şi de îmbunătăţire a actualului sistem, sau măsuri legate de înnoirea parcului auto la RATB”, a declarat Ioana Şuteu, şefa Serviciului de Monitorizare a Calităţii Mediului din cadrul PMB.
Alte proiecte pentru reducerea poluării
-         Modernizarea parcului auto RATB prin achiziţionarea a 400 de autobuze noi Euro 6.
-        Achiziţionarea de mijloace de transport electrice, la standarde europene, moderne şi nepoluante pentru dotarea transportului public de călători - 100 tramvaie noi, 100 troleibuze noi, modernizarea a 100 de tramvaie în funcţiune, şi introducerea a 100 de autobuze electrice din care 42 autobuze vor fi folosite în zona centrală a capitalei. Prin aceste măsuri numărul de călători va creşte cu aproximativ 30%, spun reprezentanţii municipalităţii.
-        Finalizarea în 2018 a liniei de metrou Magistrala 5 Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei - 7 km, 10 staţii, 1 depou - urmează a restructura în totalitate transportul într-unul dintre cele mai mari cartiere din capitală. Se estimează o reducere a traficului cu maşini particulare de cel puţin 20%;
-         Realizarea de piste de bicicletă (30 km) pe principalele bulevarde ale capitalei; Introducerea unui sistem de transport public cu biciclete (crearea de staţii de închiriere, parcări şi  achiziţionarea de biciclete  pentru utilizare de către public care se materializează în anul 2018- prin acordarea a 30.000 de vouchere pentru locuitorii capitalei);
-         Asigurarea priorităţii pentru transportul public de călători prin realizarea a 8,4 km de bandă unică;
-        Extinderea regimului obligatoriu de plată a  parcărilor la nivelul  întregului teritoriu al municipiului Bucureşti coroborat cu aplicarea unor sancţiuni complementare pentru staţionarea neregulamentară (similar zonei centrale);
-         Aplicarea măsurilor de modernizare a sistemului de termoficare şi cogenerare - se vor moderniza 11 centrale termice de cvartal, prin dotarea cu cazane cu arzătoare cu emisii reduse de NOx, pentru care s-a considerat o eficienţă de reducere a emisiilor proprii de NOx de 40%.
-         Demararea proiectului Centură Verde a Municipiului Bucureşti, realizarea unui inel verde prin reîmpădurire pe anumite porţiuni a terenurilor din jurul capitalei;
„Planul de calitate a aerului a fost întocmit având în vedere măsurile, investiţiile preconizate prin Planul de Mobilitate Durabilă şi prin toate planurile care vizează dezvoltarea Bucureştiului. Astfel, a trebuit să corelăm toate măsurile cu cele de transport sau cu acţiunile de mediu, cu strategia de dezvoltare a serviciului de salubrizare, cu planul de acţiune de reducere a zgomotului, înnoirea parcului auto şi creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe”, a precizat Ioana Şuteu, citată de Mediafax. 

 
  • Currently 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 3.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Adauga comentariul tau:
    * Nume: Email:

    * Mesaj:

    caractere rămase.

    Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    1 euro/litru benzina, ca inainte de guvernarea dra ...
    Intre un sfert si o treime dintre cei mai titrati analisti financiari din Romania vad un curs euro de 5 lei spre finalul anului (sondaj)

    si dupa montaj, le casam? vin cele noi, turk buss ...
    RATB va dota cu aer conditionat 100 de troleibuze

    Recomandare lucru pe net exclusiv: cautam persoane ...
    Avenir Telecom a lansat telefoanele Energizer pe piaţa din România

    Presedintele si premierul au fost declarati proeu ...
    Contract intre doua firme ale Primariei Bucuresti pentru inchirierea unor corpuri de iluminat de 22.500 de euro

    Bravo baieti!!!V-am vazut odata intr-un local pe P ...
    The ŞlagărBusters - sau rememorarea hit-urilor trecutului într-o manieră amuzantă

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei: