Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (5) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Actualitate

Scade valoarea brandului România

Actualitate


Sursa foto: gcnordic.net

Data adaugarii: 2017-10-11

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Brand Finance a făcut public, pe 9.10.2017, un nou raport privind situaţia brandurilor din întreaga lume. Raportul Brand Finance Nation Brands 2017, publicat de Brand Finance, face referire şi la situaţia brandului România pe parcursul anului 2017.
Pe lângă referirile pe care raportul le face la ţara noastră, se mai aduc în discuţie şi situaţia celor mai mari branduri din SUA, Asia, Europa, dar şi viitorul brandului britanic, care va depinde în mod direct de negocierea termenilor acordului Brexit.

Chiar dacă raportul Brand Finance Nation Brands 2017 prezintă brandul România ca fiind în scădere, ţara noastră a înregistrat în august 2017 o creştere cu 3,8% a numărului de cazări în unităţile turistice. Comparativ cu luna august 2016, în luna august 2017 la punctele de frontieră s-au înregistrat creşteri atât la sosirile vizitatorilor străini cu 19,6%, cât şi la plecările în străinătate ale vizitatorilor români cu 34,4%.
Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică în luna august 2017 au însumat 1693,9 mii, în creştere cu 7,8% faţă de cele din luna august 2016.

Alte aspecte pe care Brand Finance le aduce în discuţie prin raportul Brand Finance Nation Brands 2017:

• Forţa brandului România a scăzut cu 5%, respectiv de la A+ la A
• Dominaţia SUA, cel mai valoros brand de naţiune, pusă sub semnul întrebării de efectele preşedinţiei Trump
• China este brandul cu cea mai mare creştere în valoare absolută (3.100 miliarde $)
• Brandurile de naţiune din Asia cresc, pe când Europa stagnează
• Naţiunile din sudul Europei cresc în valoare, refăcute după criza Eurozone
• Viitorul Brand Britain depinde de cum va negocia guvernul termenii acordului Brexit
• “Urzeala Tronurilor” aduce o creştere-record de 83% pentru brandul Islanda
• Singapore reţine titlul de cel mai puternic brand, pe măsură ce continuă să investească în cetăţenii săi.

În recunoaşterea influenţei crescânde a imaginii naţionale asupra succesului brandurilor de corporaţie sau de produs, Brand Finance a evaluat cele mai valoroase 100 de branduri de naţiune în 2017.

Brandul România

Forţa brandului România a scăzut cu 5%, respectiv de la A+ la A, ţara coborând două locuri până pe poziţia 49 în clasamentul Brand Finance 2017 - chiar dacă creşterea record a produsului intern brut (PIB) şi un curs favorabil de schimb USD/RON au determinat o creştere în valoare absolută a valorii brandului la 175 miliarde USD.
“Paşii înapoi în faţa corupţiei, diminuarea capacităţii de atragere şi retenţie a talentelor din orice domeniu, precum şi confuzia cadrului legislativ au contribuit la scăderea forţei brandului România în ultimul an. Astfel, creşterea economică nu este convertită în potenţial de dezvoltare, iar factori cum sunt cei menţionaţi, care trag România în jos, trebuie adresaţi imediat pentru a pregăti brandul de naţiune pentru un posibil context economic mai puţin generos”. Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România.

Efectul Trump

Cu o valoare de 21.100 miliarde de dolari, USA rămâne cel mai valoros brand de naţiune al lumii, dar creşterea de numai 2% ameninţă dominaţia sa pe termen lung.
Stagnarea valorii brandului USA poate fi atribuită unor încercări macroeconomice, cum ar fi pensionarea generaţiei “baby boomers”, care a contribuit la o creştere mai scăzută a PIB-ului decât în precedentele reveniri din criză.
Pe de altă parte, percepţia asupra preşedinţiei Donald Trump nu ajută nici ea Brand America. Administraţia Trump este văzută ca impredictibilă, şi chiar dacă promisiunile de facilităţi fiscale pot creşte investiţiile străine pe termen scurt, dificultăţile de implementare legislativă vor face să dispară încrederea investitorilor.
Imaginea Americii în lume este de asemenea diminuată.
Politica militară în Orientul Mijlociu şi Asia, închiderea graniţelor pentru imigranţi şi refugiaţi, şi retragerea din angajamentele privind contracararea schimbărilor climatice au fost de natură să submineze profilul de lider global al Statelor Unite. Recuperarea acestei influenţe în viitorul imediat este improbabilă.

Creşterea brandului China

Conform studiului Brand Finance Nation Brands, China este brandul de naţiune cu cea mai rapidă creştere în 2017 în cifre absolute, cu o creştere de 3.100 miliarde de dolari faţă de anul precedent. Această creştere anuală este egală cu valoarea totală a brandului UK, ceea ce ilustrează magnitudinea avansului Chinei.
În termeni relativi, valoarea brandului China a crescut cu 44% în ultimul an, cu un ritm de 20 de ori mai rapid decât brandul USA - care încă valorează dublu, dar o creştere susţinută a Chinei ar putea să micşoreze semnificativ diferenţa. Politica iniţiată de preşedintele Xi Jinping, conform căreia China nu mai trebuie să fie locul unde se produc componente ieftine pentru produsele occidentale, ci să-şi construiască propriile branduri globale, dă roade, astfel că în 2017, 50 de branduri chinezeşti figurează în top 500 cele mai valoroase branduri globale, după ce în 2008 erau numai 8.
Într-un cerc virtuos, brandurile chinezeşti şi imaginea transformată a Chinei ca o putere emergentă globală se susţin reciproc şi cresc atractivitatea ţării pentru investitori şi turişti.

