Cumpara acum
Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Auto

Tuningul de la A la Z

Auto


Tuningul de la A la Z

Data adaugarii: 2003-05-10

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Tuningul reprezinta modificari aduse unei masini de serie cu scopul de a-i mari performantele. Modificarile pot fi diferite: la motor, la cutia de viteze, la stabilitate, la directie etc.
Aceasta inseamna tuning-ul. Este pueril sa zici ca ti-ai “tunat” masina doar pentru ca ti-ai pus niste spoilere (rareori aceastea imbunatatesc coeficientul aerodinamic, majoritatea fiind facute “ochiometric”), dar sub capota zace aceeasi ruginitura de 4 liniar cu micutul sau carburator monocorp, acelasi batraior ca si concept ax cu came in carterul de fonta.
Nu este o regula ca tuningul la motor inseamna neaparat alezari de cilindri si/sau pistoane, modificari dupa calcule laborioase a axelor cu came dupa o noua lege de distributie (chestii destul de stufoase si in general greu de realizat cu mijloacele din Romania), ci poate insemna instalarea unui nou carburator sau modificarea jigloarelor si/sau a difuzoarelor celui existent.
Mai poate insemna asigurarea unei treceri mai bune a amestecului inspre cilindri prin folosirea fenomenului de supraalimentare acustica sau evacuarea mai buna a gazelor arse tot prin acelasi fenomen, prin aceasta marind nu numai puterea motorului, ci si raspunsul lui la o anumita turatie.
Nu uitati ca majoritatea acestor modificari puteau fi facute de fabrica, dar in detrimentul profitului (cine s-ar fi apucat sa lustruiasca galeriile de evacuare sau sa elimine profilele bielelor rezultate dupa turnarea lor?).
Cati dintre noi ar fi cumparat o masina care sa consume 28 litri %, dar sa “faca” un BMW 320 de la stop (patru carburatoare dublu corp de Alfa 33, motor comprimat...)
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    CUBA 4/8 ILIE 4/8; CU.B.A. CU-Creierul, B-13 Enori ...
    Cuba și-a modificat Constituția. Este recunoscută economia de piață, dar «nu va exista un viraj capitalist»

    dancila este de unica folosinta pentru infractorul ...
    Vizita ministrului Sanatatii si a ministrului Finantelor Publice la Constanta

    erata:de stiut cuM..,; ,,monedei "(societatii) ...
    Cuba și-a modificat Constituția. Este recunoscută economia de piață, dar «nu va exista un viraj capitalist»

    adica intorc societatea cubaneza la 180°inapoi ,l ...
    Cuba și-a modificat Constituția. Este recunoscută economia de piață, dar «nu va exista un viraj capitalist»

    deja in Anglia este seceta si cu interdictia oblig ...
    Noi achiziţii în apărare: Alte 5 avioane de tip F-16 ar urma să intre în dotarea forţelor armate române

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Opinii

    Eveniment

    Economie

    Actualitate Companii

    Specializat

    Politic

    Economie mondiala

    Auto