Cumpara acum
Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Care sunt soluţiile pentru eficientizarea sistemului sanitar?

Scăderea birocraţiei
Creşterea transparenţei
Construcţia de spitale noi
Modernizarea spitalelor vechi
Parteneriatul public privat

Comentarii (5) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
[email protected] national.ro

[email protected] national.ro




« Alte articole din categoria Actualitate

Autostrada Craiova - Piteşti, doar studiu şi proiect până în 2020

Actualitate - Gazeta de Sud
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2017-03-22

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:

Într-un răspuns transmis GdS, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) susţine că ar exista în bugetul pe anul 2017 bani pentru demararea proiectului privind autostrada Craiova - Piteşti, dar că aceştia nu sunt prevăzuţi explicit pentru acest obiectiv, ci ca o sumă globală pentru mai multe investiţii. Cum autostrada se află în faza de licitaţie pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate şi Elaborarea Proiectului Tehnic, ministerul spune că banii s-ar regăsi la capitolul „Alte cheltuieli de investiţii - cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate şi alte studii“, unde apare suma de 184.618.000 de lei, credite bugetare. Până în 2020 însă, autostrada ar rămâne doar cu studiul şi proiectul, MFP precizând că „pentru acest obiectiv de investiţii nu sunt prevăzute sume ca şi estimări pentru perioada 2018-2020“.
După ce Ministerul Transporturilor (MT) nu a reuşit să lămurească problema finanţării obiectivului „Autostrada Craiova - Piteşti“, înaintând mai multe sume care reprezentau, de fapt, propuneri din partea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru bugetul de stat pentru anul 2017, nici Ministerul Finanţelor Publice (MFP) nu a elucidat pe deplin situaţia acestei investiţii. Forul care elaborează bugetul de stat a explicat, într-un răspuns transmis GdS, că în banii pentru studiile de fezabilitate prevăzuţi în bugetul Ministerului Transporturilor ar intra şi sumele necesare în acest moment pentru autostrada Craiova - Piteşti. În prezent, acest obiectiv se află în faza de licitaţie pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate şi Elaborarea Proiectului Tehnic, valoarea estimată de CNAIR, beneficiara proiectului, fiind de minimum 39,4 milioane de lei şi maximum 46,5 milioane de lei, sume fără TVA. Licitaţia este în derulare, a fost deja contestată, iar ultimul termen de depunere a ofertelor, 30 martie, va fi cel mai probabil prelungit din nou.
Deşi este vorba de bugetul său, MT nu a ştiut să răspundă concret la întrebarea „unde se regăsesc în buget banii pentru autostradă?“, însă Ministerul Finanţelor susţine că ei ar exista la capitolul „cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate şi alte studii“. Numai că aici este trecută o sumă globală, de 184.618.000 de lei, credite bugetare, fără nicio referire concretă la autostradă. „Referitor la solicitarea dumneavoastră (unde sunt prevăzuţi, în bugetul pe anul 2017, banii pentru autostrada Craiova - Piteşti - n.r.), vă transmitem că în programul de investiţii publice, anexă la bugetul Ministerului Transporturilor, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr. 6/2017, cheltuielile pentru studiile de fezabilitate sunt incluse în sumă globală în cadrul poziţiei C – «Alte cheltuieli de investiţii» categoria «c) cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate şi alte studii», iar pentru anul 2017, la această poziţie sunt prevăzute credite bugetare în sumă totală de 184.618.000 de lei, dintre care 30.000.000 de lei la alineatul 55.01.12 «Investiţii ale agenţilor economici cu capital de stat»“, se precizează în răspunsul Ministerului Finanţelor Publice. Forul a mai menţionat că „aceste cheltuieli se detaliază prin liste separate de către ordonatorul principal de credite“, în cazul de faţă fiind vorba de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

CNAIR vehiculează o sumă, MT alta

CNAIR a trecut, în propunerea sa de buget, la „Programul de dezvoltare a Infrastructurii de transport rutier (autostrăzi, variante ocolire localităţi)“, şi autostrada Craiova - Piteşti (la programe FEDR - Titlul 58), cu sumele de 18.759.000 de lei (credite bugetare) şi 46.898.000 de lei (credite de angajament) - pentru autostradă fără varianta de ocolire Slatina - Balş, şi 17.131.000 de lei (credite bugetare) şi 48.946.000 de lei (credite de angajament) - pentru varianta de ocolire Slatina - Balş. Sumele respective nu se regăsesc însă sub această formă şi în buget, Ministerul Transporturilor înaintând legat de autostradă tot sume globale: 86.962.
000 de lei credite bugetare şi 421.559.000 de lei credite de angajament (în cadrul Programelor din Fondul European de Dezvoltare Regională).

Ministerul Finanţelor ia de bună şi suma de 161.000 de lei

Dacă analizăm răspunsul primit de GdS de la Finanţe cu cel primit de la Transporturi, observăm că sunt indicate capitole diferite de finanţare în 2017 a proiectului privind autostrada Craiova - Piteşti. MT vorbeşte de fonduri europene, MFP de „Alte cheltuieli de investiţii - cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate şi alte studii“, evidenţiind suma de 30.000.000 de lei – „Investiţii ale agenţilor economici cu capital de stat“, categorie în care intră şi CNAIR. Ministerul Finanţelor ia însă de bună suma de 161.000 de lei, trecută în bugetul Ministerului Transporturilor în singurul loc unde se menţionează autostrada, la fişa obiectivului. GdS a lămurit însă, în articolul „Autostrada Craiova - Piteşti, pierdută sau abandonată?“, publicat în ediţia din 14 martie, ce reprezintă această sumă: o eroare. MT a explicat atunci că acei bani erau prevăzuţi „pentru a analiza posibilitatea realizării obiectivului Craiova - Piteşti în regim de concesiune“, că procedura respectivă a fost anulată şi că „suma de 161.000 de lei urmează a fi redistribuită la alte obiective de investiţii“.
Ministerul Finanţelor Publice nu avea însă cunoştinţă de acest aspect, iar în răspunsul transmis GdS menţionează şi aceşti bani: „Totodată, în programul de investiţii publice al Ministerului Transportului figurează, la Cap. 84.01 - Transporturi, obiectivul de investiţii nou «Drum expres Craiova - Piteşti şi legăturile la drumurile existente», cu fişa cod obiectiv 1188, ca având alocată pentru anul în curs suma de 161.000 de lei, integral de la bugetul de stat, titlul 55 «Alte transferuri», articolul 55.01 «Transferuri interne» - alineatul 55.01.12 «Investiţii ale agenţilor economici cu capital de stat»“. În rest, MFP a înţeles acelaşi lucru ca şi GdS din bugetul Ministerului Transporturilor: pentru autostrada Craiova - Piteşti nu sunt estimări de fonduri pentru perioada 2018 - 2020. Asta ar însemna că, până în 2021, singurii bani alocaţi pentru autostradă ar fi cei pentru revizuirea studiului de fezabilitate şi, eventual, pentru proiectul tehnic. „Pentru acest obiectiv de investiţii nu sunt prevăzute sume ca şi estimări pentru perioada 2018 - 2020, iar pentru anii ulteriori este prevăzută suma de 3.871.880.000 de lei“, se arată în răspunsul Ministerului Finanţelor. De altfel, în bugetul MT, la fişa obiectivului Craiova - Piteşti se precizează că „data începerii investiţiei (lună/an) este 04/2021, iar data programată a terminării lucrărilor este 04/2023“. Valoarea de finanţat anunţată de MT (3.872.041.000 lei) diferă însă de cea precizată de MFP (3.871.880.000 lei). Cu cât? Cu exact 161.000 de lei, banii de la autostradă care ar trebui redistribuiţi către alte investiţii, potrivit oficialilor de la Ministerul Transporturilor.
 
  • Currently nan/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de Pambuc:
    Este inca o dovada ca ciracii rusilor fac legea in Romania in probleme vitale cum ar fi autostrazile. Si asta in conditiile cand autostrada spre litoral a demonstrat ca afacerile au crescut cu 20% . Acesti functionari platiti din banii nostrii sunt spaguiti de rusi sa faca rau patriei lor. Este necesara o ancheta pentru acesti tradatori de tara . Dar cine sa o faca cand peste tot in institutiile statului sunt asemenea naimiti. Cu un ministru de externe ca Melescanu, care are facuta scoala la rusi , ca si Ciobota de Ceau si cu un comisar la UE , Corina Cretu , scolita de Iliescu si du europarlamentari ca Norica Nicolai si ceilalti naimiti, saracii romani vor ca patria lor sa devina europeana. Ce secrete sa putm avea noi fata de rusi. Pana nu se face curatenie Romania sucomba incet.
    2017-03-22, 12:51:59 (adresa: 109.98.38.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat Curierul National
Ultimele comentarii:

DIVIDE EY IMPERA, SOMALIA, PARDON, JERMANIA ! ...
Cutremurul din Catalonia provoacă tsunami în Italia

Fiscalitatea țării jucată la ruleta ruseasca ...
Andreea Paul (INACO): Fiscalitatea țării jucată la ruleta populismului este un risc național major

La 4000 lire salariu pe luna fiecare englez isi pe ...
Londra a introdus o taxă zilnică de 10 lire pentru maşinile vechi

Se prabuseste UE, fpstul imperiu Habsburgic (aust ...
Cutremurul din Catalonia provoacă tsunami în Italia

AI BELINAT-O, TRADICENE ! ...
Tăriceanu a sesizat Curtea Constituțională în cazul dosarului ”Belina”

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Radio Sud

Tipografia de Sud
Orologia Primo minuto

Sumarul ediţiei:

Eveniment

Economie

Finante Banci

Politic

Actualitate

IT&C