Schimb de locuri între Est şi Vest

Dinamica brandurilor de naţiune ale SUA şi China este oglindită într-un trend mai larg de stagnare a Occidentului şi de avans al Asiei. Branduri de naţiune europene solide precum Germania, Olanda, Belgia, Elveţia, Suedia, Austria, au înregistrat fie scăderi, fie creşteri neglijabile, pe când naţiunile asiatice cresc cu rate record.
De exemplu, Vietnam, Filipine, Thailanda şi Coreea de Sud au adăugat fiecare între 37% şi 43% la valoarea brandului lor de naţiune.

Revenirea sudului Europei

Spre deosebire de vecinii de la nord, ţările din sudul Europei au înregistrat creşteri solide ale valorilor de brand în ultimul an. După ce în timpul crizei Eurozone au fost numite peiorativ “PIGS” – Portugalia (creştere 22%), Italia (creştere 34%), Grecia (creştere 41%) şi Spania (creştere 46%) au avansat pe calea reformelor şi au recâştigat încrederea analiştilor şi investitorilor. A transforma acest nou nivel de încredere într-un avantaj competitiv pe termen lung este principala provocare pentru guvernele acestor ţări - cu o menţiune aparte pentru Spania, care traversează o situaţie politică dificilă ca urmare a referendumului privind independenţa Cataloniei.

Brexit înseamnă…

Marea Britanie s-a plasat într-o ligă proprie din cauza procesului de Brexit. Era de aşteptat ca impactul Brexit asupra brandului de naţiune să fie negativ, dar viitorul depinde de abilitatea guvernului britanic de a negocia un “divorţ” de Uniunea Europeană care să nu afecteze interesele economice ale ţării. Valoarea brandului de naţiune UK este de urmărit în anii următori, pe măsură ce primele efecte economice ale Brexit, pozitive sau negative, vor începe să se manifeste.

Islanda: “Money is Coming”

Islanda este brandul de naţiune cu cea mai mare creştere, cu valoare mai mare cu 83% în 2017, şi cu perspective de creştere în viitorul apropiat. Industria turismului este înfloritoare şi şi-a mărit contribuţia la PIB în raport cu tradiţionalul sector piscicol. Mulţumită celebrului serial “Urzeala tronurilor”, care a filmat majoritatea scenelor de iarnă în Islanda, ţara a înregistrat un număr record de 1,8 milioane turişti în 2017, o creştere de 40% faţă de 2015.

Viitorul arată bine pentru Singapore

Singapore nu numai că şi-a menţinut poziţia de cel mai puternic brand de naţiune în acest an, dar cu un scor al forţei brandului - Brand Strength Index (BSI) - de 92,9, este singurul brand de naţiune care scorează peste 90. Reputaţia Singapore de investitor în proprii cetăţeni a crescut în mod particular factorul “People and Skills”, care este parte a calculelor BSI.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de ce nebunie!:
    Vad tot felul de agentii care vor sa ne dea note - rating, brand si alte minuni. Si mai vad presa naimita care le canta in struna si lasa de inteles ca o nota mare primita de la agentia X este interesul major al Romaniei. In realitate de circa 10-15 ani guvernele noastre, de stanga sau de dreapta, se intrec in a face DATORIE EXTERNA - care a ajuns - tineti-va bine! la 100 miliarde EURO. De la ZERO dolari datorie in 1990. Viata pe credit - Tanase Scatiu
    2017-10-11, 01:47:38 (adresa: 109.99.200.*)
  2. de :
    nu ”vor sa ne dea note”, ci le solicita guvernul expres acordarea pentru a fi eligibili la obtinerea de credite! vrei sa nu ia guvernul imprumuturi, cand 40% din bugetul de pensii se acopera din aceasta sursa?
    2017-10-11, 04:27:07 (adresa: 95.77.216.*)
  3. de fara datorii:
    DA,vreau o tara ca afara si fara datorii externe, dar realizez ca in democratiei guvernantii care fac datorii sunt adulati de popor - pe cand cei ce platesc datorille, cu restrangeri bugetare evidente, sunt blamati. Apropos - putina lume stie ca modernizarea Romaniei inceputa de A.I. Cuza in scurta sa domnie de 7 ani s-a facut, in buna parte, pe datorie externa si din acea datorie s-a facut parte si pentru niste shpagi ale firmelor care au construit drumuri, cai ferate etc. Datoriile facute de Cuza au fost platite in guvernarea conservatoare 1871-1875, acei conservatori pe care regimul comunist i-a zugravit drept mosieri care isi petreceau timpul la Paris sau pe Coasta de Azur.
    2017-10-11, 08:25:50 (adresa: 109.99.200.*)
Adauga comentariul tau:
* Nume: Email:

* Mesaj:

caractere rămase.

Câmpurile notate cu * sunt obligatorii. Adresa de e-mail nu va fi publicată pe site. Mesajele sunt citite de redactorii Curierul National şi pot fi publicate in ziar.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

gardu ii stricat deja de migranti ...
Finlanda nu exclude posibilitatea de a adera la NATO

E mai dura diktatura spaniola si cea europeana a ...
Mariano Rajoy va suspenda autonomia Cataloniei

"Rusia este determinată" - de cine poate fi deter ...
Rusia este determinată să contribuie la unificarea Ucrainei?

tataie, nu s-a reusit taierea pensiilor! ca urmare ...
Cum a împrumutat România 20 de miliarde de euro în ultimii şase ani

fratica, nici productiile literare ale departament ...
Opinii BNR: „Misterele (de nepătruns?) ale pieţei. Azi, despre ROBOR”

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei: