Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeți că pedepsele pentru violatori ar trebui crescute?

Da
Nu
Pedepsele actuale sunt corecte
Nu stiu, nu mă interesează

Comentarii (4) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro




« Alte articole din categoria Actualitate

Mai sunt românii interesaţi de cultură?

Actualitate - Andreea Andrei
(citeste alte articole de acelasi autor »)



foto: icemtl.ro

Data adaugarii: 2018-05-15

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

 

Luni, 14 mai, în Foaierul Ministerului Culturii, Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală a lansat studiul anual ,,Barometrul de Consum Cultural 2017. Cultura în pragul Centenarului Marii Uniri: identitate, patrimoniu și practici culturale”.

Pentru a surprinde modul în care societatea românească se poziţionează faţă de propria cultură, identitate şi istorie (înţelegând prin aceasta formele sale explicite, patrimoniul cultural material şi imaterial), autorii studiului au pornit cercetarea de la o triadă conceptuală, şi anume individualitate-comunitate-societate. Într-o societate în care informația e putere, iar datele statistice sunt elemente-cheie în orice proiect, strategie sau politică publică, Barometrul de Consum Cultural oferă o cunoaștere aprofundată a modului în care sunt primite de populație creațiile și serviciile culturale, oferă o înțelegere a nevoilor, așteptărilor, comportamentelor și valorilor populației generale.

Prin această ediţie, Barometrul doreşte să pună la dispoziţia specialiştilor din sectoarele culturale şi creative informaţii relevante despre dinamica valorilor şi a practicilor din societatea românească contemporană şi o cunoaştere aprofundată a valorilor, percepţiilor, comportamentelor, nevoilor şi aşteptărilor populaţiei. De asemenea, studiul atrage atenţia asupra câtorva puncte sensibile ale formelor de manifestare culturală. Unele sunt legate de valori, altele de sentimentul de identitate culturală, iar altele de practici şi gusturi manifestate.

Ediția din 2017 a Barometrului aduce în prim-plan capitolul dedicat Centenarului Marii Uniri, în care prezintă elementele de identitate națională, așteptările populației privind evenimente comemorative, dar și interesul declarat al respondenților de a participa la evenimente culturale dedicate Centenarului Marii Uniri. Volumul conține, de asemenea, două capitole de analiză ale patrimoniului cultural, deopotrivă material și imaterial. Celelalte capitole ale volumului sunt dedicate comunităților de consum public, consumului cultural non-public, culturii digitale și consumului de internet.

În ceea ce priveşte metodologia Barometrului, studiul se bazează pe un sondaj de opinie realizat de operatorul Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie în perioada 28 septembrie-22 noiembrie 2017 pe un eşantion naţional de 1.300 de persoane cu vârsta de 18 ani şi peste. În plus faţă de eşantionul naţional, am inclus şi un supliment de 400 de chestionare aplicate în Bucureşti. Marja teoretică de eroare la nivelul întregului eşantion a fost de + / - 2,7% şi de +/ - 4,3% la nivelul eşantionului pe capital, la un nivel de încredere de 95%.


Principalele teme ale chestionarului au fost: Consumul cultural public şi Consumul cultural non-public, ca module standard şi modulele privind Identitatea Naţională şi Centenarul Marii Uniri, Patrimoniul Cultural Material, Patrimoniul Cultural Imaterial, Cultura în format digital.

„În Bucureşti, întrebaţi ce le trece prin minte când aud Centenar, 60% au răspuns «Nimic». Deci, pentru peste jumătate dintre români, Centenarul nu evocă nimic”, a declarat antropologul Vintilă Mihăilescu.

„Noi nu am avut o campanie prealabilă cu privire la Centenar. (...) Nu trebuie să acuzăm oamenii, să râdem de ei, că nu ştiu”, a precizat el, adăugând că este o „vină” comună. Acest fapt reflectă probleme mari la nivelul întregii societăţi’’, a explicat profesorul universitar Dumitru Borţun.

„Dacă vrem o strategie culturală care să nu se schimbe la fiecare schimbare de miniştri, ştiu că ei se schimbă des, atunci cunoaşterea realităţii, a ceea ce cetăţenii aşteaptă de la sistemul cultural, este necesară”, a declarat consilierul prezidenţial Sergiu Nistor.

,,Perseverența noastră în a ne păstra luciditatea în fața manifestărilor culturale, în a oferi dovezi numerice legate de impactul public și insistent pentru o rațională administrare a ofertei culturale ne pun deseori în postura unor nejucători pe piața culturală. Obligați la neutralitate într-un război pe care l-am dori mai mult decât orice câștigat de Cultură, ne străduim să pledăm pentru cercetare și conceptualizare, singurele mijloace care pot readuce acest domeniu la locul meritat în societate. De multe ori, glasul nostru nu este destul de puternic. De multe ori limba în care vorbim este prea stranie. Un singur institut care afirmă permanent că e nevoie de o schimbare de paradigmă în abordarea Culturii, o singură organizație care afirmă că fără direcții, politici și strategii sectoriale se pune în pericol fiecare embrion de creativitate artistic și cultural pare să fie prea puțin. Ar fi nevoie de aproape toți profesioniştii acestui sector ocupațional”, au conchis Carmen Croitoru şi Anda Becuţ Marinescu, autorii studiului.



Despre Barometrul de Consum Cultural

Barometrul de Consum Cultural este un sondaj reprezentativ, scopul său fiind descrierea și analiza sectorului cultural din România în ceea ce privește nivelul consumului cultural. Principalele obiective ale studiului sunt măsurarea gradului de adecvare al infrastructurii de distribuție a bunurilor culturale la nevoile populației, măsurarea consumului și a participării culturale, măsurarea nevoilor culturale ale populației, identificarea preferințelor și a comportamentelor de consum cultural. Printre problematicile abordate în cadrul studiilor se numără: infrastructura de distribuție a bunurilor și serviciilor culturale, patrimoniul cultural, infrastructura culturală privată, capitalul cultural, bugetul alocat consumului cultural și modul de petrecere a timpului liber în rândul populației din România.





















 

 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 2 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de Trei la leu si-una degeaba:
    Invatam la economie politica , pe vremuri de piramida nevoilor si unde in primele nivele se afla hrana , adăpostul si siguranta . Apoi urmau la alte nivele cultura si alte forme elevate de existenta . Într-o societate eminamente speculativa unde viata este dictata doar de ban , poti sa ai si o cultura identica unde specula culturala este dictata de cei ce se pricep si la specula economica . Speculantii sunt cei ce pun in practica astăzi gândirea economico-sociala din laboratoarele de la nivel International pentru Romania . Noi suntem astăzi ce a ce ieri auzeam dar nu credeam si anume : forta de munca ieftina , colonie pentru desfacerea marfii , rezervor pentru resurse ieftine , o super desfacere pentru credite pe persoana fizica la super costuri si comisioane , o tara in care daca nu te-ai dus la scoală de militie ti-ai ratat viata etc . Cultura astăzi este eminamente in buzunar , nu mai are strofe si rime ci doar zerouri . Fără număr patroane !
    2018-05-15, 08:37:11 (adresa: 79.118.40.*)
  2. de Miha:
    "leule degeaba" puti a academie "fane ideologu" de la o posta ; nimic nou sub Soare, doar comunistii infierau specula, cum ca ar fi unealta diavolului ! Dar de ce sa ne miram, cand la ciolanele puterii sunt urmasii suzanei gadea, ce "taia si spanzura" pe oricine devia de la linia de partid, sa ne aducem aminte procesele celor ce aderau la meditatia transcendentala... Lachei si ciraci ai culturnicilor comunisti , cum e greierele tudor gheorghe, continua sa infiereze cultura occidentala dorind intoarcerea la jalnicul cenaclu "flacara" ,laborator al spalarii pe creier a tinerei generatii. Muzica de jazz si rock, cinematografia SF sau de arta de la Cannes, poezia si literatura anglo-saxona (Walt Whitman sau Ursula Leguin samd) au fost si au ramas infierate de acesti manipulatori neluati vreodata de guler... Ipochimeni ca cel de mai sus cred ca romanii uita ultimii ani ai ceausismului cand deasupra primelor nivele (hrana ,adapost si siguranta) nu mai exista NIMIC ! Militia spirituala a partidului, cenzura (ce l-a umilit pe marele regizor Lucian Pintilie) functiona nestingherita, iar acum pesedimea incearca sa ne traga inapoi cu 70 de ani ! "Era Ticalosilor" , a lui Marin Preda ,s-a intors !
    2018-05-15, 10:37:29 (adresa: 188.24.142.*)
  3. de vasilisca, krpa lu daddy:
    he-he! 20-20! dupa 9 ani la bruxeles!
    2018-05-15, 14:12:09 (adresa: 83.103.229.*)
  4. de DRACnea sa va ia PiSD-eilor:
    Doar de agriCULTURA
    2018-05-15, 19:17:24 (adresa: 95.77.196.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

Dacă Sistemul Juridic e defect în 0glindă : Dem ...
Analist american: „E vremea să facem curat în România! SUA trebuie să sancționeze clar politicienii români corupți şi să elimine astfel influenţa lui Putin”

decat 2900 de milioane de euro am scos, din romani ...
Ți-ai făcut ITP-ul?Acum poți rămâne fara masina!

carmen dan spune un banc, dancila rade, dar nu int ...
Cine gestionează şi răspunde pentru pesta porcină

daca nu scoti 2900 lei si suspendarea inmatricular ...
Ți-ai făcut ITP-ul?Acum poți rămâne fara masina!

3 pupa l n dorsala pe bufonul din latul habspurcic ...
Analist american: „E vremea să facem curat în România! SUA trebuie să sancționeze clar politicienii români corupți şi să elimine astfel influenţa lui Putin”

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Eveniment

Economie

Fonduri Europene

Actualitate Companii

Politic

Business Style

Actualitate