Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Caricatura zilei:

PDF


Anunturi Publicitare Online
Sondaj:

Credeti ca romanii din UK vor avea de suferit in urma Brexitului?

DA - Comentati ca sa explicati
NU- Comentati ca sa explicati
NU STIU/ NU RASPUND

Comentarii (5) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.527.19.13
0758.256.441
E-mail:
office@curierul national.ro

trafic@curierul national.ro



5 secunde - stiri instant



« Alte articole din categoria Actualitate Companii

Bilet dus-întors pentru spitalele CFR

Actualitate Companii - Andreea Stoica / andreea.stoica@curierulnational.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)




Data adaugarii: 2014-05-22

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Sistemul sanitar al transporturilor a fost dat peste cap în ultimul an şi jumătate din cauza unei "plimbări" a spitalelor CFR de la Ministerul Transporturilor la Ministerul Sănătăţii
Transferul s-a făcut în februarie 2013, la recomandarea BM, două dintre spitale reîntorcându-se la Transporturi, în noiembrie, pentru că pierdeau 2 mil. euro din fonduri europene
În toată zăpăceala asta, s-au pierdut investiţii importante şi s-au desfiinţat sute de paturi şi două policlinici


De la Ministerul Transporturilor, la Ministerul Sănătăţii şi de la Sănătate înapoi la Transporturi: după aproape un an şi jumătate, 13 spitale CFR se întorc acasă.
Ministerul Transporturilor a postat ieri pe site un proiect de Ordonanţă de Urgenţă prin care spitalele CFR vor fi trecute, din nou, în subordinea acestei instituţii. "Călătoria" celor 13 spitale CFR a început în februarie 2013, când acestea au fost trecute în subordinea Ministerului Sănătăţii, prin OUG, la recomandarea Băncii Mondiale (BM), dar având în spate, după cum susţineau atunci persoane apropiate situaţiei, anumite interese imobiliare.
După aceea, în noiembrie, anul trecut, două din aceste 13 spitale au fost trecute iar în subordinea Ministerului Transporturilor. Dacă nu se făcea acest lucru, spitalul din Simeria şi cel din Paşcani ar fi pierdut finanţări europene de 2 milioane de euro. Au mai rămas 11 spitale care acum se întorc şi ele la Transporturi, pe motivul că siguranţa transporturilor nu poate fi asigurată decât printr-un sistem medical specializat, aflat în subordinea Ministerului Transporturilor.
Plimbarea spitalelor de la un minister la altul nu a fost una gratuită. Au existat costuri privind transferul, două policlinici s-au închis, numărul de paturi s-a redus, au fost făcute concedieri şi s-au pierdut şi investiţii importante.
"Spitalul nu este un butic pe care să îl plimbi dintr-o parte în alta", a declarat, pentru Curierul Naţional, Denisa Popovici, preşedinte al Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR. Potrivit acesteia, acum "este o nebunie cu siguranţa circulaţiei feroviare".
În plus, chiar dacă transferul a fost făcut în urmă cu un an şi câteva luni, nu a fost încheiat protocolul de predare, deoarece patrimoniul este unul complex.
"Nu putea fi transferat patrimoniul aşa, pe genunchi", a mai spus Denisa Popovici, adăugând că "nu a fost o plimbare gratuită".

S-au pierdut sute de mii de euro

Astfel, au existat costuri mari pentru aceste spitale, sumele pierdute ajungând la câteva sute de mii de euro.

Stiri similare:

» Guvernul vrea să decidă că spitalele nu sunt instituţii bugetare în sens clasic
» Urnă mobilă în spitalele gălățene! Pacienții și-au cerut dreptul la vot, în ciuda problemelor de sănătate
» Hexi Pharma a costat spitalele din Craiova peste 1,5 miloane de lei

Două policlinici CFR (din Piteşti şi Arad) s-au închis, iar personalul acestora a fost trimis în şomaj.
 În plus, au fost desfiinţate aproximativ 300 de paturi, per total, adică între 10 şi 15 paturi pe unitate. Denisa Popovici ne-a mai spus că au existat 3 zile în care nu a existat contract cu Casele de Sănătate, iar contractele semnate au fost mult mai proaste.
Pe lângă acestea, Ministerul Sănătăţii nu a avut bani să investească în acele spitale, iar investiţiile pe care Ministerul Transporturilor intenţiona să le realizeze au fost pierdute.
"A fost un dezastru material", a mai spus preşedintele Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR, acesta subliniind că principalul vinovat de această situaţie a fost ministrul din acea perioadă, Relu Fenechiu.
Tot în februarie 2013, odată cu transferul spitalelor CFR s-a desfiinţat şi Casa de Sănătate a Ministerului Transporturilor.
Legat de acest subiect, Denisa Popovici ne-a spus că dacă se va considera oportun, Casa se va reînfiinţa de la 1 ianuarie 2015 şi că ar fi bine să se facă acest lucru.

Cele patru spitale care mai sunt la Transporturi sunt insuficiente

Potrivit proiectului de OUG publicat pe site-ul Ministerul Transporturilor, în prezent, reţeaua sanitară a MT numără 4 unităţi sanitare cu paturi care pun la dispoziţia asiguraţilor cu funcţii legate de siguranţa transporturilor servicii medicale clinice şi paraclinice care nu sunt decontate de Casele de Asigurări de Sănătate.
În prezent, asistenţa medicală a personalului din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor se asigură, exclusiv, prin cele patru unităţi sanitate care s-au dovedit a fi insuficiente pentru nevoile actuale, iar asistenţa psihologică a personalului din transporturi cu atribuţii în siguranţa transporturilor se asigură prin laboratoarele psihologice din reţeaua sanitară proprie, care de asemenea s-au dovedit a fi insuficiente.
Potrivit notei de fundamentare a proiectului, din acest motiv, se propune trecerea în subordinea Ministerului Transporturilor a celor 11 spitale CFT, menţionându-se faptul că alte 2 spitale transferate au fost în noiembrie 2013, la MT, pentru a nu se pierde finanţări europene nerambursabile.

În 2013, se ridicau probleme de concurenţă

În februarie 2013, în OUG privind transferul spitalelor la Ministerul Sănătăţii, se preciza că decizia se face la recomandarea Băncii Mondiale, întrucât faptul că unităţile medicale din subordinea MT au un regim aparte prin care se restrânge în mod nejustificat dreptul personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor de a se adresa oricărei unităţi medicale pentru efectuarea examinărilor medicale impuse de reglementările interne şi internaţionale.
"În afara reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor, există şi alte unităţi sanitare sau psihologice care pot efectua servicii de examinare a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor în condiţii similare", se mai spunea în Ordonanţă, explicându-se că neadoptarea de măsuri imediate conduce la perpetuarea unui adevărat monopol în sistemul medical deţinut de unităţile sanitare din reţeaua proprie a Ministerului Transporturilor, în ceea ce priveşte asistenţa medicală acordată personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor, împrejurare ce poate fi calificată ca având impact anticoncurenţial.

Reţeaua sanitară a Ministerului Transporturilor numără 15 unităţi sanitare cu paturi, amplasate în zonele în care se află regionalele Căilor Ferate, dintre care două în Bucureşti, respectiv Spitalul Clinic nr. 1 Căi Ferate Witting şi Spitalul Clinic nr. 2 Căi Ferate, şi cele de la Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Braşov, Sibiu, Ploieşti, Constanţa, Galaţi, Paşcani, Craiova, Simeria şi Drobeta-Turnu Severin
 
  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 5.0 din 3 voturi

 



Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

    Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


    Recomandat Curierul National
    Ultimele comentarii:

    Daca s- ar face un studiu cu ce s- a ocupat acest ...
    Fost ofițer SRI, prins în flagrant cu mită pentru a interveni pe lângă primarul Ploieștiului

    Constatam cu durere in suflet si in buzunare ca ni ...
    Ponta, despre referendumul din 2012: Fără să ne dăm seama, democrația în România a fost ucisă

    Domnule Ponta, daca eram in cazul dumitale m as fi ...
    Ponta, despre referendumul din 2012: Fără să ne dăm seama, democrația în România a fost ucisă

    S-alta data, s-alta data, o s=o facem si mai si ma ...
    Statele Unite: 3 morți și un rănit după un atac armat la o petrece de lângă Seattle

    Nu ma alegeti, ca voi distruge si eu continentul a ...
    Hillary Clinton avertizează alegătorii americani: Trump nu are temperamentul de a fi preşedinte şi comandant al armatei

    Top articole:

    Afişează articolele cele mai:
    Votate | Comentate | Expediate

    Diverse:Stare vreme

    Vremea:
    Acum: °C.
    La noapte: °C.
    Mâine: °C. Detalii »

    Curs valutar:
    EUR: Tendinta lei
    USD: Tendinta lei

    Radio Sud

    Alege TV

    Tipografia de Sud
    Orologia Primo minuto

    Sumarul ediţiei:

    Opinii

    Eveniment

    Economie

    Finante Banci

    Piata bursiera

    Actualitate Companii

    Politic

    Economie mondiala

    Actualitate

    IT&C

    Curierul contabilului

    Extern

    Gadgeturi