Cumpara acum
Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Auto

Spre satisfactia fanilor „cartonului presat“

Trabantul reinvie in Africa de Sud

Auto - Adina Alexe
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Trabantul reinvie in Africa de Sud

Data adaugarii: 2003-05-10

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Compania Trabant, producatorul masinii din fibra de sticla comparata adesea cu o cutie de conserve, ar putea revolutiona lumea auto din oraselele africane, informeaza „The Times“. Acest anunt urma sa fie facut la Frankfurt, orasul „natal“ al simpaticului autovehicul.

De la Sputnik, la Africa

Modelul a fost lansat in Germania de Est, in 1957, odata cu lansarea in spatiu a satelitului Sputnik. Ambele evenimente erau menite sa semnaleze instalarea socialismului modern. In 1989, multi nemti din partea de est a tarii isi conduceau Trabantul printre ruinele zidului Berlinului. Anii ce au urmat au adus foarte putine imbunatatiri masinii ce incepea sa devina o metafora a vechiului sistem. In prezent, insa, inginerii redescopera avantajele masinii cu motorul in doi timpi si cu carcasa fabricata dintr-un amestec mic de fenol si fibra de sticla, cunoscut drept Duroplast. Specialistii in domeniul dezvoltarii din cadrul fabricii Sachsenning, devenita insolvabila, promoveaza modelul AfriCar, un Trabant usor adaptat ce ar putea transporta de la fructe, legume si materiale usoare de constructii pana la o familie de patru persoane. Destinatia initiala a modelului AfriCar este Africa de Sud, estimarile privind vanzarile fiind de aproximativ 3.000 de unitati (la un pret de 2.100 de lire sterline bucata). Noul automobil ar deveni, astfel, cea mai ieftina masina de pe piata africana.
14 ani de asteptare
Trabantul a devenit celebru in timpul regimului comunist, cand amatorii de astfel de modele trebuiau sa astepte pana la 14 ani pentru a le fi livrat. Piesele de schimb se gaseau cu greu, iar soferii erau nevoiti sa efectueze singuri reparatiile. Trabantul era cea mai simpla masina dintre toate: nu avea placute de frana, radiator, filtru sau pompa de ulei. Soferii se vedeau nevoiti sa aiba, pe langa roata de rezerva si un... motor de rezerva.
Masina era, deci, zgomotoasa, dar si ieftina.
Specialistii privind dezvoltarea prezinta deja noul proiect in cadrul Forumului Economic si incep sa stranga bani pentru investitii in vederea completarii studiului de fezabilitate.
Studiul ar urma sa fie gata pana anul viitor. Noul model AfriCar este deja promovat ca versiunea africana a modelului T al lui Henry Ford. Daca va fi acceptata, ideea ar putea schimba optiunile de transport ale unui intreg continent. Ar putea salva, de asemenea, fabrica Trabant. Proiectul fascineaza intreaga Germanie, amintind oamenilor ca nu tot ceea ce a fost produs in timpul comunismului este sortit autodistrugerii. Sentimentul traverseaza cele 80 de cluburi Trabant din Germania, membrii acestora incercand sa recupereze o parte din trecutul lor. Noile aprecieri starnite de istoricul Trabant deriva din simplitatea masinii. Produsele simple fabricate intr-un moment dificil pentru o natiune sau alta se dovedesc a fi cele mai bune solutii pentru tarile cu conditii geografice... precare.
„Trabi“ decapotabil, o moda in Germania
„Nu este vorba despre o «reinviere» a Trabantului“, spune Ronean Winkler, director de dezvoltare. „Este vorba de preferinta logica pentru produse mai putin sofisticate in comparatie cu cele de inalta tehnologie“, continua acesta. Gerhard Franz, directorul unei companii de comert electronic ce vinde produse est germane, spune, la randul sau, ca afacerea este infloritoare. „Peste o treime dintre clientii nostrii sunt vest germani“, adauga Franz, negand faptul ca ar profita de pe urma nostalgiei est germane. Trabantul mai poate fi intalnit, inca, pe strazile din Germania si Europa de Est. Multe dintre aceste modele au fost transformate, insa, in masini sport decapotabile. Privit de multe ori ca o gluma, Trabantul ramane, totusi, o masina practica, ce poate fi parcata cu usurinta si care consuma putin. Modelul reprezinta stilul de viata al celor care vor sa demonstreze ca nu se grabesc. Primul model Trabant (F8) a fost construit de compania est germana de stat IFA, in 1949, purtand numele companiei. Primul autovehicul denumit Trabant, modelul P50, a aparut in 1957. Modelul Trabant P601, fabricat in 1964, a continuat sa fie fabricat timp de 30 de ani
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    NATURA 15 Dumnezeu 15; natura 11 Hristos 11, Maria ...
    “Natura Altfel”, un nou proiect FTMB

    Pupincuristul asta de Ivascu este ministrul tipic ...
    Se cere demisia ministrului Culturii, George Ivaşcu

    Rectificare - Iar industria este construita de cat ...
    Ziua Națională a Contabilului Român - o țară, o economie nu pot avansa fără specialiști

    Ce anume mai contabilizati, din patrimoniul tarii, ...
    Ziua Națională a Contabilului Român - o țară, o economie nu pot avansa fără specialiști

    adica eliminarea politiei rutiere si examen fara s ...
    Modificare BOMBĂ a Codului Rutier: Nimeni nu mai scapă doar cu o amenda!

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Radio Sud

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Opinii

    Eveniment

    Economie

    Actualitate Companii

    Specializat

    Politic

    Economie mondiala

    Auto