Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Sondaj:

Mergeți pe 2 noiembrie la vot?

DA
NU
NU M-AM HOTĂRÂT ÎNCĂ

Comentarii (0) »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4
Sector 1, Bucuresti
Telefon/Fax:
021.599.55.00
021.312.13.00
E-mail:
office@curierul national.ro


Anunturi Publicitare Online


5 secunde - stiri instant


Jucarii si Accesorii Bebelusi
BestKids.ro

Jocuri si jucarii pentru copii - SaculCuJucarii.ro


« Alte articole din categoria Actualitate Companii

După 50 de ani de export, Farmec se uită şi la pieţele vecine

Actualitate Companii - Adrian Ungureanu / adrian.ungureanu@curierulnational.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Mircea Turdean, CEO Farmec Cluj

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


Compania este prezentă în ţări mai exotice, precum Japonia sau cele din Orientul Mijlociu
Producătorul de cosmetice a început abia în ultimii ani să se intereseze şi de ţările din jur


Exporturile companiei clujene reprezintă în prezent aproximativ 10% din totalul cifrei de afaceri a companiei (110 milioane lei în 2011, n.r.), iar conducerea producătorului de cosmetice vrea să mărească această cotă în 2012. Maximul istoric al companiei a fost în urmă cu aproximativ 15 ani, când exporturile generau 20-22% din totalul încasărilor. Compania încearcă să atingă această cifră şi să o depăşească, intensificând, după o jumătate de secol de export, eforturile în pieţele vecine. "Farmec are o prezenţă de peste 50 de ani pe piaţa globală. Numele Farmec, mai degrabă Gerovital, se bucură de notorietate în Japonia, în Spania, în zona Orientului Mijlociu. Noi am avut chiar o problemă în ceea ce înseamnă Europa. Suntem prezenţi în aproape toate ţările din Europa, mai puţin în ţările vecine. A fost un fel de greşeală. O utopie. Colegii de dinainte au crezut că o să fie mai uşor să ne extindem în pieţe exotice, decât în ţările europene unde concurenţa este mai mare. Toate acestea în condiţiile în care consumatorii din ţările vecine ştiau de produsele noastre. Abia de curând ne-am îndreptat către Bulgaria, Republica Moldova. Am fi vrut să anunţăm extinderea şi în Ucraina, dar din cauza vremii nefavorabile, camionul care trebuie să vină să ia produsele nu a mai ajuns", a declarat, pentru Curierul Naţional, Mircea Turdean, CEO-ul Farmec Cluj. Şeful firmei clujene a spus că mai vrea să adauge Polonia în portofoliul ţărilor europene, în acest an.

Puterea de cumpărare şi agenţii de vânzări directe, problemele pieţei din ultimii ani

Potrivit oficialului companiei, una din cele mai mari probleme ale pieţei din ultimii ani a fost cea legată de puterea de cumpărare tot mai scăzută a clientelei. "O problemă importantă este cea a puterii de cumpărare în rândul clientelor noastre, şi spun asta pentru că femeile reprezintă 90% din totalul clienţilor care cumpără produsele noastre. Acest aspect le-a făcut să fie mai atente la ce cumpără şi au învăţat să reducă raportul calitate/ preţ. Aşa s-a ajuns la o situaţie în care multe cliente care cumpărau, în trecut, produsele cu notorietate la preţuri foarte mari, din cauza crizei economice să se îndrepte către produse mai ieftine, dar care sunt în acelaşi timp de calitate. Pentru noi a fost un câştig pentru că ne-a ajutat să câştigăm clienţi noi. Pentru că Gerovital este un brand de notorietate şi nu sunt produse scumpe.

Stiri similare:

» Vânzările Farmec au crescut la 28,9 mil. lei, în T1
» Farmec a deschis primul magazin de brand din afara României
» Primul magazin Farmec din străinătate, deschis la Salonic

Iar multă lume ştie că produsele româneşti sunt de multe ori mai bune decât produse venite din străinătate", ne-a mai spus directorul executiv al Farmec.
De asemenea, Turdean a mai spus şi despre concurenţa dintre firmele care vând prin canalele comerciale tradiţionale şi agenţii de vânzări directe sau multi-level-marketing-ul. "La nivel de concurenţă mai avem probleme cu segmentul de multi-level-marketing, care creează un soi de concurenţă neloială pentru noi şi evaziune fiscală în raport cu statul. Au foarte mulţi agenţi de vânzări, unele cu miile chiar, dar doar câteva sute plătesc impozit PFA pe veniturile pe care le fac. Dacă ar fi impozitaţi, atunci produsele lor ar avea preţuri mult mai mari şi s-ar încadra pe segmentul de concurenţă cu cele vândute în magazine, iar marjele lor de profit ar scădea. Sper să se rezolve şi această problemă, din partea autorităţilor, pentru că nu am avea doar noi de câştigat, ci şi statul, prin încasări mai mari la buget", a afirmat Mircea Turdean.

Campaniile promoţionale ale companiilor mari au împins jucătorii mici în afara pieţei

Totodată, acesta a mai spus că firmele mici şi cu produse cu o notorietate mai mică au dispărut. "Jucătorii mici au dispărut într-un context în care companiile mari, multinaţionale, îşi permit să susţină pe o perioadă mai mare de timp campanii promoţionale cu reducere de genul 50% pentru 3-4 luni. Deşi o astfel de campanie înseamnă pierdere în raport cu cheltuielile de producţie, pentru o companie mare nu este o problemă. În schimb, firmele mici nu-şi permit şi nici nu ar trebui să-şi permită o asemenea manieră de afaceri. Au mai rămas puţine companii producătoare, 3-4 cu Farmec cu tot. Aş mai spune dintre firmele mai importante Elmiplant, Gerocossen şi cam atât", ne-a mai spus oficialul companiei clujene.

Piaţa produselor cosmetice se va menţine anul acesta la nivelul din 2011

Piaţa produselor cosmetice s-a aflat în 2010 la un nivel la 3,94 miliarde, potrivit datelor Euromonitor. Pentru anul trecut, aceeaşi companie de cercetare anticipa un avans de până la 4,25 miliarde de lei, aproape un miliard de euro.
Potrivit lui Mircea Turdean, de la începutul crizei, coşul de cumpărături s-a redus cu 10-15%, pentru că majoritatea clientelor se rezumă la strictul necesar. Potrivit datelor companiei, valoarea pieţei produselor cosmetice în 2012 se va menţine la nivelul anului 2011.
În ceea ce priveşte segmentul produselor de îngrijire facială, valoarea pieţei în 2011 a înregistrat o creştere de 12,16%, în timp ce în volum avansul a fost de 8,8% în volum faţă de 2010. Pentru acest an estimăm că piaţa va continua trendul ascendent atât ca volum, cât şi ca valoare, evoluţia datorându-se în principal creşterii gradului de informare al consumatorilor.

Vânzările de produse ecologice şi de plajă au crescut cel mai mult în ultimii ani

Reprezentantul companiei Farmec Cluj a explicat că dacă un produs are cât mai multe elemente ecologice, inclusiv ambalajele, atunci acel produs are mai multă priză la public. "Se cer produsele cu un coeficient tot mai mare de protecţie împotriva radiaţiilor solare. Produsele de plajă sunt tot mai căutate, anul trecut am avut parte de o dublare a vânzărilor pe acest segment de produse. În următorii ani credem că absolut toate produsele, începând de la ruj, până la cremă de mâini şi de faţă, toate să conţină active care să ofere protecţie împotriva radiaţiilor solare", a explicat Turdean. Acesta a precizat că strategia companiei se va concentra pe această direcţie: produse ecologice şi cu un factor de protecţie solară cât mai mare
 
  • Currently 4.67/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 4.7 din 3 voturi

 


Comentarii

Curierul National nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastră vă revine în exclusivitate.

  1. de mihai:
    bravo
    2012-02-20, 02:43:07 (adresa: 89.33.167.*)
  2. de justinianus:
    Problema este a falsurilor si a concurentei neloiale, gen agenti de vanzari(oare TVA cum e retinut?), gen AVON etc!
    2012-02-20, 12:59:30 (adresa: 188.25.226.*)

Timpul de 30 zile în care puteaţi face comentarii pe marginea acestui articol a expirat.


Recomandat pe Facebook
Ultimele comentarii:

de ”dastepti” ce au fost sarbii, care in 1989 ...
Bogdan Aurescu: Nu s-au înregistrat progrese notabile în ceea ce priveşte românii din Serbia

Utilizatorul din mine a reactionat dinplin acum ca ...
Apple ar putea forţa piaţa telecom să renunţe la cartelele SIM actuale

Milosevici a fost un patriot care nu a cedat provi ...
Bogdan Aurescu: Nu s-au înregistrat progrese notabile în ceea ce priveşte românii din Serbia

bine ai venit, excelentza! ...
18 aberaţii ale „ştiinţei economice moderne”

Si uite ca iar se intalnira pe net tantalaul si go ...
18 aberaţii ale „ştiinţei economice moderne”

Top articole:

Afişează articolele cele mai:
Votate | Comentate | Expediate

Diverse:Stare vreme

Vremea:
Acum: 13°C.
La noapte: 11°C.
Mâine: 22°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta lei
USD: Tendinta lei

Tipografia de Sud

Sumarul ediţiei: